[pyt] zamiana jednostek 1m3= ??? kWh

hi, jak w temacie, potrzebuje wyliczyc koszt zuzycia 1m3 gazu a cene mam podana za 1kwh, dzieki pozdro

Hmm nie wiem jakim sposobem się zdarzyło, że masz podaną cenę gazu z jednostce kWh, bo w kWh podawane są ceny owszem ale zużycia prądu, a tu mamy do czynienia z gazem, którego zużycie jest obliczane w m3, wiec cosik nie gra ;) Pozd Pokos
chwilowo przebywam w Wielkiej Brytanii, jednostak licznika gazowego jest m3 natomiast cena jest za 1kwh, chcialem wyliczyc ile mam do zaplaty po 1 miesiau, a rachunki sa co 3 miesiaca, ale jak to jest bardziej skomplikowane t nbie ma sprawy poczekam na rachunek i wtedy sprawdze, pozdro

Dnia 2005-02-17 09:51, Użytkownik Piter napisał:

Jesteś pewny że ta cena za 1 kWh to nie za prąd? A jeżeli jednak za gaz to musisz skombinować wartość opałową (tak się to chyba nazywa - ilość energii uzyskiwanej z jednostki objętości lub masy paliwa). Wiesz ile ci gazu poszło w m^3 to wiesz ile energii w kJ z niego uzyskałeś, a kJ na kWh to już chyba potrafisz przeliczyć.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

Kuzynka mieszka w Londynie i ma licznik gazowy z automatem do wrzucania monet. Kiedyś pukała do sąsiadów, owinięta w ręcznik i namydlona, żeby pożyczyć monety :-) , bo się nie wyrobiła z płukaniem.
WM

On Thu, 17 Feb 2005 09:58:22 +0100, Michal Grodecki wrote:

Pewnie dokladnie tak jest. A moze zapytac sasiada ?

Bedzie jedna mala trudnosc - wartosc opalowa bedzie podana w BTU :-)
Ja delikatnie ostrzegam - ogrzewanie podobno w GB wychodzi drogo i jest powazna pozycja w budzecie. A rachunku nie wyrzucac po zaplaceniu - bywa dowodem tozsamosci i zamieszkania :-)))
Piter napisał(a):

Przeciez nie zawsze ten sam metr szescienny da tyle samo energii. Chyba ze po prostu jest to liczone przez wartosc opalowa, co z kolei jest dosc zwodnicze. No ale jesli tak jest to musisz napisac jaki do gaz. Pozdrawiam
1 m3 gazu ziemnego GZ50 to ok. 10 kWh energii cieplnej
Tomasz wystukal co nastepuje dnia 2005-02-20 22:09:

Minus straty, minus wplyw zanieczyszczen w gazie, minus wplyw warunkow spalania (spalanie niezupelne, niecalkowite itp). Z reszta kto to wie jakim gazem sie opalaja Anglicy :)

Jeden m3 gazu miejsckiego ziemnego GZ50 spalany w przeciętnym "junkersie" domowym może dać ~8kWh (to już z uwzględnieniem sprawności urządzenia). Sam spalasz ten gaz? A w ogóle to bez sensu. I jeszcze to że kWh.. Angole to w BTU podaja przecierz. Nic nie rozumiem.
--
___________________________________________MAT________

dlaczego bez sensu?? normalnie licznik jest w m3 a cena w kwh, mam nawet przed soba juz ten rachunek i 1m3.42kwh, pozdro

Ciekawe. A napisali co to za gaz?
--
___________________________________________MAT________

Piter wystukal co nastepuje dnia 2005-02-22 14:04:

Bez sensu bo przeciez nie da udowodnic ile zuzyles tych kWh, a bardzo latwo udowodnic ile zuzyles m^3. I bez sensu bo przeliczenie bezposrednio m^3 na kWh wg akademickiego wzoru jest tylko modelem. W rzeczywistosci wartosc opalowa odbiega dosc mocno od wartosci teorytycznej. Ja chyba jednak wole placic za jednostke objetosci tego gazu. Przynajmniej wiem ze nikt mnie w knia nie zrobi obliczajac jakies pochodne wartosci wg nieznanych mi wzorow. Pozdrawiam.

Wtedy podają każdorazowo przeliczniki, aby uniknąć pokusy obniżania wartości opałowej poprzez domieszanie np azotu.
Pozdrawiam WM

napisał(a):

To ma sens. Jest sobie stacja kontroli jakości gazu i mówi: ,,w tym miesiącu gaz miał wartość opałową x, ubyło y'' i ufać wystarczy stacji kontroli, a nie koniecznie dostawcy. U nas to bez różnicy bo i tak wszystko idzie od Iwana :-)
Pozdrawiam Kimbar

Nie-wartość opałowa znacznie się wacha z czasem. Mysle że to ma dużo sensu co napisał Włodzimierz. Płacisz za energię dostarczona w postraci gazu-im lepszy tym mniej go zużyjesz, ale liczy się to ile jesteś w stanie ciepła z niego wytworzyć. Myśle że to bardzo solidne i uczciwe rozwiązanie.
--
___________________________________________MAT________

wiadomości

Ale średnią miesięczną jakąś ma.

Toć ja uważam tak samo.

Tylko w tym rzecz, że ktoś musi tę uczciwość gwarantować. Ktoś _niezależnie_ musi podawać jakość gazu. Jeżeli będzie to robił tylko dostawca, to tak jak napisał PeJot, będzie to polegało tylko na Gentlemen's Agreement.
Pozdrawiam Kimbar
Kimbar napisał(a):

A w czyich rękach w GP są zakłady gazownicze ?
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
Wlodzimierz napisał(a):

U nas pewnie by to robili nagminnie. Pewnikiem u Brytoli to takie niedżentemeńskie :)
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

Related Threads