Latające skrzydło - czy korygować położenie silnika ?

Sklejam sobie Pibrosa :)
czy w latających skrzydłach też koryguje się położenie silnika ?
w którą stronę ?
tak:
tak :
?
dziękuję za podpowiedzi :)
PMK
Reply to
PeKlesyk
Użytkownik "PeKlesyk" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:df3oah$dcn$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
chyba lekko "b" ale generalnie latam na wprost i bez jakichś widocznych skutków ubocznych
Jak mi sie ostro przekręcił jak "a" to był ciężki do opanowania
buwi777
Reply to
buwi777
Z mojego doświadczenia wynika, że silnik powinien być pochylony o kilka stopni w górę (czyli śmigło wyżej). Przechylanie w bok nie jest wymagane. Pzdr. Andrzej

andypl
Mam skrzydło zakupione w Modelmaking i oryginalną instrukcję i silnik nie jest odchylony na boki jedynie jest w płaszczyżnie górnej powierzchni skrzydła jak chcesz to napisz to wyslę Ci scan tej instrukcji
Reply to
Marian
Andrzeju..Czy aby napewno? ;-) Przy napedzie pchajacym sklon silnika rowniez w dol. Czyli z regoly stycznie do gornej plaszczyzny profilu.
Reply to
Rapier
No nie wiem. W moim skrzydle silnik jest ewidentnie pochylony względem górnej płaszczyzny i równoległy raczej do cięciwy. I przy takim pochyleniu lot jest poprawny z włączonym i wyłączonym silnikiem. Andrzej
Reply to
andypl
Mam dwa skrzydełka i w obu kąt pochylenia silnika jest ustawiony inaczej. Zależy on po prostu od wielu czynników - profil, SC, wysokość mocowania silnika... Zrób tak - umocuj silnik na swoim miejscu mniej więcej "prosto", czyli równolegle do cieciwy. Wyreguluj SC i lotki tak by model dobrze latał w locie szybowy - silnik będzie w tym momencie tylko masą. Kiedy juz lot szybowy bedzie OK, to włącz silnik. Jeśli po dodaniu gazu model zadziera pochyl silnik (sroczka spuszcza ogon), jeśli będzie nurkował unieś. Powodzenia!
Reply to
PiotrP
Zgodnie z doświadczeniami Buwi-ego lekko skręciłem silnik w lewo
aktualnie leży na górnym poszyciu - zobaczę jak będzie wyglądał lot szybowcowy a potem będę korygował lot silnikowy
dzięki za uwagi
PMK
Reply to
PeKlesyk
Ojej, przepraszam, nie zajrzałem do linków i myslałeś, że pytasz o skłon, nie wykłon. Jeśli chodzi o wykłon - nie spotkałem się jeszcze ze skrzydełkiem, w którym by był on stosowany. Ja również mam ustawiony silnik "prosto".
Reply to
PiotrP