Rysowanie planow modeli - jaki program ?

Witam!
Do tej pory uzywalem Corela do rysowania planow - ale brakuje mi tam paru
ulatwien (np wypelnienie o fakturze drewna itp...)
Jaki program polecalibyscie do rysowania planow modeli ?
Reply to
Arcimek
mo¿e AutoCAD ??
ma wszystko co potrzeba
Conti
Reply to
Conti
Witam!
C> moze AutoCAD ??
A cos mniejszego ?
Reply to
Arcimek
oj, chyba co¶ czarujesz.... takie wype³nienia s± w Corelu... :-)
kliknij na przycisk "wype³nienie" potem "wype³nienie tekstur±" i gdzie¶ poszperaj w tym okienku dialogowym, powinno byæ "drewniaa powierzchnia" :-)
.. u mnie w dziewi±tce tak jest...
Reply to
batched
Mowiac Corel masz pewnie na mysli Corel Drow - to jest raczej badziew, jesli mowimy o grafice wktorowej i przydatnosci programu do prac inzynierskich (nie interesuja mnie inne opinie)
Poszukaj Desinder'a firmy Micrografx, ostatnia wersja to chyba 9. Ale 6 tez jest bardzo dobra. I nie mysl sobie ze wlaczysz program a reszta zrobi sie sama. Bedziesz musial przysiedziec pare dni, a moze godzin. Niestey Corel wykupil Micrografix'a i powstalo cos o nazwie Corel Designer 10. Calkiem znosne, ale musieli dodac swoje 3 grosze. I to juz nie to samo.
Pozdrawiam.
-----Original Message----- From: batched [mailto: snipped-for-privacy@pf.plnospam] Posted At: Monday, January 03, 2005 3:44 PM Posted To: modelarstwo Conversation: Rysowanie planow modeli - jaki program ? Subject: Re: Rysowanie planow modeli - jaki program ?
[...]
Bochynski, Janusz
Mam na my¶li Corel Draw, jednak my¶lê, ¿e chodzi³o nam o to samo. :-)
Osobi¶ci jednak odbera³em, ¿e Arcimek pisz±c "Do tej pory uzywalem Corela do rysowania planow - ale brakuje mi tam paru ulatwien (np wypelnienie o fakturze drewna itp...) Jaki program polecalibyscie do rysowania planow modeli ?" nie mia³ na my¶li "Potrzebny mi ultra in¿ynierski program za milion baksów, który przerysuje w wektory moje my¶li i zrobi obliczenia wytrzyma³o¶ciowe i aerodynamiczne".
Wiem ¿e Corel nie jest cudem, choæ nie przepadam za dyskusjami na temat wy¿szo¶ci jednych programów nad innymi które w mojej opinii a± jak dyskusja nad przewag± ¦wi±t...
Poza tym, korzystaj±c z "us³ug" netykiety zacytowa³em fragment postu i do frgmentu tego siê odnios³em :-)
Reply to
batched
Witam!
Bochynski, Janusz wrote:
Zgadza sie...
Znalazlem na stronie
ciekawy programik freewarowy :o) Zapisuje w formacie dwg i dxf, ma wypelnianie za pomoca kresek ukosnych pionowych, poziomych i skrzyzowanych - pokombinuje czy czasem nie da sie tego rozszerzyc :o) Ma wymiarowanie i sporo innych ciekawostek - na razie rozzgryzam czy to sie nada....
Reply to
Arcimek
Jakis z rodziny CAD np. AutoCAD, TurboCAD, MegaCAD. Rozwiazania CAD maja ta przewage, ze format jaki uzywaja (np. dxf czy dwg )jest czytelny dla oprogramowania wykonujacego obliczenia i odwrotnie. Przyspiesz to znacznie prace i oczywiscie upraszcza.
Armand Olejko
Reply to
Armand Olejko
Witam, jeden z moich znajomych modelarzy urzywa programu pt. RINOCEROS
pozdrawiam Valdi
AutoCAD Lite :) chyba kiedys nawet free to bylo, 2D tylko.
Reply to
Robert Polkowski
Robert Polkowski napisał(a):
ACad Lite nigdy nie był za free:-).Wersja Lite właśnie 2D, kosztuje tysiące złotych.
pozdr. mazi
Reply to
krzystek
Ale Rhinoceros jest zupelnie dobry w 3D (przynajmniej do zastosowan: prjektowane modeli) i ma wszsystko czego chyba potrzeba do tego. I do tego mozna sie ubiegac o darmowa werje (dla uczniow i studentow). A darmowa wersja 30 dni do sciagniecia z www.
Pozdrawiam Jan Domanski
Reply to
yahu
yahu napisał(a):
Tak jest dobry, tylko że to program do zaawansowanego modelowania przestrzennego(NURBS). Najprościej w darmowych programach cadowskich, typu Megacad i takie tam. Jak ktoś chce się pobawić w pirata, to całkiem fajnie modeluje się w SolidWorksie, albo Inventorze.
pozdr. mazi
Reply to
krzystek
Mimo tego, ze uzywane tam sa nurbsy, to obsluga tego programujest wrecz banalnie prosta, do nauczenia w 3 godziny praktycznie... odpalamy samouczka i robimy kaczuszke ;-))) Potem cos innego i wiemy jak zrobic samolot. Przekonwertowanie tego na jakikolwiek inny format 2D/3D jest proste (np do renderow w Maya itp.) A chodzli mi barodzej o prostote obslugi programu, bo wiem, ze to jest czesto decyduje o uzytecznosci programu dla osob nie bedacych zaawansowanymi uzytkownikami komputerow.
Pozdrawiam Jan Domanski
Reply to
yahu
Witam!
Kolega Piotr (Szczecin) podsunal mi TurboCad LE. Z tego co zdazylem obejrzec to jest wlasnie to czego szukalem. Wystarczy mi rysunek (plan) w 2D ktory bede mogl w miare sprawnie narysowac i zwymiarowac - w TurboCadzie jest to proste (przynajmniej mi sie tak wydaje :o)
Reply to
Arcimek