__ Irek.N.
Add pictures here
Ôťľ
On 2010-03-22 21:53, Irek N. wrote:

[...]
Hmm - a na zegarkach kiedys pisalo, ze do srodka wlozyli "kamienie". Moze to jest pomysl.
Pozdro
Maseł
Add pictures here
Ôťľ

Az tak to sie nie znam, ale w silniku, w maszynie do szycia, w drukarce - wszedzie oski sa stalowe.
Dorobisz oliwiarke czy sprobujesz teflonu ? :-)
Ôťľ
Irek N. pisze:

A tam nie da si─Ö upcha─ç jakiego┼Ť ┼éo┼╝yska igie┼ékowego ?
Albo wymienia─ç panew po jakim┼Ť tam resursie, bez wzgl─Ödu na stan ?
--
P. Jankisz
Ôťľ

Moze Nylonowe (z dodatkami na przyklad wlokna szklanego) lozysko ze stalowym walkiem ? Podobny zestaw materialow maja samochodowe przeguby kulowe, z tym, ze tam jest troche smaru zamknietego szczelnie. Bardzo trwale, odporne na miliony cykli nawet pod sporym obciazeniem.
JAM
Add pictures here
Ôťľ
Zbiorczo.
W maszynach do szycia maj─ů miejsca du┼╝o, nie pracuj ci─ůgle (chocia┼╝ s─ů przemys┼éowe... hmm.. nie znam rozwi─ůzania. Smarowanie jest, a ja niestety nie mog─Ö mie─ç (musi by─ç na sucho aby nie zabrudzi─ç produktu). Teflon mi─Ökki, fakt ┼╝e tarcie malutkie, ale obawiam si─Ö ┼╝e si─Ö nie tyle wy┼Ťlizga, co wygniecie.
Igie┼ékowe nie ma dla mnie sensu - nie spotka┼éem krytych, a otwarte padnie szybko z powodu kurzu na hali (testowane na maszynach konkurencji). Dam rad─Ö zmie┼Ťci─ç jakie┼Ť ma┼ée kulkowe, ale tylko w mo┼╝e 2 mechanizmach, a mam ich z 10 rodzai :( wi─Öc to rozwi─ůzanie nie za bardzo fajne. Wymieniamy okresowo element, ale chcia┼é bym zrobi─ç i nie wraca─ç do ustrojstwa, a tak to co (strzelam) milion cykli zabawa. Si┼éowniki te┼╝ padaj─ů ,wi─Öc ca┼ékiem bezobs┼éugowe nigdy nie b─Ödzie niestety.
O nylonie nie pomy┼Ťla┼éem - THX (igus od razu przychodzi mi do g┼éowy).
Jak na ten moment zrobi┼éem 2x szersz─ů panewk─Ö z B102 na polerowanym pr─Öcie z kwasiaka. Nie widz─Ö sensu stosowania czego┼Ť twardszego gdy┼╝ nawet na takiej o┼Ťce nie ma ┼Ťladu zu┼╝ycia, gdy panewka fasolk─Ö ju┼╝ przypomina.
Czy ma kto┼Ť mo┼╝e do┼Ťwiadczenie z uk┼éadem hartowana stal - hartowana stal? ┼Ülusarz podpowiedzia┼é mi tak─ů par─Ö przy okazji dyskusji na temat wykrojnik├│w. Niby temat odleg┼éy, ale m├│wi┼é ┼╝e bardzo twarde na bardzo twardym o ile tylko nie jest mocno pasowne i idealnie suche to nie ma prawa si─Ö zatrze─ç/zurzy─ç szybko. Najpro┼Ťciej wewn─Ötrzny pier┼Ťcie┼ä ┼éo┼╝yska osadzi─ç jako panewk─Ö, a o┼Ťk─Ö z ... kurde, ko┼éki sto┼╝kowe s─ů, mo┼╝e wypychacza do form? Albo co┼Ť wyszlifuj─Ö.
THX za chęci. Na ten moment odpisałem licznik, zobaczymy ile toto pożyje. Pozdrawiam. Irek.N.
Add pictures here
Ôťľ
Irek N. pisze:

A katalogowe przegłuby wahliwe stosowane przy siłownikach ? Przy przewymiarowaniu potrafi przeżyć kilka siłowników.
--
P. Jankisz
Ôťľ

Ale wspolczynnik tarcia chyba jednak spory bez oliwy.
I jakos w samochodach nie stosuja luzno spasowanych tulejek hartowanych, tylko gumowe.
Ôťľ

No tak, ale zauwa┼╝ ┼╝e samochody nie s─ů powtarzalne (w sensie milimetr w lewo to nie problem) i na dodatek ma by─ç cicho.
Miłego. Irek.N.
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Tue, 23 Mar 2010 22:30:23 +0100, Irek N. napisał(a):

Hmmm jak to jest max 30deg odchylenia to moze zamiast slizgowo zrob to elastycznie? Odpowiednia tulejka ze spiranie pracujacym elastomerem, przy odpowiedniej ilosci nawiniec odksztalcenie bedzie niewielkie i powinno pozyc dlugo.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Add pictures here
Ôťľ

[fantazja?] Wa┼éek pracuj─ůcy w silnym polu magnetycznym?
Wojtek
--
Nie ka┼╝de piwo to ┼╗ywiec!
.... Na szcz─Ö┼Ťcie :)