Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?

Potrzebuje wreczyc kilkunastu osobom oryginalny prezent 'inzynierski' :) Wpadlem na pomysl suwakow logarytmicznych z odpowiednia dedykacja. Czy jest w Polsce mozliwosc
zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna precyzja.

Jacek

wiadomości

Wprost u nas pewnie nie, ale zaloze sie ze w USA ktos wpadl na ten pomysl i stosowne prezenty robi.
Za wikipedia As of November 2008, the Concise Company[11] in Japan was still commercially manufacturing slide rules (but only circular models).
http://www.concise.co.jp/eng0731/slide.html
A moze tak suwmiarke ?

Ciezko bedzie. Na allegro bywaja z opisem "nowe" (wiec mozna miec nadzieje, ze nieuzywane), ale to sa pojedyncze sztuki...
Mozna sprowadzic z zagranicy, ale tanio nie bedzie...
MJ
On Fri, 28 Aug 2009 11:03:57 +0000 (UTC), Jacek_P

Nie wiem czy w Polsce, ale w USA uzywane suwaki chodza wsrod kolekcjonerow po kilkaset dolarow za sztuke. Nowe jeszcze wiecej.
A.L.

Hm, otworzyc produkcje ? Przy dzisiejszej technologii chyba powinno byc to umiarkowanie drogie :-)
On Fri, 28 Aug 2009 15:28:13 +0200, "J.F."

Wtedy przestana byc "kolekcjonerskie" i cena spadnie
A.L.
A.L. pisze:

Na Allegro ceny od 6 do 50zł - dostępne kilkanaście sztuk. Zdjęcia wskazują że stan całkiem niezły
Dość ciekawe są nazwy działów w których umieszczono suwaki: - Antyki i Sztuka - Kolekcje - Dziwactwa

Pewnie rozwalioby budet, ale s zegarki z "krconymi" suwakami logarytmicznymi. Konrad
Konrad Anikiel napisal:

Ech, piekne, ale kasa nie ta :(
Chyba jednak sie sklonie w kierunku malych suwmiarek. -- Pozdrawiam,
Jacek

Ale skoro nie zaley ci na precyzji, to poszukaj firm robicych krcone suwaki. Robi si takie kalendarze, "kalkulatory" masy wyrobw hutniczych, ste, czego tam chcesz. Zwykle dwa, czasem wicej kek z twardego cienkiego tworzywa znitowanych do kupy w rodku, z nadrukowanymi skalami na obwodzie, powycinanymi okienkami itd. Mona cakiem cwane wynalazki zmajstrowa w ten sposb. W robocie czasem uywam takiego wiecznego kalendarza, potrafi wyliczy np ktry tydzie mamy. Konrad

Zgadza się. Często dostajemy suwaki-reklamówki firm wentylacyjnych. Można na nich dobierać kanały wentylacyjne, obliczać opory przepływu, straty ciepła, moce grzewcze. Tyle że te co ja mam, to nie są kręcone, tylko takie "tradycyjne".
--

__________________________________________MAT_______

On Aug 29, 8:25am, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> wrote:

On Aug 29, 8:25am, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> wrote:

Ale te suwane lepiej si nadaj do zastosowa "cyfrowych", gdzie masz wycite okienko, ktre ma si naoy na jak liczb pod spodem. Nie potrzeba do tego wielkiej precyzji, suwak moe by luny. Natomiast kiedy chcesz zrobi taki suwak logarytmiczny, to lepiej by si sprawdziy znitowane kka, bo tam nie ma adnego luzu. Jedynie dokadno nadruku i osiowo znitowania ma wpyw na precyzj. No i jednak prostsze w produkcji s, nic si nie klei, mniej czci... Konrad
A propos suwaków. Czy ktoś posiada i mógłby zeskanować instrukcję do suwaka Faber-Castell 52/82 D-stab? http://tiny.pl/hhbnk
Ogólnie umiem na nim liczyć, ale chętnie zapoznałbym się z jego wszystkimi funkcjami.
Pozdrawiam.
--
GLaF

On Fri, 28 Aug 2009 22:51:57 +0200, GLaF

Zobacz tutaj
http://sliderule.ozmanor.com/man/man-download.html
A.L.
Dnia Fri, 28 Aug 2009 22:51:57 +0200, GLaF napisał(a):

Zastanawia mnie przede wszystkim do czego służą dodatkowe kreski na okienku, oznaczone jako: kW, A, V, d, PS, 360.
--
GLaF

GLaF napisal:

Przeliczenia jednostek. -- Pozdrawiam,
Jacek
Dnia Sat, 29 Aug 2009 20:04:10 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

A jak je się przelicza? Myślałem o kilowatach, amperach, woltach, ale jakoś nie mogę tego dopasować.
--
GLaF

Przeliczanie jednostek polega na mnożeniu przez stałą, czyli na dodawaniu, lub odejmowaniu stałego odcinka:
http://www.antiquark.com/sliderule/sim/n909es/n909-es-instructions.jpg
WM

WM napisal:

Plus modyfikacja cechy, czyli wykladnika. Ale to trzeba juz robic w pamieci :) -- Pozdrawiam,
Jacek