Dziwne zachowanie Wilgi

Witam !
Mam ostatnio drobne problemy z wilgą (2m rozpiętości ) otóż latałem na niej na silniku 6,5 ccm , ale był czasami problem ze startem który był bardzo
długi. Ale mimo wszystko model latał bardzo ładnie i był stabilny . Jednak teraz założyłem do niego silnik 15 ccm i mam problemy przy starcie , model na całym gazie jest bardzo nerwowy na stery praktycznie ciężko nad nim zapanować , daje się też wyczuć duży moment od śmigła . gdy już uda się wystartować i można zdjąć gaz do 1/3 to model znowu lata super. Zastanawiam się co by tu zrobić aby przy pełnej mocy dało się bezpieczniej latać , chodzi tu głównie o sam moment rozbiegi i wznoszenia do jakichś 20 m , potem można spokojnie zdjąć gaz i latać już normalnie. Czy macie jakieś sugestie i porady ? Z góry za wszystkie bardzo dziękuję ! Pozdrawiam . Tomek.

Witam!

niej
Może mniejsze wychylenia ew. exponental by pomógł ?
Pozdrawiam Marek GG:1299639 *** http://www.rctorun.pl ***
Witam!

niej
Jednak
model
Właśnie przeprogramowywuję aparaturę do tego. Zobaczymy co to pomoże. A jak zmniejszyć , lub zlikwidować moment od śmigła ?
Pozdrawiam.

Zrobić odpowiedni wykłon silnika w prawo. Zwykle ok. 3 stopni wystarcza.
Pozdrawiam Marek

-----Original Message----- From: snipped-for-privacy@newsgate.pl [mailto: snipped-for-privacy@newsgate.pl]On Behalf Of Marek Jankowski Sent: Wednesday, July 27, 2005 9:39 AM To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Subject: Re: Dziwne zachowanie Wilgi

Dzięki ! Jak wszystko poprzestawiam to zobaczymy tego efekty. Pozdrawiam Tomek

A jeszcze przy okazji , jaki powinien być prawidłowy wyk łon do dołu ?

Wilga to górnopłat, proponuję rozpocząć eksperymenty od 3 do 4 stopni.
Marek Jankowski

Jeszcze raz dzięki! Pozdrawiam Tomek

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie o skłon silnika do dołu. Poczytałem wczoraj w archiwum grupy na ten temat i nadal nie wiem do końca czy ustawia się go względem konta natarcia statecznika poziomego czy skrzydła gdyż teorii było dużo ? Pozdrawiam ! Tomek.