Dobor serwa

Witam, mam nadzieje ze to nie calkiem laickie pytanie. Mam model szybowca o rozpietosci okolo 2 m i potrzebuje dobrac odpowiednie serwa. W opisie serw podany jest moment sily ale nie bardzo wiem jak przelozyc to na wielkosc modelu. Czy moge liczyc na jakies porady?

Pozrdawiam Cyprian

Kolego, zrobiłem dla Ciebie co mogłem - napisałem javaskrypt do policzenia czy dane serwo nada sie, czy się nie nada. A Tobie nawet nie chce się googla zapuścić na okoliczność "dobór serw" :-(

Pozd-ro-mek

Uzytkownik "Cyprian" napisal:

Czyzby http://ag.bocznica.org/???? dawno nie bylo tego adresu....

http://groups.google.pl/group/pl.rec.modelarstwo/search?group=pl.rec.modelarstwo&q=obliczanie+si%C5%82y+serw&qt_g=1&searchnow=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99

Sa w sieci proste programiki do takich wyliczanek, np. na stronie www.piotrp.de Warto poczytac opisy, jakich serw uzyli inni w podobnym modelu.... Warto poszukac.. google..archiwum grupy....

Dobór serwa to funkcja m.in. spodziewanych predkosci modelu, wielkosci pow. sterowych, ilosci miejsca na serwa, rodzaju napedu. Nie tylko wielkosci modelu.

Krzysiek "kojot" Choroszko

porady?

W Sieci znajdziesz program Rudermoment chocby tutaj: http://www.modellflug-willisau.ch/Downloads/body_downloads.html Liczy moment sily jaka oddzialywuje na powierzcnie sterowe w zaleznosci od ich powierzchni i predkosci. Pamietaj tez o dzwigni jaka tworzy sie na ramieniu serwa oraz ramieniu napedzajacym powierzchnie sterowa. W zaleznosci od dlugosci ramion monet obciazajacy serwo bedzie wiekszy lub mniejszy.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Dzieki wszystkim za podpowiedzi

a tak po prostu to do takiego szybowca można uzyć z powodzeniem serw Hiteca HS- 81 w skrzydła (jeżeli ma lotki), oraz w kadłub , lub po prostu standardowych HS-322 czy nawet HS-311. Pozdrawiam ! www.modelarski.com

Ol-Pen Model wrote:

Dziekuje bardzo.