oblot modelu górnopłata - gdzie i z kim w poznaniu?

Witam

Na ukończeniu mam właśnie górnopłata. Nigdy nie latałem nawet nie widziałem "na żywo" jak ktoś inny lata czymś takim :)! Mam za sobą trening na FMSie. Jeszcze trochę czasami mylę kierunki w locie na siebie. Czy można gdzieś (mam na myśli osobę) w poznaniu oblatać taki model? Ile coś takiego może mnie kosztować u doświadczonego modelarza/pilota łącznie z krótką lekcją pilotarzu tego egzemplarza (lekcą praktyczną :))?

Oblot planuję luty/marzec jak pogoda dopisze. Samolot to górnopłat, wznioz płatów 5cm sterowanie kierunek i wysokość, napęd speed 400 przekładnia

1:4,5, zasilanie 600mAh.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Predator

Witaj

W Twoim liście datowanym 12 stycznia 2005 (13:54:30) można przeczytać:

P> Witam

> [...]

Reply to
Teos

a myœlisz że co robię ;), coraz bardziej goršczkowo!

:)

hmmm... piwo... ciacho... mam nadzieje że cena podlega jeszcze negocjacjš ;-)

nie pamiętam który mod jest 1 a który 2, ale jestem praworęczny i wygodniej mi latać odwrotnie do Twojego.

Spora przekładnia - co to za model, balsa czy depron ?

z motokalka wynika że będzie latał :), choć już teraz wiem że trochę przesadziłem (miał być slow) i lepsz była by 2,33 lub 3,1. Hmm myœlałem nad tym czy nie wymienić jej na mniejszš, trochę mały zapas prędkoœci według motocalca mi zostaje w stosunku do innych konfiguracji. Przekladnia 4,5, œmigło GWS 9x7.

A model to około 500-550g depron - obcišżenie 21,14 - 23,2 g/dm2, na gięciu profilu CLARC Y się rozłozyłem (gięcie depronu 6mm "niewykonalne" ) i zrobiłem płat ala "hajduk".

Pozdrawiam Darek

Reply to
Predator

Witam, do takiej przekladni to raczej dalbym 11x4,7, albo i nawet 12x4,7 Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3

No ja używam "Twojego" modu :) Co prawda mam staż krótszy niż Teos i również nie uważam się za specjalnie doświadczonego modelarza, ale jeśli nie znajdzie się nikt godniejszy ode mnie to górnopłat na

400-setkę jest jak najbardziej w moim zasięgu ;)
Reply to
Piotr Konopka

Użytkownik ...

Makru, pomysł z większą średnicą jest OK, natomiast z mniejszym skokiem niekoniecznie.

400tka będzie miała kilkanaście tys. obrotów. przekładnia 4,5 zredukuje to do ... powiedzmy 3000 (dla równego rachunku) czyli na sekundę masz 50 obr. Skok 5 cali czyli strumień zaśmigłowy ok. 250 cali na sekundę, czyli ok. 6m/s

Samolot niechętnie leci szybciej niż ok. połowa prędkości strumienia zaśmigłowego.

Masz zatem lot z prędkością 3 m/s czyli 10 km/h no to jest nie slow-fly, tylko very-slow-fly :)

Może zaniżyłem obroty 400tki - niech będzie nawet 4000 na wyjściu z przekładni - tylko 4m/s

Mój wstępny typ śmigła to coś w okolicach "kwadratu" 11x11 - "od bidy" można spróbować na początek GWSoowego 11x8.

Pozdrawiam,

Kaper

Kaper

Alez oczywiscie Januszu zapewne masz racje;) Ja nie mam takiej wiedzy teoretycznej jak Ty, tak z praktyki wydawalo mi sie, ze do takiej przekladni trzeba dac smiglo o troche wiekszej srednicy, natomiast skok to w zasadzie dobieram doswiadczalnie, w zaleznosci od preferencji w lataniu, wiekszy do troche szybszego latania, a mniejszy wrecz odwrotnie ;)) Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3