zdjecia z powietrza i modele latajace

Hej,

Poszukuje sprzedawcy lub konstruktora, ktory podjalby sie wspolpracy przy projekcie wykonania zdjec z powietrza, z niskiego pulapu. Zdjecia aparatem cyfrowym umocowanym do modelu latajacego. Oczekiwane, by model poruszal sie mozliwie powoli (moze smiglowiec lub sterowiec, chociaz samolot tez moglby byc) i byl sterowany zdalnie. Rozwazam tez opcje, by mozna bylo zdalnie (kilkanascie-kilkadziesiat metrow) wymuszac wykonanie zdjecia. Gdyby mozliwy byl jeszcze podglad zdalny tego, co "widzi" aparat, to juz w ogole doskonale. Moze ktos z Was tym sie zajmowal lub chcialby sie zajac?

Pozdrawiam SIM

Reply to
X Y Z

A jakim budżetem dysponujesz na to przedsięwzięcie? Jakiej jakości zdjęć oczekujesz?

Reply to
Piotr Konopka

Dnia Sat, 5 Mar 2005 13:06:38 +0100, Lukasz Stela <lstela snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>> napisał:

To badania naukowe. Trudno mi w tej chwili określić budżet, ale rzecz jest negocjowalna. Przyznam, że im rzecz bardziej profesjonalna (kwestia sterowności i kierownia aparatem), tym więcej można na to znaleźć środków. Przedsięwzięcie dotyczy Pomorza - od Koszalina do Gdańska, ewentualnie Olsztyn - pojedyncze obiekty. Przyznam, że najbardziej zależy mi na posiadaniu na własność takiego modelu latającego, dobrze gdyby było to coś typu sterowiec. Ale naturalnie możliwa i mile widziana jest też współpraca. Aparat, który będzie tym latał byłby wysokiej rozdzielczości (ok. 10 mega pikseli), ale gdyby była obawa, że lądowanie nie będzie zbyt miekkie, wtedy można pomyślec o czymś gorszym ;)

Pozdrawiam SIM

Reply to
X Y Z

Dnia Fri, 04 Mar 2005 20:28:02 +0100, Piotr Konopka snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisał:

To przedsięwzięcie związane z badaniami naukowymi i tworzeniem map niewielkich obszarów lub obiektów. Aparat miałbym własny, ale jestem przed jego zakupem, więc można dobrać model. Szczególnie istotna jest opcja sterowania modelem i wyzwalania migawki, więc niezbędne byłoby dogadanie szczegółów. Na pewno model musi być lżejszy niż 20 kg itd., by nie trzeba było zgłaszać jego przelotu i rejestrować. Chodzi o to, by rejestrację zdjęć można było wykoanć od ręki bez potrzeby uzgodnień na wyższych szczeblach. Termin wykonania nie musi być bardzo szybki, gdyż z mojej strony to etap poszukiwań partnerów do przedsięwzięcia. Ale na pewno jestem zdeterminowany iść dalej i finalizować sprawę wiosną lub wczesnym latem. Choć gdyby udało się szybciej - nie będę narzekał.

Pozdrawiam SIM

Reply to
X Y Z
Reply to
Tomek Duda - derwu - ! uwaga ! adres antyspamowy !" -

A ile szcunkowo trzeba uniesc w powietrze?? To proste pytanie odpowie czy budzet nie powinien byc od razu "wojskowy". Bylo poruszane nawet dosc niedawno (nie pamietam niestety tematu watku) ale poszperaj w archiwum grupy bylo wiele ciekawych rozwazan.

Armand

Reply to
Armand Olejko