Materiał na tabliczki znamionowe

Witam,
Z czego wykonujecie tabliczki znamionowe? Do tej pory stosowali┼Ťmy stop mosi─Ö┼╝ny kt├│ry niestety ┼Ťniedzia┼é i si─Ö zaciera┼é. Ostatnio w u┼╝yciu by┼éo
jakie┼Ť tworzywo sztuczne. A inspektor TUV poleci┼é mi kwas├│wk─Ö.
Co radzicie. Niby to taki drobiazg, ale zawsze warto si─Ö oprze─ç na radach "starszych".
Ja my┼Ťla┼éem jeszcze o teflonie (ostatnio przez godzin─Ö m─Öczy┼éem p┼éytk─Ö teflonow─ů i nawet jeje nie drasn─ů┼éem), ale nie wiem czy da si─Ö wykonac w nim trwa┼ée napisy i czy wytrzyma te kilkana┼Ťcie lat na wolnym powietrzu.
Doc,
snipped-for-privacy@wp.pl.kill.spamming
Ôťľ
Doc wrote:

Ja do nierdzewnych zbiornik├│w daj─Ö austenityczn─ů tabliczk─Ö grawerowan─ů laserem i wybijan─ů m┼éotkiem. Og├│lnie trzeba patrze─ç na czym ona le┼╝y- na aluminiowy zbiornik bym da┼é aluminiow─ů tabliczk─Ö.
Konrad
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Tue, 20 Dec 2005 13:57:21 +0100, KA napisał(a):

Zbiornik mam z P355NH. Tabliczkę w sumie też miałem z P355. Dopiero TUVowiec zwrócił mi uwagę, że taka tabliczka może nie wytrzymac warunków atmosferycznych.
Doc,
snipped-for-privacy@wp.pl.kill.spamming
Ôťľ
Doc wrote:

W ASME rdzewna tabliczka by nie przesz┼éa. Kolorowa te┼╝ raczej nie, z powodu r├│┼╝nicy elektroujemno┼Ťci. Pozostaje tytan CP (nie polecam!) i nierdzewka. Logiczna zasada jest taka, ┼╝e nawet kiedy ze zbiornika zostanie gar┼Ť─ç rdzy, tabliczka ma by─ç nadal czytelna.
Sama 97/23 nie m├│wi nic o materiale tabliczki ani o jej grubo┼Ťci, wielko┼Ťci napis├│w, g┼é─Öboko┼Ťci ich wy┼╝┼éobienia itp. To zwykle jest w kodzie wykonawczym, ale nie ka┼╝dy to precyzuje. WUDT o ile pami─Ötam nie m├│wi─ů na ten temat nic...
Konrad
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Tue, 20 Dec 2005 14:26:42 +0100, KA napisał(a):

Ja robi─Ö wg EN 13445. Tam s─ů wymagania jedynie co do wielko┼Ťci napis├│w, minimalna grubo┼Ťci tabliczki i nie┼Ťmiertelne stwierdzenie o tym ┼╝e, materia┼é powinien by─ç odpowiedni do przewidywanych warunk├│w eksploatacji a tabliczka powinna by─ç czytelna przez ca┼éy okres eksploatacji zbiornika :)