mam ładowarke do Li-Ion czy nie ??? ładowarka od kamery

Witam,
tytuł prawie wszystko wyjasnia, ale w dluzszej wersji pytanie brzmi tak -
czy ładowarke od kamery (Panasonic) mozna uzyc do ladowania zwyklego pakietu
Li-ion,
kształt akumularka od kamery sugeruje, ze w srodku sa dwa ogniwa wiec niby
mozna, ale tez ten akumulator ma 4 wyprowadzenia z czego trzy sa
"obslugiwane" przez ładowarke - oprocz "+" i "-" jest jeszcze "T" (???)
Mam wiec pytania - czy taka ładowarke da sie wykorzystac do naszych
modelarskich dwuogniwowych pakietow Li-ion ??? lub jakas ja zaadoptowac do
tych celow ???
pozdrawiam,
Tomek
Reply to
tomm
Użytkownik "tomm" snipped-for-privacy@wyborcza.pl napisał w wiadomości news:bshd27$4gg$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Jeżeli zabezpieczenie przed przeładowaniem jest w baterii - nie masz. jeżeli jest w ładowarce - masz. Jak to sprawdzić - nie wiem.......
Pozdrawiam, Paweł Ubysz
Reply to
invalid unparseable
Jesli pomiedzy + i T jest ok 4,2V i pomiedzy T i - tez jest ok 4,2V, a pomiedzy + i - jest ok 8,4V (mowie o ladowarce) to najprawdopodobniej tak. Typrowadzenie T jest odczepem dolaczonym do miejsca gdzie laczy sie + z - polaczonych szeregowo ogniw. Sluzy do kontroli napiecia na kazdym ogniwie. Jest to potrzebne poniewaz przekroczenie napiecia 4,2.. i jakies grosze na ogniwie LiOn powoduje jego trwale uszkodzenie. Ale przy pierwszym ladowaniu kontroluj caly proces woltomierzem. Pod warunkiem ze z tymi napieciami jest tak jak pisze. Istnieje prawdopodobienstwo ze w baterii do kamery jest wbudowany uklad kontrolujacy maksymalne napiecie na ogniwie. W takim przypadku przeladujesz swoje ogniwa. Pozdrawiam Robi
Reply to
Robi