certyfikacja w oprogramowaniu

Witam Nie wie czy powinienem pisać na tą grupę ale może ktoś będzie coś wiedział. Czy programistów obowiązuje certyfikacja w pisaniu oprogramowania? Nie chodzi mi tutaj o jakiś tam byle jaki program ale np. Programy używane w księgowości. Wiem że muszą one spełniać wymogi jakiejś tam ustawy, więc może, odnosi się do tego jakaś norma też. Konkretnie czy firma/osoba pisząca takie oprogramowanie musi posiadać jakiś tam aktualny certyfikat? Czy też pisze kto chce i jak chce? Proszę mnie nie besztać za brak znajomości tematu ale faktycznie nic się na tym nie znam :-) pozdrawiam Michał

Reply to
Michał

Grupa jest dobra. Generalna zasada inzynierska szeroko pojeta i obejmujaca inzynierie oprogramowania polega na tym, ze autor lub wlasciciel produktu sam oswiadcza jakie standardy spelnia jego produkt. Jest to zasada czysta, czytelna i nie potrzebujaca zadnej biurokracji.

pozdrawiam Wiktor

Reply to
Wiktor