zdjecia z powietrza i modele latajace

Hej,
Poszukuje sprzedawcy lub konstruktora, ktory podjalby sie wspolpracy przy
projekcie wykonania zdjec z powietrza, z niskiego pulapu.
Zdjecia aparatem cyfrowym umocowanym do modelu latajacego. Oczekiwane, by
model poruszal sie mozliwie powoli (moze smiglowiec lub sterowiec, chociaz
samolot tez moglby byc) i byl sterowany zdalnie. Rozwazam tez opcje, by
mozna bylo zdalnie (kilkanascie-kilkadziesiat metrow) wymuszac wykonanie
zdjecia. Gdyby mozliwy byl jeszcze podglad zdalny tego, co "widzi" aparat,
to juz w ogole doskonale.
Moze ktos z Was tym sie zajmowal lub chcialby sie zajac?
Pozdrawiam
SIM
Reply to
X Y Z
A jakim budżetem dysponujesz na to przedsięwzięcie? Jakiej jakości zdjęć oczekujesz?
Reply to
Piotr Konopka
W jakim mie¶cie? Na ile profesjonalne jest to przedsiêwziêcie (czy jest to w ramach zabawy, czy pomys³u na firmê)? Pytam, bo mam (prawie) gotowca.
Reply to
Lukasz Stela
Dnia Sat, 5 Mar 2005 13:06:38 +0100, Lukasz Stela <lstela snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>> napisał:
To badania naukowe. Trudno mi w tej chwili określić budżet, ale rzecz jest negocjowalna. Przyznam, że im rzecz bardziej profesjonalna (kwestia sterowności i kierownia aparatem), tym więcej można na to znaleźć środków. Przedsięwzięcie dotyczy Pomorza - od Koszalina do Gdańska, ewentualnie Olsztyn - pojedyncze obiekty. Przyznam, że najbardziej zależy mi na posiadaniu na własność takiego modelu latającego, dobrze gdyby było to coś typu sterowiec. Ale naturalnie możliwa i mile widziana jest też współpraca. Aparat, który będzie tym latał byłby wysokiej rozdzielczości (ok. 10 mega pikseli), ale gdyby była obawa, że lądowanie nie będzie zbyt miekkie, wtedy można pomyślec o czymś gorszym ;)
Pozdrawiam SIM
Reply to
X Y Z
Dnia Fri, 04 Mar 2005 20:28:02 +0100, Piotr Konopka snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisał:
To przedsięwzięcie związane z badaniami naukowymi i tworzeniem map niewielkich obszarów lub obiektów. Aparat miałbym własny, ale jestem przed jego zakupem, więc można dobrać model. Szczególnie istotna jest opcja sterowania modelem i wyzwalania migawki, więc niezbędne byłoby dogadanie szczegółów. Na pewno model musi być lżejszy niż 20 kg itd., by nie trzeba było zgłaszać jego przelotu i rejestrować. Chodzi o to, by rejestrację zdjęć można było wykoanć od ręki bez potrzeby uzgodnień na wyższych szczeblach. Termin wykonania nie musi być bardzo szybki, gdyż z mojej strony to etap poszukiwań partnerów do przedsięwzięcia. Ale na pewno jestem zdeterminowany iść dalej i finalizować sprawę wiosną lub wczesnym latem. Choć gdyby udało się szybciej - nie będę narzekał.
Pozdrawiam SIM
Reply to
X Y Z
Je¿eli na w³asno¶æ to trzeba policzyæ sprzêt ca³ego osprzêtu RC ...
Model móg³by byæ elektryczny, brak drgañ, szybka i czysta obs³uga ... GRUBY profil mo¿na by zastosowaæ co spowolni³o by lot :) Jest to oczywiscie wykonalne, lecz z podgl±dem na ¿ywo, wynios³o by troche wiêcej :). Pozdrawiam
U¿ytkownik "X Y Z" snipped-for-privacy@post.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:opsm53t7iizuvxan@digitalphoto...
Reply to
Tomek Duda - derwu - ! uwaga ! adres antyspamowy !" -
naukowymi i tworzeniem map
to nie latwiej jakis balon na uwiezi ?? latwiej , szybciej, prosciej, lepiej, jesli dzien jest bezwietrzny ofkoz, a takie wieczorki juz niedlugo beda, maj, czerwiec lipiec.

Reply to
tomla
A ile szcunkowo trzeba uniesc w powietrze?? To proste pytanie odpowie czy budzet nie powinien byc od razu "wojskowy". Bylo poruszane nawet dosc niedawno (nie pamietam niestety tematu watku) ale poszperaj w archiwum grupy bylo wiele ciekawych rozwazan.
Armand
Reply to
Armand Olejko
Trochê za daleko ode mnie... A szkoda :(
¦mig³owiec ma du¿e drgania i niebezpiecznei lataæ miêdzy blokami. Sterowniec tylko przy bezwietrznej pogodzie. Elektrykiem chyba ciê¿ko by³oby unie¶æ aparat foto. Spaliniak bez podwozia wydaje siê niez³ym rozwi±zaniem. Start z rêki, l±dowanie na trawie.
Tor zwrotny wizji realizujê tak, ¿e kupi³em ma³± kamerke z wbudowanym nadajnikem na 2.4GHz. Odbiornik zasilany 12V ma wyj¶cie cinch. Koszt kamery z odbiornikiem to 300 z³ wzwy¿. Obraz wy¶wietlany na laptopie. Do laptopa dokupi³em kartê PCMCIA TV z wej¶ciem cinch za 250 z³. Rzadko taka kartê mo¿na kupiæ w sklepach, ale mo¿na znale¼æ na Allegro.
Reply to
Lukasz Stela
Raczej mi to wyglada na projekt uslugowy zwiazany z budowa autostrad niz na prace naukowa. Faktem jest, ze za takie zdjecia robione metoda tradycyjna trzeba sporo zaplacic, faktem tez jest ze bez takich zdjec nie mozna zoptymalizowac trasy i znacznie ulatwia to wykonanie dokumentacji.
Budzet powinien byc spory, sadzac po kwotach jakie normalnie sie na to przeznacza przy tego typu projektach. Wydanie nawet 25kz³ nie powinno byc problemem. A jest silna koniecznosc posiadania takich zdjec na kazdym etapier procesu budowy, o uwalnienia archeologii poczynajac. Zysk i tak bedzie wielokrotnoscia tej kwoty. Tylko znalesc dojscie...
Swoja droga to juz nie pierwsze "zamaskowane" pytanie na ten temat.
Uk³ony, KiT
Reply to
Kit
Czy sprawa znalaz³a swoje zakoñczenie ?