Materiał na tarcze hamulcowe

Chcia┼ébym wyci─ů─ç laserem tarcze hamulcowe do roweru. Jakiego materia┼éu u┼╝y─ç, by nie wykonywa─ç dodatkowej obr├│bki cieplnej?
2H13, 3H13, 4H13 to dobry wyb├│r?
zyga
Add pictures here
Ôťľ
On 19 Lut, 00:59, "Zygmunt M. Zarzecki"

A masz gdzie wygrzebaŠ kawa│ek hardoxa/armoxa czy czego w rodzaju kuloodpornej blachy? Np ze z│omu gdzie jakie armiejne z│omy przywo┐▒? Ewentualnie: tŕpy frez tarczowy albo nawet pi│a tarczowa. Konrad
Add pictures here
Ôťľ

Co palisz?
zyga
Add pictures here
Ôťľ
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Bez urazy, ale nie lepiej kas─Ö przeznaczy─ç na je┼╝d┼╝enie, ani┼╝eli w custom-made tarcze do roweru ?
--
P. Jankisz
Ôťľ

Niekt├│rzy kupuj─ů karbonowe 10kg fulle...
zyga
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Thu, 19 Feb 2009 22:04:25 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

A ty co jakis czas pytasz "z czego tarcze". Prawdziwi twardziele nie uzywaja hamulcow :) No chyba ze to na podryw takie potrzebne :D
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Add pictures here
Ôťľ

Miałem i jeszcze mam nadzieję, że pojawi się nowy fachowiec.
zyga
Add pictures here
Ôťľ
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Kto hamuje, ten przegrywa :)
Add pictures here
Ôťľ

Kto nie hamuje, ten przegrywa ... w s─ůdzie.
zyga
Add pictures here
Ôťľ
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    Lepiej ┼╝eby dwunastu s─ůdzi┼éo ni┼╝ czterech nios┼éo.
Adam
Ôťľ
Konrad Anikiel wrote:

nawet je┼Ťli bym uwierzy┼é ┼╝e tarcze hamulcowe za ok 30z┼é sztuka s─ů produkowane z hardoxu to jest jeszcze ma┼éy kruczek: hardox jest produkowany standardowo w grubo┼Ťci od 3mm wzwy┼╝, rowerowe zaciski hamulcowe wraz z standardowymi klockami hamulcowymi przyjmuj─ů tarcze o grubo┼Ťci od 1,8 do 2,1mm, wi─Öc wi─Öcej (czyli te typowe 4mm dla Hardox 400 z kt├│rym ja mam do czynienia) nie wejdzie albo b─Ödzie wymaga┼éo klock├│w hamulcowych o grubo┼Ťci na granicy zu┼╝ycia.
--
Adrian Socho
"dyskietki? Chodzi o te małe plastikowe kwadraciki

44S jest od 2.4mm, MARS-300 od 2.5mm. Ameryka˝skie w rodzaju 4340 TOD albo 4130 mo┐na mieŠ poni┐ej 1.6mm. Wspomniany martenzytyczny 410 wystŕpuje ju┐ od gruboÂci ┐yletki, ale utwardzane wydzieleniowo 17-4 ju┐ takie cienkie nie bywaj▒. Obrobiony cieplnie HSS te┐ wystŕpuje w postaci cienkich blach. Tak czy siak, pancerny rower da siŕ zrobiŠ :-)
Add pictures here
Ôťľ
PS nasi dzielni metalugrowie z hutnikami mŕcz▒ siŕ z blachami do Rosomaka ju┐ od nie pamiŕtam kiedy, wiŕc nie za│amuj siŕ jak ci nie wyjdzie :-) Rosjanie w NII Stali zrobili Âwietn▒ stal 44S w parŕ miesiŕcy...
Add pictures here
Ôťľ
Konrad Anikiel pisze:

    Taniej ni┼╝ Szwedzi ? Bo zdaje si─Ö to jedyny problem naszych metalurg├│w.
Adam
Ôťľ

Nie wiem jakie oni tam jeszcze maj▒ problemy poza tym ┐e plajtuj▒. JeÂli cena to jest jedyny problem- to nie maj▒ szans. Nie da siŕ produkowaŠ ma│ej iloÂci taniej ni┐ du┐ej iloÂci, wszystko jedno co siŕ produkuje. Ale czy za│o┐enie by│o takie ┐e maj▒ byŠ najta˝si na Âwiecie? Chyba z lekka nierealne... Konrad
Add pictures here
Ôťľ
Konrad Anikiel pisze:

    Jak doda─ç koszty transportu i po┼Ťrednik├│w to jest jaka┼Ť szansa wyr├│wnania ceny.
Adam
Ôťľ
Witam Jak patrzę, to często oferuja takie tarcze ze stali SUS410. Nie znam tej stali, ale znalazłem taki katalog: http://www.stalforbund.com/Fagomraader/Materialer/steel_stainless.htm PP

Ôťľ