[RC] proszę o pomoc z LiONkami...

Witam! :-)

mam pakiet 2 ogniwa LiON Panasonic CGR1850a. Nie kumam jednej sytuacji. Miernik wskazuje na napięcie 7,4V a ładowarka BC100, której jestem szczęśliwym posiadaczem niestety nie wykrywa (nie widzi) tego pakietu, gdy jest podłączony (a wszystkie inne - NiCd, NiMH i jeden identyczny LiON bez problemu) .... dziwne, przynajmniej dla mnie... Nie wiecie aby, co może być tego przyczyną?

Aha, i tak mi się przypomniało... czy algorytm ładowania LiON jest taki sam jak LiPOL?? chodzi mi o to, czy jakbym sobie nabył drogą kupna LiPolki, czy musiałbym kupować ładowarkę do LiPOL? Ups... chyba mimochodem wywołałem do tablicy Andrzeja Grodeckiego.... :-)

Reply to
batched

podłšczony...

Mam BC-100 i znam ten problem. Musisz najpierw zaprogramować odpowiedniš iloœć pakietów. U mnie np. nie wykrywał 8 pakietów NiCd jeżeli w bieżšcym programie były ustawione 4. Po przestawieniu na 8 nie było problemów.

Lukasz

Reply to
Lukasz Stela

To chyba jednak nie ten sam problem....

Jak sądzę chodzi Ci o ogniwa, a nie o pakiety.... to akurat jest w porządku, bo mam drugi identyczny pakiet, i BC100 go widzi. Nawet jeżeli, to nie zmienia faktu, że niezależnie od tego jaki program mam ustawiony to napięcie podłączonego pakietu zawsze się wyświetla na ekranie, cyklicznie z napięciem zasilania i numerem programu.

Reply to
batched

Rzeczywiście to nie ten problem. U mnie niewykrywanie pakietu objawia się właśnie brakiem cyklicznego wyświetlania UBAT. Tak, jakby pakiet nie był podłączony. Dopiero po przeprogramowaniu na prawidłową ilość ogniw ładowarka zauważa podpięty pakiet.

No oczywiście... Przejęzyczenie :)

Lukasz

Reply to
Lukasz Stela

Rzeczywiście to nie ten problem. U mnie niewykrywanie pakietu objawia się

No i doszliśmy do tego samego, ale inną drogą... :-)

u mnie jest odpowiednio zaprogramowana ilość rodzaj i parametry ogniw, a mimo tego, że pakiet jest prawidłowo podłączony - BC nie wyświetla UBAT...

Reply to
batched

W artykule <ccdr8h$hp4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl> batched napisał(a):

a czy napiecie zasilania ladowarki nie jest przypadkiem mniejsze niz napiecie ogniwa? bo wtedy chyba tez nie wyswietli tego ubat.

pozdr karol

Reply to
Karol

nie, nie... na pewno nie, zazwyczaj jest ok. 13,5 V

Reply to
batched