Jak wykonać skrzydło (trapez)

Witam !

Właśnie ukończyłem budowę kadłuba , modelu extra 300L i doszedłem do momentu w którym trzeba zbudować skrzydła. Mam tu właśnie w tym momencie delikatny problemik , gdyż skrzydła chcę wykonać metodą konstrukcyjną , czyli dźwigary i żeberka. Mam do Was takie pytanie czy jest jakiś program który wyrysował by mi żeberka jedno po drugim ? Chodzi o to że w skrzydle każde będzie inne ponieważ skrzydło ma kształt trapezu , i jest coraz cieńsze przy końcu. Ewentualnie jakaś podpowiedź , jak to zrobić , żeby to potem do siebie przy sklejaniu pasowało. Z góry wszystkim dziękuje !

Reply to
Maveric

Ryszard G

Reply to
Doman

chodzi. Czy mógł by mnie ktoś podszkolić w jego obsłudze ?

Reply to
Maveric

Witam.

Problem został rozwiązany. Okazało się że wersja programu "Profil" 1.1 jest za mała i nie da na niej się wykonać takiego skrzydła. Ale wersja 1.2 działa już wspaniale. Skrzydło jest już gotowe , przynajmniej na papierze :-) Dziękuje wszystkim za pomoc , a Szczególnie Panu Adamowi. Pozdrawiam.

Reply to
Maveric

Użytkownik Maveric snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Profili sugeruje wykonywanie każdego żebra oddzielnie (przy czterech to do wytrzymania, przy skrzydłach eliptycznych, praktycznie, konieczność). Od zawsze - natomiast - żebra skrzydeł zbieżnych wykonywano w bloku, szablony wg skrajnych profili, miedzy nimi potrzebna - na jedną stronę - ilość płytek balsowych, lipowych, sklejkowych (albo tfu, depronowych). Tak znacznie szybciej.

Reply to
Renart F.