Jaki klej

Jaki klej używacie do steropianu i depronu? Jestem początkujacy i do klejenia mam sporo. Używam UHU POR i wydaje mi się że po 24 godz. jest jeszcze elastyczny.

Możliwości dużo - jak trza szybko to żywica 5 minutowa - mocno i pewnie

buwi777

Bo on zostaje trochę elastyczny - musi taki być, bo styropian nie jest twardy :) Poza tym jak dasz mu po posmarowaniu (bardzo cienką warstwą) wyschnąć tak, żeby powierzchnia sprawiała wrażenie suchej (ok 5min.) to po złączeniu tak przygotowanych elementów chwyta natychmiast i nie da się już tego rozerwać.

--
pozdrawiam - Piotr Konopka

Użytkownik Andrzej napisał:

Polimerowy

Andrzej wrote:

On taki jest. Czy go prawidłowo uzywasz? Smarujesz czystą powierzchnię, cieniutko, zostawiasz na 10-15 minut, przyciskasz - i trzyma. Jak butapren. Spoina jest zawsze elastyczna i nieco lepka. Ten klej nadaje się głównie do klejenia dłuższych spoin np. kadłuba, płata, gdzie nie dużych sił punktowych. Nie nadaje się do "wypełniania". Pracuje się nim szybko i wygodnie.

Jeśli potrzeba spoiny twardej i mocnej, to albo zywica, np. Distal 10 min, (po 30 minutach już trzyma), albo polimerowy np. "uniwersalny" Dragona, też b. mocny ale schnie >= 24h. W moich deproniakach 80% spoin robię Por-em, 20% (np. łoże silnika, wklejanie bowdenów, statecznika pionowego u nasady) Distalem.

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl