Czy ten schematy ładowarki się sprawdzają?

Witam
Znalazłem w sieci 3 schematy prostych i tanich ładowarek do li-ion i
li-poly bardziej narazie interesuje mnie ładowarka li-ion a głównie szybkie
ładowanie 2 ogniw li-ion z sygnalizacją i przerwaniem zakończenia ładowania
Jak myślicie który z tych trzech schematów najbardziej odpowiada moim
wymaganiom.Ponieważ nie jestem zbyt dobry w językach obcych i elekronice
proszę o pomoc.
1:

Misiaa26
Witam Jeśli masz problemy ze zrozumieniem tych opisów i układami składającymi się z kilku elementów to na jaką pomoc liczysz ? Czy masz już jakieś ogniwa? Pozdrawiam gar-da
Reply to
gar_da
Na ogniwa czekam będą to 2 sztuki z baterii od laptopa 3,6 V 1800 mAh Chodzi mi oto czy te ładowarki spełniają moje wymagania tzn sygnalizowanie naładowania i jednocześnie przerwanie ładowania co zapobiegnie pożaru lub zniszczeniu ogniw a druga sparawa to w pierwszym schemacie który podałem link nie wiem gdzie podłacza się zasilanie w moim przypadku akumulator.I nie wiem np czym zmienia się Amperaż ładowania, ile Volt trzeba ustawić na jedno ogniwo. A jeżeli chodzi o problem zrozumienia kilku elemętów to niestety mam problem.Dlamnie to są tylko rezystory ,tranzystory i diody niewiem jka poszczegulna część pełni rolę.Nie jestem elektronikiem dlatego właśnie proszę na grupie modelarskiej elektroników którzy napewno zastanawiali się i może robili takie ładowarki do swoich akumulatorków.Moje doświdczenie elektroniczne zamyka się na lutowaniu gotowych zestawów do samodzielnego mątażu czyli wlutowywanie części na płytkę w/g schematu.
Misiaa26
Misiaa26 nie obraź się na mnie ale czy Ty masz jakąś wadę wzroku czy może przeglądarka czegoś Ci nie pokazuje ? Czy pytanie o Twój wiek i płeć jest niestosowne ? Pozdrawiam gar-da
Reply to
gar_da