Ładowarka Li-ion źle działa :(

Witam
Jestem początkującym elektronikiem i zrobiłem według czeskiego opisu ze
strony
ładowarkę do ogniw Li-ion i
Li poly zatem co mi nie tak działa jak w opisie:
1. po włączeniu zapalają się diody i świecą się cały czas co jest błędne bo
powinny się zapalić dopiero po naładowaniu.
2.Tranzystory T1 - BD244C w trakcie ładowania cholernie się grzeją.
3.ładowarka po podłączeniu np zasilacza 12V 1,5A pobiera z niego Amperaż na
maxa 1,9A że strasznie się grzeje a po czasie aż dymi.
Po podłączeniu ładowarki do zasilacza od komputera wyciąga z niego aż 7 A co
powoduje również ostre grzanie.
Jeżeli chodzi o wyjscie na ogniwa wszystko jest OK napięcie się ładnie
reguluje w granicach 4,2V tak jak powinno być a natężenia na 1 ogniwo
wychodzi w granicach 500mA czyli wszystko się zgadza.
Zatem jaki błąd popełniłem ? Wjaki sposób można utalić stały pobór natężenia
np na 1,5 A ?Chodzi mi oto żeby np z akumulatora samochodowego pobierał
tylko 1,5 A.
Proszę o pomoc ponieważ nie mogę naładować ogniw.
Dziękuję z góry i pozdrawiam wszystkich grópowiczów
Reply to
Misiaa26
Witam serdecznie.
... Coś zwiera wejście. Dlatego pobiera ile wydoli zasilacz. Bez schemtau ciężko coś podpowiedzieć...
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
No właśnie schematu nie ma ale jest dokładne połączenie elemątów pokazane na płytce drukowanej po kliknięciu się powiększa. Pozdrawiam > -- > Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Misiaa26
Wg mnie to nie zrobiles ladowarki tylko uklad zabezpieczajacy akumulatory przed Li-xxx przed przeladowaniem. Wszystko tez wskazuje na to, ze uklad dziala poprawnie. Tyle tylko, ze poprawnie jak przystalo na uklad zabezpieczajacy. Im wieksze napiecie podlaczasz tym wiekszy prad plynie i wydziela sie wiecej ciepla. Po prostu tak dziala ten uklad - nadwyzka napiecia powyzej 4,2V jest zamieniana na cieplo.
Natomiast schemat prostej ladowarki Li-xxx na tej stronie jest dostepny pod adresem:

Darek
Reply to
Dariusz Jaskowski
Czy czytales moze opis?????? chyba nie jest az tak ciezko przetlumaczyc punkt c) "lze jej použít ve spojení s jakýmkoliv nabíječem pro Lixxx" jesli masz problemy to pomoge "mozna go uzywac razem z jakakolwiek ladowarka do Lixxx" pozdr Darek_J
Reply to
Darek_J
Użytkownik "Darek_J" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:d0pkd5$clq$ snipped-for-privacy@ip-213-17-211-98.broker.com.pl...
Witam Właśnie zrobiłem drugi układ
łączyłem go zasilacza 14V 1,5A z drugiej strony mam napięcie ustawione 9V gdzie podłączyłem
i tam mam ustawione 4V na 1 ogniwo ponieważ nie wiem jaki prąd maksymalnie mogą ogniwa przyjąć. Są to ogniwa z laptopa ICR 18650 Firmy LG. Pobór natężenia na zasilaczu jest 800mA czyli jest dobrze a na ogniwo zależy od stopnia naładowania czym bardziej naładowana tym amperaż się zmniejsza.Narazie się ładują zobaczymy co będzie dalej. Nierozumiem jeszcze tych djód dlaczego ona cały czas w trakcie ładowania się świecą ,powinny się zapalić dopiero po naładowaniu ! Niewiem.
Misiaa26
Przy okazji tego tematu i ja zapytam o ładowarkę. Chciałbym złożyć ładowarkę do akumulatora Li-ion (prostą i tanią). Napięcie pracy 7,4V pojemność 6000mAh. Czas ładowania nie musi być zbyt krótki. (nie musi być szybka) Możecie coś polecić lub udostępnić jakiś schemat? Słyszałem też taką opinię (od sprzedawcy w sklepie), że niektóre aku mają wbudowaną specjalną elektronikę i o tym wiedziałem i uważałem, że służy ona do ścisłego określania pozostałego czasu pracy urządzenia- laptopa, kamery itp. Tymczasem dowiedziałem się, że taka elektronika załatwia sprawę ładowarki ponieważ wystarczy przyłożyć do wyprowadzeń aku nieco większe napięcie niż nominalne i akumulator się łąduje sam. Czy to prawda?
Poniżej zamieszaczam link do konkretnego aku:
Gadget