[RC]Kany

Chyba w takim razie zacznę przechowywać je naładowane, co z praktycznego punktu widzenia jest wygodniejsze. Pozdrawiam, Robert
Użytkownik Robert 'Heyoan' Gadomski napisał:

a co jest szkodliwego w samorozladowaniu, dla ogniwa, bo dla uzytkownika jak najbardziej jest to niepozadane zjawisko, pytam bo pierwszy raz spotykam sie z taka opinia i nie widze zadnego wytlumaczenia a o ogniwach odnawialnych wydaje mi sie ze wiem wiele chocby z racji zawodu

Na to pytanie nie znam odpowiedzi. Jak powiedziałem, zetknąłem się z taką opinią, ale nie z wyjaśnieniem jej przyczyny. Może znajdzie się ktoś kto merytorycznie ją potwierdzi albo zaprzeczy, bo sam jestem ciekaw jak to jest. Na razie jedynym głosem za rozładowaniem jest praktyka Piotra Piechowskiego. Ja nie próbowałem traktować ogniw tak i tak, aby praktycznie upewnić się o słuszności jednej z tych koncepcji. Pozdrawiam, Robert

Nie ma nic szkogliwego, procz tego ze baterie po takim samorozladowaniu dobrze jest "sformatowac"(cykl rozlad/lad).
--
| _ | Mariusz "Doman" Domański
_|___(v)___|_

Znaöem takiego majstra starej daty - mówił: "dziura to jest w d...., a to jest otwór". Tak mi się skojarzyło - formatuje się np. twardy dysk, a akumulator formuje ;-))
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

jest
akumulator
Tez znam to powiedzenie =)
A slowo format - to napisalem przeca w cudzyslowiu. Mnie osobiscie ten zwrot bawi jesli tyczy sie baterii =) No poprostu "formatnij se baterie", "jak formatowac?" takich tekstow jest wiecej wystarczy wejsc na jakas grupe GSM.
--
| _ | Mariusz "Doman" Domański
_|___(v)___|_

Wiem, ale mi się tak skojarzyło :-))
PZDR Piotr
http://www.piotrp.de

Niezłe, panie, niezłe, już Cię mam. :)
--
Pozdrówka PiotrP www.piotrp.friko.pl
Cytat miesiąca: "Znaöem takiego majstra starej daty - mówił: "dziura to jest w

następujące
Ogolnie jest tyle stwierdzen ile ludzi =)

Dochodzi
potrafią
Nastapi, wlasciwie kazde tak rozladowane ogniwo da sie przywrocic do prawie 100% sprawnosci. Degradacja czyli krysztaliki kadmu narastaja zmniejszajac pojemnosc. Rada na taki przypadek jest cwiczenie baterii - lad/rozlad, ale nie pamietam jakich parametrow pradowych.

właśnie z

go
takich
Tak tez mozna, ale tego nie potwiedze - poprostu nie wiem =)
--
| _ | Mariusz "Doman" Domański