zasilacz do ładowarki

Witajcie! Szukam zasilacza do ładowarki (Pulsar). Czy wiecie, gdzie taki można kupić? A może któryś z Was podejmie się zrobienia takowego? Ja nie mam ani wiedzy na ten temat, ani czasu. :(

Reply to
PiotrP

Poczekaj chwilke to opisze swoj - przerobiony z zasilacza do PC. Dziala niezawodnie od dwoch miesiecy. Przerobka polegala na zwarciu dwoch par kabelkow. Koszt - zero.

Pozdrawiam, Andrzej Kowalski

PS Peter mi wyslal takie linki:

- fajna strona tylko chyba obecnie "under constructions"
na trafo -
z nich podchodzi do tematu troche inaczej - ja wybralem metode najprostsza.

Reply to
Andrzej Kowalski

Użytkownik PiotrP napisał:

Polecam ten zasilacz.

prosty i w miarę tani. Sam taki mam.

Pozdrawiam Zbyszek

Reply to
Zbigniew Janusz

Witam

"PiotrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Polecam na Allegro zasilacze stabilizowane do CB radio. Można trafić bardzo tanio. Sam taki kupiłem na prąd do 10 A (bywają też większe) i z Pulsarem spisuje się znakomicie.

Marek

Reply to
Marek Popów

Użytkownik "PiotrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

ja po małej konsultacji z p. Sławkiem K. kupilem cos takiego:

polecam! wszyskie zasilacze od PC wymiekają :) (np. oferta z model-fana jest przy tym ... smieszna)

moj zasilacz od PC mial za duze spadki napiecia przy ladowaniu wiekszym pradem, (właczał sie alarm Pulsara) a ten nowy nie kuca nawet o 0.1V

sprzecik porzadny, gwarancja na papierze i szybka obsuga u sprzedawcy

jakis czas temu na tym forum jeden "kolega" (nie pomne nazwiska kto chce poszuka w archiwum) oferowal to za 300,-!!

K.

Reply to
h22a5

Witam, ja z kolei uzywam od 2 lat takiego:

mam zastrzezen. Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3

Użytkownik h22a5 napisał:

to mi wyglada na przerobiony zasilacz do PC, w sieci widzialem kiedys opisy przerobki, polegalo to na przewinieciu transformatora zeby zamiast

5V bylo 12V, zwiekszalo to wydajnosc pradowa do bodajze 20-25A zaleznie od mocy zasilacza

zasilacz od PC zle dziala jesli napiecie 5V nie jest obciazone, wystarczy podlaczyc tam jakiegos halogena 12V 30W i zasilacz pracuje stabilnie

Reply to
AlexY

Dnia 2004-07-20 08:21, Użytkownik h22a5 napisał:

Zaiste, bardzo zacne urządzenie! Zasiliło by pewnie ze cztery ładowarki naraz :)

Reply to
Jakub Witkowski

Dnia 2004-07-20 10:49, Użytkownik AlexY napisał:

To mi wcale nie wygląda na przerobiony zasilacz od PC - co najwyżej wykorzystano jakieś elementy, normalka. Czytałeś dokumentację (pdf-a?) Skąd w zasilaczu PC zabezpieczenie nadnapięciowe, precyzyjna regulacja napięcia (13,8V -10+5%), temperaturowy współczynnik napięcia dopasowany do charakterystyki aku ołowiowego, wejście pod sondę temperaturową? I jak mozna dostać normę ISO na wyrób który jest przeróbką?

Urządzenie z ogłoszenia, tak na oko, było robione pod jakieś potrzeby wojskowe lub przemysłowe (ten toporny design, te spełnione normy itd.) i nie sądzę, aby miało wady zasilacza PC.

Reply to
Jakub Witkowski

Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

[...]

standardowe parametry zasilacza komputerowego, -10/+5% nie okreslilbym mianem "precyzyjnego"

modyfikacja nie wymagajaca wielkich nakladow

to pytanie do tych ktorzy zajmuja sie zdobywaniem ISO

[...]

zasilacz PC IMHO nie ma wad, swoje zadanie spelnia znakomicie, nie znam konstrukcji ale jest to albo zmodyfikowany zasilacz PC albo uklad zaprojektowany na podstawie takiego zasilacza

Reply to
AlexY

Dnia 2004-07-20 12:22, Użytkownik AlexY napisał:

Tegoż zasilacza, typu PDŁ12/20 IP-20 (w/g pdf-a: części systemu zasilania SZRŁ12/20)

ż same drętwe nazwy zdają się wskazywać na wojskowe pochodzenie :)

To jest zakres regulacji. Ustawienie fabryczne fabrycznie: 13,8 +-1%

Fakt, zasilacz PC znakomicie zasila PC :)

Albo układ zaprojektowany od nowa, czemu wykluczasz taką mozliwość? Do zaprojektowania takiego układu potrzebny jest doświadczony elektronik i powiedzmy kilka tygodni czasu. Czasem łatwiej jest zrobić rzecz od nowa niż dostosowywać na siłę gotowy układ, ale projektowany pod nieco innym kątem. Ale nawet jeśli jest "zaprojektowany na podstawie", to jak dla mnie nie jest to to samo co "przeróbka". Przeróbką osobiście wolę nazywać ingerencję w konstrukcję jakiegoś gotowego fabrycznego urządzenia. Ale cóż - o nazewnictwo kłócić się nie zamierzam :)

Reply to
Jakub Witkowski

Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

[...]

firma telzas produkuje nie tylko na potrzeby wojska a w zasadzie jest to marginalny ich rynek, z produktami tej firmy spotkalem sie pracujac w TP w serwisie radiowym, jesli faktycznie jest to ich wyrob to mozna ze spokojem uznac ze jest to zaprojektowana przez nich przetwornica impulsowa

zalozylem ze jest to produkt firmy "krzak" w ktorej emeryt pan juzio z mozolem rzezbi zasilacze w tempie jednego na tydzien :)

cos o tym wiem, kilka miesiecy probowalem naprawic zasilacz od laptopa, w koncu stwierdzilem ze musze poznac od podstaw regulator ta przetwornica sterujacy i kolejne pare tygodni z tym walczylem az krew mnie zalala i pierdyklem to w kat do czasu az mi przejdzie jeszcze nie przeszlo... przetwornice impulsowe to niewdzieczny temat

generalnie to mnie szlag trafil jak przeczytalem opinie jaki to zasilacz komputerowy jest be i ze sie nie nadaje, no coz, w razie watpliwosci w temacie elektronicznym proponuje rzucic temat na pl.rec.elektronika bo moze sie okazac ze problem jest banalny

Reply to
AlexY

Reply to
PiotrP

Hi,

Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.-cut_this-.pl> napisał w wiadomości news:cdk18u$goq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

90% tanich - z tanich obudów, kosztujących mniej niż 150-200pln - zasilaczy do PCtów praktycznie to złom. Porządny zasilacz PCtowy, np. chieftec (sirtec) kosztuje >200pln. Tanie zasilacze (deery, feele, modecomy, etc.) mają tyle wspólnego z mocą znamionową i możliwością pracy pod obciążeniem, podaną na tabliczce/nalepce, co pies z Gwiazdozbiórem Psa. Strach to wkładać do drogich pecetów, ponieważ wydaje się, że wywołują sporą cześć problemów i awarii typu: zawieszanie się kompa, resety, palnie się podzespołów (siada zasilacz a znim gfx, mogo, twardziel..), etc. Np. nowe karty gfx wymagają dużo i stabilnego napięcia... tanie zasilacze nie są w stanie spełnić tych potrzeb i bardzo często "gry się wieszają". Można by tak wymieniać długo. Tak więc
(jeśli opis jest zgodny ze stanem faktycznym) za 90pln wydaje się bić na głowę wszystkie PCtowe zasilacze w tej cenie. Trzeba też myśleć o ładowarce, która prawdopodobnie ulegnie uszkodzeniu, gdy pod obciążeniem padnie tania zasiłka z pcta... Tak na marginesie zwróćcie uwagę na solidną wagę tego urządzenia, może się to wydawać śmieszne, ale to "cecha", która występuje w zasiłkach z górnej półki :-)...

pozdrawiam, qrdl

Reply to
qrdl