Dobor serwa

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Witam,
mam nadzieje ze to nie calkiem laickie pytanie.
Mam model szybowca o rozpietosci okolo 2 m i potrzebuje dobrac
odpowiednie serwa. W opisie serw podany jest moment sily ale nie bardzo
wiem jak przelozyc to na wielkosc modelu.  Czy moge liczyc na jakies porady?

Pozrdawiam
Cyprian

Re: Dobor serwa

Kolego, zrobiłem dla Ciebie co mogłem - napisałem javaskrypt do policzenia czy
dane serwo nada sie, czy się nie nada. A Tobie nawet nie chce się googla
zapuścić na okoliczność "dobór serw" :-(

Pozd-ro-mek

Re: Dobor serwa

Czyzby http://ag.bocznica.org/???? dawno nie bylo tego adresu....

http://groups.google.pl/group/pl.rec.modelarstwo/search?group=pl.rec.modelarstwo&q=obliczanie+si%C5%82y+serw&qt_g=1&searchnow=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99

Sa w sieci proste programiki do takich wyliczanek, np. na stronie
www.piotrp.de
Warto poczytac opisy, jakich serw uzyli inni w podobnym modelu....
Warto poszukac.. google..archiwum grupy....

Dobór serwa to funkcja m.in. spodziewanych predkosci modelu, wielkosci pow.
sterowych, ilosci miejsca na serwa, rodzaju napedu. Nie tylko wielkosci
modelu.

Krzysiek "kojot" Choroszko
Re: Dobor serwa
porady?

W Sieci znajdziesz program Rudermoment chocby tutaj:
http://www.modellflug-willisau.ch/Downloads/body_downloads.html
Liczy moment sily jaka oddzialywuje na powierzcnie sterowe w zaleznosci od
ich powierzchni i predkosci.
Pamietaj tez o dzwigni jaka tworzy sie na ramieniu serwa oraz ramieniu
napedzajacym powierzchnie sterowa. W zaleznosci od dlugosci ramion monet
obciazajacy serwo bedzie wiekszy lub mniejszy.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Dobor serwa
Dzieki wszystkim za podpowiedzi

Re: Dobor serwa

a tak po prostu to do takiego szybowca można uzyć z powodzeniem serw Hiteca HS-
81 w skrzydła (jeżeli ma lotki), oraz w kadłub , lub po prostu standardowych
HS-322 czy nawet HS-311.
Pozdrawiam !
www.modelarski.com

Re: Dobor serwa