skrzydło ???

Witam

Przygodą z RC dopiero zaczynam, dlatego proszę o wyrozumiałość, jeśli moje pytania okażą się ... nieprecyzyjne ;)

Ogólnie zastanawiałem się, jaki wybrać pierwszy model do nauki latania, kolega poradził wybrać skrzydło np. "SPEED WING 400 III", nie wiem czy to dobrze czy źle, poprostu nie negowałem.

Problem nr 1 to, jaki napęd elektryczny do tego modelu wybrać i tu chyba bardziej chodziłoby mi o skorzystanie z wiedzy doświadczonych modelarzy i wskazanie kierunku, obecnych trendów.

Problem nr2, jeśli już zostałby wskazany kierunek np. silniki szczotkowe to czy do tego modelu pasowałby silnik np. GWS EPS350C, czy może lepiej wybrać silnik bezszczotkowy?

Dodam, iż skrzydło wykonane jest ze styropianu ma rozpiętość 1,2m i wagę

500-600g w zależności od użytego osprzętu ( tak napisane na stronie sklepu ).

Dziękuje za wszelkie informacje nawet te krytyczne.

Pozdrawiam Marcin

Reply to
Marcin

Marcin napisał(a):

Witam.

Odpowiadajac:

- To pewnie jakis tzagi. Taki model mozna kupic za 30-40 zl, lub zrobic samemu. Poszukaj w necie, poszukaj na allegro

- naped szczotkowy to przeszlosc, nie warto inwestowac.

- gws 350c daje takie sobie osiagi i szybko sie psuje

Co do napedu

- tanie sa silniki towerpro, oznaczane tez jako bm...... - np. wimarex.com.pl, do takiego modelu wystarczy.

- tanie sa regulatory chinskie, najlepiej 25A, nie mniej niz 15A

- potanialy li-pole, innych ogniw nie ma juz sensu kupowac.

- do lipoli koniecznie balancer, zwany czasem equalizerem i odpowiednia ladowarka. Bywaja ladowarki zintegrowane z balancerem, chyba wychodzi taniej.

- jak bardzo chcesz oszczedzic i w dodatku masz juz ladowarke itd to mozesz sprobowac z pakietem z kan 1050 - tez sa tanie. Do takiego napedu jakies 7-8 ogniw. Ale bedzie ciezko.

Reszte, czyli szczegoly znajdziesz napewno w archiwum grupy, w necie, na forach /np. alexrc.com

Pozdrawiam Marcin

Reply to
marcelik

Użytkownik "Marcin" ..

No cóż - wg mnie lepiej jednak model z usterzeniem ogonowym niż l. skrzydło, ale nie twierdz, że skrzydłem się nie da :)

lepiej bezszczotkowy.

Brzmi rozsądnie.

Pozdrawiam,

Kaper

Kaper

Muszę to wzmocnić Kaper :)

Zdecydowanie lepiej model z ogonem na początek: Motoszybowiec lub górnopłat typu trener.

Bezszczotka to inna, wyższa klasa latania, ale od GWS 350 to już wogóle dwie klasy wyżej :)

Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Na początek lekki górnopłat w konstrukcji podobny do np: Rocky Aeronauta:

lekki samolocik. Roky'ego przywozłem zmajmemu: model lata eXra. Jak lubisz sklejać to coś podobnego do Wicherka, ale nie na tak zabytkowym profilu. Z depronu też możesz sobie cos takiego slecić. Było parę planów Jarka Hajduka w Młodym Techniku i paru innych miejscach. Modl do zrobienia w dwa dni. Napędzane takim np motorkiem:
całą resztą sprzętu w wersji budżetowej: 18A regulator, polimery ...... Moim zdaniem nauka latania na takim czymś jak latające skrzydło, czy innych wynalazkach to pomyłka. Żeby potem nie było stękania: sam mam" patenty" i latają nieźle. Tyle, że trzeba już coś umieć. Ale na początek to do niczego się nie nadaje. Pozdro Jerzy

Reply to
Jerzy Laskowski

Przepraszam wszystkich za "literówki". Przesiadłem sie na HP i nie mogę się przyzwyczaić do tego, że trzeba dosyć zdecydowanie "tłuc" w klawisze. Jerzy

Reply to
Jerzy Laskowski