Czy tak się da spawać?

Witam

Kupiłem sobie migomat przemysłowy, niestety podajnik nieco nie działa, ale ja nie o tym.

Czy jakbym ominął diody a podłączył trafo jak w spawarce to będzie dało się tym spawać?

Czy może inny prąd daje to trafo?

Bo tak sobie myślę, że skoro na razie nie mam podajnika, to bym podłączył masę i uchwyt do elektrody i heja...

Da się czy raczej reperować podajnik?

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Reperuj :-) Konrad PS. Bez regulacji prądu dużo nie pospawasz.

Konrad PS. Bez regulacji prądu dużo nie pospawasz.

Regulacja jest, bo zasilacz jest sprawny, niesprawny jest tylko podajnik, ale on jest oddzielny od zasilacza.

Agent 0700

> Reperuj :-)

Zaraz, to jakie diody chcesz ominąć i w jakim celu? Chyba czegoś nie zrozumiałem. Konrad

Migomat spawa prądem stałym - diody prostują - sam widziałem :-)

W spawarce chyba nie ma diód.

Agent 0700

> Zaraz, to jakie diody chcesz ominąć i w jakim celu? Chyba czegoś nie >

> zrozumiałem. > > Migomat spawa prądem stałym - diody prostują - sam widziałem :-) > > W spawarce chyba nie ma diód.

Daj jakis symbol tego migomatu, może się uda namierzyć schemat. Konrad

To przemysłowy Mansfeld z oddzielnym podajnkiem. W każdym jest to samo.

Agent 0700

Nie znam Mansfeldów. W zasadzie nic się pewnie nie stanie, tylko czy trafo z migomatu da tyle prądu żeby elektrodą spawać- Dobierz taką, co wydoli i zobacz. Nie wiem, czy takie cienkie istnieją... No i z napięciem będzie problem, trzeba będzie bardzo blisko elektrodę ciągnąć, bo się będzie gasić. Ale nie znam się na takich kombinacjach, więc sprawdzaj ostrożnie :-) Konrad

PS migomatem też się da zmiennym prądem spawać, w "spray mode" (jak to po polsku?). Ale czy elektronika nie zgłupieje- nie wiem.

Agent 0700 pisze:

Da się, ale nie omijaj diod (jeżeli trafo i prostownik trójfzazowe to zmnieszysz prąd o 2/3) podłącz przewody i spawaj, dobierz tylko właściwy prąd. Prądem stałym, poza tym, możesz spawać elektrodami zasadowymi co znacznie ułatwia usuwanie szlaki, zmieciesz ją szczotką drucianą.

Reply to
SM

> PS migomatem też się da zmiennym prądem spawać, w "spray mode" (jak to

Że co? Jak mniemam masz na myśli short-circuit mode w kombinacji z niefachowym spawaczem. Spray to ciągłe utrzymywanie łuku, topienie drutu zanim dotknie materiału i rozbijanie stopionego metalu na bardzo drobne cząstki, które spadają na roztopione jeziorko. Do zastosowania w zasadzie tylko w poziomie, ale spoina jest piękna. Idealne do zautomatyzowania, ale da się z garści. Konrad