Materiał na elektrody

Witam. Poszukuję materiału (raczej metal) na elektrody czujnika zanurzonego w wodzie. Woda może byc brudna, zasolona i mogą się pojawić ropopochodne, jakieś tłuszcze i inne tego typu zanieczyszczenia. Wiem że stal nierdzewna spełni te wymagania ale szef kazał szukać czegoś tańszego :(. Na elektrodach występuje napięcie zmienne więc, elektroliza i zżeranie sond nie powinno występować. Najlepiej jakby ten materiał występował w środowisku naturalnym (żeleźniaki, markety itp :)). A może np. mosiądz pokryć czymś galwanicznie? Pozdrawiam Wojtek

Reply to
wowa

elektroliza i zżeranie

Grafit ?

Reply to
Peper

Użytkownik "Peper" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:erd1ap$a9v$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Myślałem, ale kruchy i wydaje mi się że szybciej oblezie jakimś syfem i przestanie działać. Wojtek

Reply to
wowa

I to ma wyjsc taniej niz nierdzewka ?

Monety sprawdzcie - moze wystarczy 10gr :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Chyba nigdy nie miałeś upartego szefa :). Monety gniją w wodzie. A montaż? Na gluta? Liczę na pomysł na miarę Nobla :) Wojtek

Reply to
wowa

Byle co + galwaniczne złoto.

Dz.

Reply to
Dziadek

Płytka ze srebra?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Moja rada: poszukaj sobie innej roboty, bo tracisz swój czas. Głupich szefów widziałem wielu, naprawdę szkoda czasu.

Konrad

Reply to
KA

wowa napisał(a):

Słyszałem o skutecznym rozwiązaniu w postaci 2 szczotek grafitowych. Do kupienia w serwisie AGD. Czujnik włączał pompę osuszającą piwnicę.

Reply to
PeJot

BTW Syzyfowa praca. Lepiej zapobiegać niż leczyć.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

"Zygmunt M. Zarzecki" napisał(a):

Dlatego działki w tej okolicy były tanie :)

Reply to
PeJot

Jak się nie umie zapobiec, to tak właśnie jest.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Ja tam nie wiem, ale opinia jednego ze znajomych - najtaniej wychodzi pompa. A ze syzyfowa .. samo sie wlacza, ciebie nie absorbuje.

Ale takie rozwiązanie niekorzystnie wpływa na budynek. Budynek jest nonstop podmywany.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Dzięki wszystkim za pomysły. Nobla nie będzie :(. Najpewniej zostaniemy przy nierdzewce/kwasówce czy jak one tam się zwą. A strata czasu? Zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć. Pozdrawiam Wojtek

Reply to
wowa

... a ściślej rzecz ujmując, to zmień szefa !

Reply to
Sepia

Użytkownik "Sepia" snipped-for-privacy@kumoter.eu napisał w wiadomości news:es1nl6$osj$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Tak całkiem ściśle to szef nie jest taki zły :) I co jest złego w tym że szuka oszczędności? Wojtek

Reply to
wowa

Adam Słodowy stosował w tym wypadku kostkę cukru umieszczoną w klamerce ( tej od przytrzymywania suszonego prania na sznurze). Do ramion przytrzymujących kostke cukru były przymocowane druciki. Kiedy pojawiała się woda przez koskę zaczął przepływać prąd i istalacja zaczynała działać. Po czasie ale się może przydać. Oczywiście pod warunkiem że w pomieszczeniu nie ma myszy lub podobnych stworzeń.

Bogusław

Reply to
konstruktor

Użytkownik snipped-for-privacy@flamagaz.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@a75g2000cwd.googlegroups.com... Adam Słodowy stosował w tym wypadku kostkę cukru umieszczoną w

Tak, pamiętam! Wyobraź sobie urządzenie za ileś tam set zł i kostka cukru. Klient to by mnie śmiechem zabił :). Poza tym, to ma być cały czas zanurzone w wodzie. Wojtek

Reply to
wowa

No to może nierdzewny drut spawalniczy fi 1 mm - to chyba najtańsza za mb forma nierdzewki występująca w handlu, ze szpuli zrobisz z 1000 elektrod.

T.

Reply to
Tomasz Finke