Program, który zastąpi Corel Draw

Miałem ci ja dawno temu program Corel Draw 3.0. Później kupiłem wersję
Corel Draw Suite X3. Niestety pliki zrobione w tej najstarszej wersji
przestały być odczytywane przez nowsze wersje Corela, a po zmianie
Windowsa na nowszy także Corel DS X3 okazał się niekompatybilny.
Do moich zastosowań wydatek kilku tys. to za wiele a czasem potrzeba
zrobić jakiś prosty rysunek.
Czy jest jakiś prosty program podobny do Corela, w którym mógłbym zrobić
rysunki? Chodzi mi tu o naprawdę proste rysunki techniczne umożliwiające
wysłanie ich mailem w jakimś popularnym formacie, aby tokarz mógł zrobić
detal typu wałek, czy kółko pasowe, ewentualnie rysunki jakichś
elementów wycinanych z blachy. Żadne 3D nie jest mi potrzebne.
Aha - próbowałem Draft Sighta, ale jak dla mnie jest za skomplikowany.
Jacek
Reply to
Jacek
W dniu 2018-06-11 o 16:55, Jacek pisze:
No to polecam Draft Sighta ;)
A poważnie to pozostaje 1 chyba tylko ale zawsze coś z kompatybilnością ma nie teges... Inkscaspe. Niby jest jeszcze kilka innych ale nie mam doświadczeń poważniejszych z nimi.
Robak
Reply to
Sir_Robak
Zależy jakie masz doświadczenie i przyzwyczajenia. Jak graficzne - Inkscape, może Xfig/WinFig, skoro lubisz zabytki :) Jak CADowe - nanoCAD. Darmowy, nie przeładowany opcjami, ma wymiarowanie, warstwy i wszystko co trzeba. Zapisuje w powszechnie odczytywanym .dxf/.dwg a w komplecie z PDFcreatorem też do pdf.
Wyrazy, Tomasz Pe
Reply to
Tomasz Piasecki
Corel X9 Home&Student Edition to jakieś 450 zł. Licencja wieczysta, pełna funkcjonalność poza drobiazgami ważnymi dla profesjonalnych grafików (np. brak obsługi Pantone); no i brak aktualizacji i bonusów przy zakupie następnej wersji. I oczywiście zakaz ozywania komercyjnego. W praktyce oznacza to że nie możesz tego używać w firmie do produkcji komercyjnych projektów graficznych. Myślę że do Twoich celów jest OK.
Reply to
anhin
W dniu 2018-06-11 o 16:55, Jacek pisze:
No to z każdym podobnym będzie to samo. Zainstaluj wirtualną maszynę z systemem, na którym masz działającego Corel-a. Miałeś linie wymiarowe w swoich Corel-ach?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Miał i ma ale... to nie jest wymiarowanie ;) wygodne jak stringi w zimie na owłosionej dupie ;)
Robak
Reply to
Sir_Robak