napisy na wagonach

witam! cze jest jakiś domowy sposób żeby w miare ładnie zrobić napisy PKP na
wagonach osobowych? mowa tu o skali HO. chodzi mi głównie o sam napis PKP .
Reply to
Bartek
Nie ma. Jedyne co moze byc w miare dobrze to kalkomania przyklejona na lakier i pry¶niêta matowym prze¿roczystym. Ale extra to to nie wychodzi.
Pozdrawiam Wojtek z Krakowa
Reply to
Wojtek M.
Napis PKP można wykonać za pomocą pieczątki. Koszt takiej pieczatki (samej gumki) to jakieś 15-20 złotych (razem z napisami poniżej - razem z duzym logo PKP bylybyo trzy linie textu). Potem tylko trzeba popróbować i efekt może być nadwyraz dobry. Po wiecej informacji odsyłam na
tam znajdziesz wszytsko co potrzebne modelarzowi kolejowemu.
Reply to
Damon
No ja właśnie mam pieczątke ale teraz sek w tym jak przytknąć do powierzchni żeby wyszło dobrze. I jeszcze jest jeden problem. Co zrobić aby farba olejna (bo chyba taką sie to robi) pokryła powierzchnię stempelka równomiernie?? Czy rozlać troche farby na jakąś gąbke czy co?? a może biały tusz jeśli takowy jest ?? pozdrawiam
Reply to
Bartek
tusz raczej nie. Nie schnie on szybko i na powierzni wagona bedzie sie rozmazywał. Farbe olejną, mozna w małej ilości rozlac na jakims prostym podłoży (ale niezbyt grubą warstę, żeby nie weszła za głęboko w rowki pieczątki) i "przytknąc" na to pieczątkę. Co do jakości to z tym bywa różnie - raz lepiej raz gorzej. popróbuj na sucho na czymś co przypomina ściankę wagonu i po którejś próbie jak bedziesz zadowolony mozesz śmiało stawiac na wagonie.
Reply to
Damon
Genialny pomys³. A jak najmniejsze litery mo¿na zrobiæ t± technik±, tzn. jak najmniejsze na piecz±tce mo¿na zamówiæ.
Pozdrawiam Wojtek z Krakowa
Reply to
Wojtek M.
To zalezy od punktu wyrobu pieczatek. Mi jeden bardzo kręcił nosem i mówił ze nie wyjdzie i wogóle. Wydaje mi sie, że czcionki bezszeryfowe (arial chyba byłby najlepszy do numerów) poszłyby nawet i jako 6,5-7 , natomiast nie wiem za bardzo jaką czcionką jest oryginalnie pisane logo PKP, ale bardzo zblizone efekty daje Bookman Old Style wyboldowany.
Reply to
Damon
A mam ja jeszcze jedno pytanie?? Na martel forum wyczytałem na temat tampodruku. Czy to jest jakiś taki jakby szablon czy co? I gdzie można by takie coś zamówić?? Pozdrawiam
Reply to
Bartek
Tampodruk to technologia, która umożliwia na bardzo dokładne umieszczenie symboli napisów np. na wagonie. Jest to bardzo drogie i raczej dla pojedynczych sztuk nie opłacalne - nie znam dokładnych cen, ale zapewne taniej wyszłoby Ci kupienie gotowych wagonów PKP. Tutaj trzeba mieć raczej juz wiecej sztuk na te same szablony. To tak samo jak chcesz wytłoczyć w tłoczni płyte cd - taniej Ci wyjdzie jak kupisz czyty cd rom i sobie sam nagrasz i nie musisz zamawiać od razy tysiąca czy wiecej sztuk (im wiecej tym taniej za pojedynczą sztuke - pamietam jak znajomy tłoczył cd - ma małą wytórnie fonograficzną i jak mu zaproponowali ceny do wytłoczenia 1000 sztuk i 10000 szt, to cena za całość była porównywalna - lepiej dopłacić troszke i miec 10 razy tyle). Ale odbiegłem od tematu.
Reply to
Damon