Oblot a'Żurka

... odbył się dziś z powodzeniem. Pogoda nie nastrajała do lotów, ale w ostatniej chwili zdecydowaliśmy się pojechać na lotnisko. Powstał filmik, dzięki pomocy Skazoo, który zresztą również latał. Film może nie rzuca na kolana, bo pakiet był zamocowany prowizorycznie, wskutek odklejenia się łoża i bałem się szaleć z przeciążeniami :)

wymagał drobnego trymowania. Na razie lata z SC w 33% cięciwy i doskonale "idzie za ręką". Zakręca w miejscu. Przepada opornie i bez przechyłu na skrzydło. Słowem cudo nie samolot :D Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Model lata naprawdę w bardzo dużym zakresie prędkości i kątów natarcia. Jeszcze tylko dodałbym troszkę expo na lotki i wysokość żeby zwiekszyć precyzję manewrów w okolicach neutrum.

Pozdrawiam Skazoo

Reply to
Skazoo Bemowo RC

Użytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@reebok.pl napisał w wiadomości news:43933421$0$1495$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

Ladne samoloty ladnie lataja! Pomimo okropnej pogody :D Zauwazylem, ze twoj model ma podobna przypadlosc do mojego o zblizonym wygladzie: nie chce ladowac. Dla mnie to bylo na poczatku tak zaskakujace, ze kilka razy przerznalem 30m pas do ladowania przyziemiajac dalej w trawie... :p Chetnie zobaczylbym to latadlo na zywo. Pozdrawiam

Reply to
Ladziak

No własnie :) Przyzwyczajony do cięższych modeli zdziwiłem się przy lądowaniu. Z wyłączonym silnikiem, nie mając odpowiedniego hamowania leciał jak szybowiec i nie chciał przeciagnąć :) Za to Skazoo jak widać w końcówce filmu, hamując prawidłowo silnikiem dokonał podręcznikowego przyziemienia na 3 punkty :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

całkiem najs ;)

aruro

Robert 'Heyoan' Gadomski napisał(a):

Reply to
aruro

Witaj Robert. :) Na filmie z oblotu zauważyłem, że masz jakąś "łopatologiczną" metodę sprawdzania prawidłowości odchyleń sterów i lotek :). /początek filmu/ Zdradź metodę. Ja ostatnio włączyłem bezwiednie revers na lotkach - przed lotem sprawdzałem i mimo wszystko nie zwróciłem na to uwagi - efektem było "kretobicie". Pozdrawiam, peTer

Reply to
peTer

He, he, stojąc za modelem przechylałem się w stronę w jaką pochyliłby się model, wnioskując z ustawienia lotek. Dokładnie się temu zawsze przyglądam od czasu, kiedy śmiejąc się wcześniej z innych, sam wypuściłem model z "odwrotnymi" lotkami :) Wcześniej to sprawdzałem na szybko, kiedy model leżał na plecach, ale coś mi się w głowie poprzestawiało :) Już po sekundzie od wyrzutu zdałem sobie sprawę co jest nie tak, ale mimo to nie potrafiłem przełamać odruchu, który nakazywał mi pogłębiać przechył. Na szczęście ostatecznie wyłączyłem wtedy silnik, a model był na tyle lekki (też konstrukcyjny), że nic mu się nie stało oprócz zgiętego mocowania silnika :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Jeszcze lepszy numer zrobiłem dzień przed oblotem a'Żurka. Regulowałem w domu wychylenia sterów i sprawdzałem właśnie rewersy. Wyszło mi, że ster kierunku należy zrewersować. Model stał pod zasilaniem na stole. Nigdy nie manipulujcie przy rewersach z włączonym zasilaniem modelu! Co zrobiłem? Oczywiście przestawiłem nie ten rewers. I oczywiście który? Kanał 3 (silnika) zamiast 4. Całe szczęście, że przed skrzydłem stał wazon z kwiatami. Model oczywiście wyrwał z kopyta, ale zamiast polecieć prosto i roztrzaskac się na przeciwległej ścianie, okręcił się na tym wazonie o 90 stopni i zatrzymał się na zasłonie w oknie. Straty to peknięte śmigło i zdewastowana zasłona. Mało brakowało, a nie byłoby czego oblatywać. Wystarczyła chwila nieuwagi. Ale byłby wstyd! :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Chyba nie dlatego, że model leżał na plecach, chyba dlatego, że patrzyłeś z przodu :-)))))))

Pozdrawiam

Reply to
Staszek

ogólnie filmik nudnawy , nic szczególnego

Reply to
soczewka

Patrzyłem z tyłu, ale najwyraźniej coś sobie ubzdurałem, że będzie odwrotnie. Nie pamiętam jak to było. Po prostu nie zastanowiłem się, bo miałem to jeszcze sprawdzić przed lotem, tyle że... nie sprawdziłem :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Witam,

A ja ostatnio niechcący wystartowałem deproniakiem w sypialni, kładąc nadajnik drągami do dołu. Straty: rozdarta pościel, pocharatana komódka, roztrzaskane śmigło.

Pozdrawiam, Darek

Reply to
DAREKRC

no to ja powiem, że wczoraj, programując nowy (a jakże!) nadajnik zmieniłem sobie mode z 1 na 2 i zapamiętałam :)

silnik ruszył w sekundzie a ja stałem jak żona Lota, z silnikiem w ręku, i nie potrafiłem jedną łapą przeprogramować graupnera na mode 1 :D

Moje kochanie miało ubaw, bo ponoć miałem wyjatkowo nietęgą minę :|

PMK

Reply to
PeKlesyk

A mi się podobają komentarze - słychać w nich podeksctowanie - to jest to ;)

Użytkownik "soczewka" snipped-for-privacy@tkdami.net napisał w wiadomości news:dn4ug5$k3v$ snipped-for-privacy@dami.com.pl...

Reply to
dzozi

pffff tez mi coś

Reply to
soczewka

Czy ja nie wspominałem, że filmik nie rzuca na kolana? :) Ot oblot z prowizorycznie zamontowanym pakietem. Lot głównie składał się z regulacji modelu, co słychać w komentarzach. Następnym razem postaram się bardziej ;) Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Użytkownik "soczewka" snipped-for-privacy@tkdami.net napisał w wiadomości news:dn65b0$6pc$ snipped-for-privacy@dami.com.pl...

Odgarnij śnieg przed domem - frustracja szybko minie :)

Reply to
kyrzi

- a najlepiej odsniez cale osiedle, podobno ruch na swiezym powietrzu dziala kojaco na uklad nerwowy ;-)

pozdrawiam Ben.

Reply to
Benon Garstka" .onet.pl

...pewnie krytykańci byliby asatysfkcjonowani, gdyby już przy oblocie "zarył kreta" i rozbił model, ale byłaby uciecha, że znowu coś komus nie nie udało.

Koledzy trochę mniej malkontenctwa, a więcej życzliwości dla innych.

Graluluję Koledze oblotu modelu z małym komontarzem przed startem, a widomo upierdliwi zawsze będą.

Pozdrawiam Zdzislaw

----- Original Message ----- From: "Darek" snipped-for-privacy@op.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Wednesday, December 07, 2005 9:16 AM Subject: Re: Oblot a'Żurka

Tramp