Oblot a'Żurka

... odbył się dziś z powodzeniem. Pogoda nie nastrajała do lotów, ale w
ostatniej chwili zdecydowaliśmy się pojechać na lotnisko. Powstał filmik,
dzięki pomocy Skazoo, który zresztą również latał. Film może nie rzuca na
kolana, bo pakiet był zamocowany prowizorycznie, wskutek odklejenia się łoża
i bałem się szaleć z przeciążeniami :)
wymagał drobnego trymowania. Na razie lata z SC w 33% cięciwy i
doskonale "idzie za ręką". Zakręca w miejscu. Przepada opornie i bez
przechyłu na skrzydło. Słowem cudo nie samolot :D
Pozdrawiam,
Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Model lata naprawdę w bardzo dużym zakresie prędkości i kątów natarcia. Jeszcze tylko dodałbym troszkę expo na lotki i wysokość żeby zwiekszyć precyzję manewrów w okolicach neutrum.
Pozdrawiam Skazoo
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Użytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@reebok.pl napisał w wiadomości news:43933421$0$1495$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...
Ladne samoloty ladnie lataja! Pomimo okropnej pogody :D Zauwazylem, ze twoj model ma podobna przypadlosc do mojego o zblizonym wygladzie: nie chce ladowac. Dla mnie to bylo na poczatku tak zaskakujace, ze kilka razy przerznalem 30m pas do ladowania przyziemiajac dalej w trawie... :p Chetnie zobaczylbym to latadlo na zywo. Pozdrawiam
Reply to
Ladziak
No własnie :) Przyzwyczajony do cięższych modeli zdziwiłem się przy lądowaniu. Z wyłączonym silnikiem, nie mając odpowiedniego hamowania leciał jak szybowiec i nie chciał przeciagnąć :) Za to Skazoo jak widać w końcówce filmu, hamując prawidłowo silnikiem dokonał podręcznikowego przyziemienia na 3 punkty :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
całkiem najs ;)
aruro
Robert 'Heyoan' Gadomski napisał(a): > .... odbył się dziś z powodzeniem. Pogoda nie nastrajała do lotów, ale w > ostatniej chwili zdecydowaliśmy się pojechać na lotnisko. Powstał filmik, > dzięki pomocy Skazoo, który zresztą również latał. Film może nie rzuca na > kolana, bo pakiet był zamocowany prowizorycznie, wskutek odklejenia się łoża > i bałem się szaleć z przeciążeniami :) >
Model wymagał drobnego trymowania. Na razie lata z SC w 33% cięciwy i > doskonale "idzie za ręką". Zakręca w miejscu. Przepada opornie i bez > przechyłu na skrzydło. Słowem cudo nie samolot :D > Pozdrawiam, > Robert > >
Reply to
aruro
Witaj Robert. :) Na filmie z oblotu zauważyłem, że masz jakąś "łopatologiczną" metodę sprawdzania prawidłowości odchyleń sterów i lotek :). /początek filmu/ Zdradź metodę. Ja ostatnio włączyłem bezwiednie revers na lotkach - przed lotem sprawdzałem i mimo wszystko nie zwróciłem na to uwagi - efektem było "kretobicie". Pozdrawiam, peTer
Reply to
peTer
He, he, stojąc za modelem przechylałem się w stronę w jaką pochyliłby się model, wnioskując z ustawienia lotek. Dokładnie się temu zawsze przyglądam od czasu, kiedy śmiejąc się wcześniej z innych, sam wypuściłem model z "odwrotnymi" lotkami :) Wcześniej to sprawdzałem na szybko, kiedy model leżał na plecach, ale coś mi się w głowie poprzestawiało :) Już po sekundzie od wyrzutu zdałem sobie sprawę co jest nie tak, ale mimo to nie potrafiłem przełamać odruchu, który nakazywał mi pogłębiać przechył. Na szczęście ostatecznie wyłączyłem wtedy silnik, a model był na tyle lekki (też konstrukcyjny), że nic mu się nie stało oprócz zgiętego mocowania silnika :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Jeszcze lepszy numer zrobiłem dzień przed oblotem a'Żurka. Regulowałem w domu wychylenia sterów i sprawdzałem właśnie rewersy. Wyszło mi, że ster kierunku należy zrewersować. Model stał pod zasilaniem na stole. Nigdy nie manipulujcie przy rewersach z włączonym zasilaniem modelu! Co zrobiłem? Oczywiście przestawiłem nie ten rewers. I oczywiście który? Kanał 3 (silnika) zamiast 4. Całe szczęście, że przed skrzydłem stał wazon z kwiatami. Model oczywiście wyrwał z kopyta, ale zamiast polecieć prosto i roztrzaskac się na przeciwległej ścianie, okręcił się na tym wazonie o 90 stopni i zatrzymał się na zasłonie w oknie. Straty to peknięte śmigło i zdewastowana zasłona. Mało brakowało, a nie byłoby czego oblatywać. Wystarczyła chwila nieuwagi. Ale byłby wstyd! :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Chyba nie dlatego, że model leżał na plecach, chyba dlatego, że patrzyłeś z przodu :-)))))))
Staszek
Patrzyłem z tyłu, ale najwyraźniej coś sobie ubzdurałem, że będzie odwrotnie. Nie pamiętam jak to było. Po prostu nie zastanowiłem się, bo miałem to jeszcze sprawdzić przed lotem, tyle że... nie sprawdziłem :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam,
A ja ostatnio niechcący wystartowałem deproniakiem w sypialni, kładąc nadajnik drągami do dołu. Straty: rozdarta pościel, pocharatana komódka, roztrzaskane śmigło.
Pozdrawiam, Darek
Reply to
DAREKRC
no to ja powiem, że wczoraj, programując nowy (a jakże!) nadajnik zmieniłem sobie mode z 1 na 2 i zapamiętałam :)
silnik ruszył w sekundzie a ja stałem jak żona Lota, z silnikiem w ręku, i nie potrafiłem jedną łapą przeprogramować graupnera na mode 1 :D
Moje kochanie miało ubaw, bo ponoć miałem wyjatkowo nietęgą minę :|
PMK
Reply to
PeKlesyk
A mi się podobają komentarze - słychać w nich podeksctowanie - to jest to ;)
Użytkownik "soczewka" snipped-for-privacy@tkdami.net napisał w wiadomości news:dn4ug5$k3v$ snipped-for-privacy@dami.com.pl...
Reply to
dzozi
No w³aœnie, kraksê by jak¹ zapoda³ albo co .... ;-) ¿adna rewelacja, wystartowa³, polata³ i wyl¹dowa³... Robercie ale kicz ;-). Pozdrawiam z uœmiechem :) Darek
P.S. piêkny model, gratuluje!!!
Reply to
Darek
Czy ja nie wspominałem, że filmik nie rzuca na kolana? :) Ot oblot z prowizorycznie zamontowanym pakietem. Lot głównie składał się z regulacji modelu, co słychać w komentarzach. Następnym razem postaram się bardziej ;) Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Użytkownik "soczewka" snipped-for-privacy@tkdami.net napisał w wiadomości news:dn65b0$6pc$ snipped-for-privacy@dami.com.pl...
Odgarnij śnieg przed domem - frustracja szybko minie :)
Reply to
kyrzi
...pewnie krytykańci byliby asatysfkcjonowani, gdyby już przy oblocie "zarył kreta" i rozbił model, ale byłaby uciecha, że znowu coś komus nie nie udało.
Koledzy trochę mniej malkontenctwa, a więcej życzliwości dla innych.
Graluluję Koledze oblotu modelu z małym komontarzem przed startem, a widomo upierdliwi zawsze będą.
Pozdrawiam Zdzislaw
----- Original Message ----- From: "Darek" snipped-for-privacy@op.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Wednesday, December 07, 2005 9:16 AM Subject: Re: Oblot a'Żurka
Tramp