[pyt] zamiana jednostek 1m3= ??? kWh

hi, jak w temacie, potrzebuje wyliczyc koszt zuzycia 1m3 gazu a cene mam podana za 1kwh, dzieki pozdro

Hmm nie wiem jakim sposobem się zdarzyło, że masz podaną cenę gazu z jednostce kWh, bo w kWh podawane są ceny owszem ale zużycia prądu, a tu mamy do czynienia z gazem, którego zużycie jest obliczane w m3, wiec cosik nie gra ;) Pozd Pokos

chwilowo przebywam w Wielkiej Brytanii, jednostak licznika gazowego jest m3 natomiast cena jest za 1kwh, chcialem wyliczyc ile mam do zaplaty po 1 miesiau, a rachunki sa co 3 miesiaca, ale jak to jest bardziej skomplikowane t nbie ma sprawy poczekam na rachunek i wtedy sprawdze, pozdro

Dnia 2005-02-17 09:51, Użytkownik Piter napisał:

Jesteś pewny że ta cena za 1 kWh to nie za prąd? A jeżeli jednak za gaz to musisz skombinować wartość opałową (tak się to chyba nazywa - ilość energii uzyskiwanej z jednostki objętości lub masy paliwa). Wiesz ile ci gazu poszło w m^3 to wiesz ile energii w kJ z niego uzyskałeś, a kJ na kWh to już chyba potrafisz przeliczyć.

--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

tak to za gaz, dzieki za podpowiedz, pozdro

Kuzynka mieszka w Londynie i ma licznik gazowy z automatem do wrzucania monet. Kiedyś pukała do sąsiadów, owinięta w ręcznik i namydlona, żeby pożyczyć monety :-) , bo się nie wyrobiła z płukaniem.

WM

On Thu, 17 Feb 2005 09:58:22 +0100, Michal Grodecki wrote:

Pewnie dokladnie tak jest. A moze zapytac sasiada ?

Bedzie jedna mala trudnosc - wartosc opalowa bedzie podana w BTU :-)

Ja delikatnie ostrzegam - ogrzewanie podobno w GB wychodzi drogo i jest powazna pozycja w budzecie. A rachunku nie wyrzucac po zaplaceniu - bywa dowodem tozsamosci i zamieszkania :-)))

Piter napisał(a):

Ale do czego uzywasz tego gazu? Do opalania kotla? Do podgrzewania wody? Przeciez nie zawsze ten sam metr szescienny da tyle samo energii. Chyba ze po prostu jest to liczone przez wartosc opalowa, co z kolei jest dosc zwodnicze. No ale jesli tak jest to musisz napisac jaki do gaz. Pozdrawiam

1 m3 gazu ziemnego GZ50 to ok. 10 kWh energii cieplnej

Tomasz wystukal co nastepuje dnia 2005-02-20 22:09:

Minus straty, minus wplyw zanieczyszczen w gazie, minus wplyw warunkow spalania (spalanie niezupelne, niecalkowite itp). Z reszta kto to wie jakim gazem sie opalaja Anglicy :)

Jeden m3 gazu miejsckiego ziemnego GZ50 spalany w przeciętnym "junkersie" domowym może dać ~8kWh (to już z uwzględnieniem sprawności urządzenia). Sam spalasz ten gaz? A w ogóle to bez sensu. I jeszcze to że kWh.. Angole to w BTU podaja przecierz. Nic nie rozumiem.

--
___________________________________________MAT________

dlaczego bez sensu?? normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten rachunek i 1m3.42kwh, pozdro

Ciekawe. A napisali co to za gaz?

--
___________________________________________MAT________

Piter wystukal co nastepuje dnia 2005-02-22 14:04:

Bez sensu bo przeciez nie da udowodnic ile zuzyles tych kWh, a bardzo latwo udowodnic ile zuzyles m^3. I bez sensu bo przeliczenie bezposrednio m^3 na kWh wg akademickiego wzoru jest tylko modelem. W rzeczywistosci wartosc opalowa odbiega dosc mocno od wartosci teorytycznej. Ja chyba jednak wole placic za jednostke objetosci tego gazu. Przynajmniej wiem ze nikt mnie w knia nie zrobi obliczajac jakies pochodne wartosci wg nieznanych mi wzorow. Pozdrawiam.

Czy zawsze jest ten sam przelicznik? Może mają różne źródła pochodzenia gazu? Wtedy podają każdorazowo przeliczniki, aby uniknąć pokusy obniżania wartości opałowej poprzez domieszanie np azotu.

Pozdrawiam WM

napisał(a):

gazu?

wartości

To ma sens. Jest sobie stacja kontroli jakości gazu i mówi: ,,w tym miesiącu gaz miał wartość opałową x, ubyło y'' i ufać wystarczy stacji kontroli, a nie koniecznie dostawcy. U nas to bez różnicy bo i tak wszystko idzie od Iwana :-)

Pozdrawiam Kimbar

miesiącu

Nie-wartość opałowa znacznie się wacha z czasem. Mysle że to ma dużo sensu co napisał Włodzimierz. Płacisz za energię dostarczona w postraci gazu-im lepszy tym mniej go zużyjesz, ale liczy się to ile jesteś w stanie ciepła z niego wytworzyć. Myśle że to bardzo solidne i uczciwe rozwiązanie.

--
___________________________________________MAT________

wiadomości

Ale średnią miesięczną jakąś ma.

Toć ja uważam tak samo.

Tylko w tym rzecz, że ktoś musi tę uczciwość gwarantować. Ktoś _niezależnie_ musi podawać jakość gazu. Jeżeli będzie to robił tylko dostawca, to tak jak napisał PeJot, będzie to polegało tylko na Gentlemen's Agreement.

Pozdrawiam Kimbar

Kimbar napisał(a):

A w czyich rękach w GP są zakłady gazownicze ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

Wlodzimierz napisał(a):

U nas pewnie by to robili nagminnie. Pewnikiem u Brytoli to takie niedżentemeńskie :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach: