pierwszy kontakt z zywica

Witam,
mam nadzieje, ze nie zostane od razu zabity.... wrocilem do modelarstwa,
bagatela, po niemal 30 latach. jestem juz po kilku probnych modelach "z
pudelka" i chcialbym zaczac zabawe z zywica i blaszkami. Kupilem sobie model
i do niego komplecik zywic. Stoje przed idiotycznym problemem... czym i jak
"odlupac" czesc mi potrzebna od calej reszty zywicy... czesci sa przewaznie
delikatne a "odrosty" wielkie i grube ;) i szczerze mowiac boje sie, ze
uszkodze je niewprawnym oddzielaniem, wiec wole udac sie tutaj po rade :-)
albo po .. zjebki za lamerstwo. Ale co tam, "za moich czasow" takich
dupersznycli jak zywica czy blaszki nie bylo wcale a wcale... modeli zreszta
tez nie...
Pozdrawiam
Mrqs
Reply to
Mrqs
czym i jak "odlupac" czesc mi potrzebna od calej reszty zywicy
Witam. Kup sobie czeski wynalazek "Pilka" w sklepie modelarskim, nozyk montazowy w Kastoramie, imadelko (male lub duze zalezy od M...1,2,3,4), pilniki iglaki i kosmetyczne, papier scierny itp., mozna samemu zrobic sobie kilka nazedzi do szlifowania drobnych elementow, np. z papieru i ramki wtryskowej. Jak wkrecisz zywice nadlewka w imadlo, to masz duze prawdopodobienstwo ze nic sie nie polamie w czasie odcinania, ale to sie chyba kazdemu zdazylo, wiec uszy do gory. Po nawierceniu uzywam drutu do laczenia polamanych elementow.
Reply to
gujos
U¿ytkownik "Mrqs" snipped-for-privacy@polbox.com napisa³ w wiadomo¶ci news:binspg$blq$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...
Cze¶æ
Wypróbój ten sposób
Wrzucasz do wody elementy - troche gotujesz tak ¿eby bulgota³o. Nastêpnie szybko wyci±gasz taki gotuj±cy siê element i ciach. Trzeba tylko uwa¿aæ na wrz±tek i ¿eby nie znieksztalciæ zmiêkczonego elementu. ¯ywica staje siê naprawdê miêkka i tnie sie cudnie.
Powodzenia i pozdrawiam Adam Krzowski
Reply to
baz
U¿ytkownik "Mrqs" snipped-for-privacy@polbox.com napisa³ w wiadomo¶ci news:binspg$blq$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...
Ja natomiast u¿ywam do odcinania "ciep³ego no¿a", polega to na tym, ¿e trzymam nó¿ nad p³omieniem a¿ siê dobrze nagrzeje, kiedy ju¿ bêdzie dostarczaj±co ciep³y porostu odcinam element a ciep³e ostrze wchodzi w ¿ywice bez najmniejszego problemu. Jest to bezpieczna i sprawdzona metoda.
..:: Pozdrawiam ::.. ..:: Spike ::.. ..:: modelarz snipped-for-privacy@wp.pl ::.. ..:: gg5217787 ::.. | \_______~~O~~_______/ [/ \]
Reply to
Spike
otoz to, albo gotuje caly element (jak np silnik w 48) albo grzeje ostrze gdy odcinam delikane elemenciki. Owszem papierek scierny i pilka, ale to pewnie wiesz sam. warto tez zywice...umyc! po prostu! Umyc paskudztwo bo pelno nan syfu a farby nie zawsze to lubia. Ja osobiscie robie w miseczce k±piel z "Ludwika" i tam wrzucam odlewy. Dodatkowo, zywica ma taki wredny zwyczaj pekania w miejscu kompletnie sprzecznym z prtawami fizyki, o tym tez pamietaj. Lepiej sie bawic z pilowaniem jak potem zalowac. Klej CA ³apie toto blyskawicznie, polece Ci Super Attack f-my Loctite (klej w zelu). pozwala dobrze dopasowac elementy, schnie wolniej....
to w zasadzie tyle, tak na szybko, jakby co - pytaj, pytaj i pytaj zycze powodzenia!
KP ktory co wieczor maca zestaw Aires do He 219 i boi sie go jak diabel swieconej wody :-)
Reply to
Kuba Plewka
Ja jednak wolê do odcinania pi³kê obrotow± zamocowan± w Dremelu, tylko trzeba pi³owaæ krótkimi dotkniêciami, zanim ¿ywica siê rozgrzeje, zmiêknie i zacznie kleiæ do ostrza.
Reply to
Piotr Dmitruk
Hej, Taka piłka, to ona dobra jest, ale nie wtedy kiedy 'wlewka' jest np. pod podłogą kabiny na cały jej wymiar, tak że szerokośc i długość wlewki jest większa niż promień tarczy. Ciąć tak duży element na gorąco też bym się nie odważył. Zostaje tylko piłka włośnicowa. Pozdr. HK
Reply to
Hubert Kubiak
cześć
gwoli formalności aby nie było pomyłek, to jest to ktoś inny niż ja: mRqS ;)
pozdrówka
mRqS -=RC Latające=-
mRqS
U¿ytkownik "Hubert Kubiak" snipped-for-privacy@orad.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@orad.pl...
Rzadko kiedy s± a¿ tak du¿e wlewki, ale mo¿na je w ci±gu 10 sek. ponacinaæ dooko³a, a potem to ju¿ bajka
Reply to
Piotr Dmitruk