Jacht - Proszę o radę i pomoc

Witam Jestem modelarzem od kilku lat, ale jachty to dla mnie zupełna nowość. Zakupiłem formę 125cm dł. - powinien wyjść z tego bardzo ładny jacht. Mam jednak kilka pytń dot. budowy i zamocowania osprzętu. Szukałem informacji na ten temat, ale odniosłem wrażenie, że budowa, zdjęcia i plany modeli są ściśle tajne:)

Oto kilka pytań - jeśli ktoś z Was zna odpowiedź bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję. Dodam tylko, że formę kupiłem z tej aukcji:

Z czego wykonać maszt, czy rurka węglowa np. taka jak w riku nadaje się na to? Jaka grubość?

  1. Jakie wymiary masztu, ożaglowania, miecza, ew. balastu
  2. Może macie zdjęcia jak wyglądają mocowania bomów, masztu, sterów...
  3. Czy takim jachtem mogę startować na zawodach ? Ew. jaki musi on spełniać warunki, znalazłem regulaminy zawodów i klas, ale nie bardzo wiem do której klasy go się zalicza?
  4. Z czego wykonać ożaglowanie? Widziałem, że ktoś miał z cieńkiego polietylenu czyli PE, czy to dobry materiał?
  5. Czy koniecznie stosuje się serwa (te duże jako winda szotowa), czy można przerobić serwo standartowe lub mocne tak aby spełniało tę samą rolę?
  6. Czy mogę prosić o zdjęcia gotowych jachtów, z chęcią wzorowałbym się na gotowych pomysłach. Mieszkam w Gdyni może jest ktoś, kto mógłby mi pokazać taki model na żywo. Z góry dziekuję za informacje, pozdrawiam
Reply to
Filip Gdynia

Cześć Polecam te 60 stron opisu:

Jacek