Który lepszy program metematyczny

Witam

Moje pytnie dotyczyć będzie programów matematycznych. Mam doświadczenia z Derive, Mathematicą i Matlabem. I co powiem, Derive prosty, dużo umie, ale przy trochę bardziej zaawanowanych rzeczach z wrzucaniem danych i ich obróbką źle sobie radzi (może nie umiem robić?). Mathematica jest bardzo fajny w te klocki i skłaniał bym się ku niemu. Zostaje jeszcze Matlab - mało w nim robiłem i prawdę mówiąc nie wiem jaki jest jego potencjał, ale z tego co widziałem to z nawet nawet.

Chodzi mi o program, dzięki któremu wrzocone dane, będę mógł łatow obrobić (matematyczne) i móc eksportować je (np. Word), lub jako dane (np. do Excela). Jak mówę Mathematica moim zdaniem podołałby temu zadaniu, ale jaki program polecilibyście (nie koniecznie te wymienione) do tego zadania.

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
OneioO