Darmowy prosty program do rysowania - jaki?

Jaki darmowy program polecacie do okazjonalnego robienia rysunków
technicznych (dla tokarza, frezera, ślusarza)?
Dotychczas męczyłem się w Corelu 3.0 ale niestety działał tylko pod Win XP.
Jacek
Reply to
Jacek
Rysunki 2D? DraftSight darmowy, ale nie do użytku komercyjnego LibreCad, FreeCad darmowe, chyba BobCAD też darmowy.
Inkskape do rysowania rys. dla tokarz, ślusarza... to jak z deszczu pod rynnę (Corel).
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Jest Mon, 11 May 2015 22:01:10 +0200, Robert Wańkowski pisze:
Człowiek chciał zamiennika dla Corela (3.0), więc Inkscape się jak najbardziej nadaje. Oczywiste jest, że każdy CAD spełni to zadanie lepiej, ale odniosłem wrażenie, że pytającemu chodziło o coś ,,bardziej znajomego''.
k.
Reply to
Krzysztof Gajdemski
W dniu 2015-05-11 o 23:46, Krzysztof Gajdemski pisze:
No właśnie niekoniecznie szukam zamiennika do Corela, bo Corel średnio się nadaje do narysowania i zwymiarowania wałka, czy tulei. Można to zrobić nawet w Paincie, ale wtedy wolę bazgrać ołówkiem na papierze. Nigdy nie pracowałem na CAD i moja wiedza o tych programach jest taka, że rysują biało na czarnym ;-) Zależy mi też, aby program był w miarę prosty, bo dla kilkunastu rysunków rocznie zwyczajnie jestem za leniwy, żeby się uczyć setek funkcji (ale kilkanaście już jakoś strawię). Jacek
Reply to
Jacek
"Konrad Anikiel"
Tak, ale tylko zwymiarowaæ. Bo zmiana grubo¶ci linii, jej stylu, kreskowania to trzeba pomóc sobie dodatkami. Ale siê da. Z ostatniej chwili... Solid Edge 2D Drafting jest darmowy ale dzia³a tylko powy¿ej XP. Licencji nie czyta³em, to nie wiem czy do zastosowañ komercyjnych te¿.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu środa, 13 maja 2015 19:54:00 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
Corel3 nie jest darmowy i nie ma modułu do wymiarowania. Późniejsze wersje o ile mnie pamięć nie myli potrafiły wymiarować.
Reply to
kogutek444
W dniu piątek, 15 maja 2015 22:12:31 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Wydedukowałem że pytający używa CorelDRAW 3.0. Od razu widać że nie masz pojęcia bo żaden użytkownik Corela nie powie że ma CorelDraw a że ma corela trójkę. Ta zajebiste dążenia niektórych do doskonałości prowadzi do bzdur. Zwłaszcza że corel trójka to czysty archaizm mający dzisiaj ze 20 lat. Pomimo wieku w robieniu prostej grafiki wektorowej dalej jest świetny. Używałem go lata temu. Nie pamiętam czy miał moduł do wymiarowania, na 99,9 nie miał.
Reply to
kogutek444
W dniu 15-05-15 o 22:53, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:
Czwórka nie miała wymiarowania, więc trójka tym bardziej.
Reply to
Robert Tomasik
snipped-for-privacy@gmail.com
Ok, mia³em zaæmienie i przeczyta³em, ¿e piszesz o Corelu 13, którego nie ma.
A tu to Ciebie zaæmi³o.:-) Jedyn± osob±, która u¿y³a tej pe³nej nazwy jeste¶ Ty (poza wiki).
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu piątek, 15 maja 2015 23:13:59 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Internet ma zaletę że jest w nim mnóstwo informacji. Ma też poważną wadę bo jest w nim mnóstwo informacji. Ty nie mając pojęcia o tym programie chciałeś na podstawie pewnych informacji jakie znalazłeś w necie zabłysnąć. Wiesz dlaczego nie ma mnie na grupie " muzyka ludowa" ? Bo się na niej nie znam. I nawet jak bym tam przez przypadek trafił to dlatego że jestem zielony nic nie napiszę. Nie zaćmiło mnie.
Reply to
kogutek444
U¿ytkownik "Robert Tomasik" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 15-05-15 o 22:53, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:
A w ogole daje sie w Corelu jakos latwo wprowadzic dlugosc linii/rozmiary elementow z klawiatury ? Tak zeby prostokat mial np 80x100(mm) a nie 79.87234x100.23143 ?
Jak sobie z tym radzicie w innych programach, typowych CAD ? Wpisujecie cyferkami z klawiatury, rysujecie byle jak, czy macie ustawiony grid ?
Bo jak pamietam AutoCad, to on raczej zachecal do niechlujstwa ...
J.F.
W dniu 2015-05-20 o 12:48, J.F. pisze:
Tak, w corelu odkąd pamiętam to zawsze było stosowne miejsce do wpisania wymiarów z klawiatury. Można też wykonywać transformacje typu przesunięcie o zadaną liczbę mm wzdłuż osi.
Pozdrawiam BK
Reply to
BK
W dniu 20-05-15 o 14:30, BK pisze:
Ale odnoszę wrażenie, że jemu o co innego chodzi. Wymiarowanie, to dla mnie automatyczne wrysowywanie wymiarów z liniami wymiarowymi. 4 tego nie miała. 12 ma. Na pośrednich nie pracowałem, więc nie potrafię powiedzieć, kiedy się to pojawiło.
Reply to
Robert Tomasik