Jaki klej

Have a question or want to show off your project? Post it! No Registration Necessary.  Now with pictures!

Threaded View
Jaki klej używacie do steropianu i depronu?
Jestem początkujacy i do klejenia mam sporo.
Używam UHU POR i wydaje mi się że po 24 godz. jest jeszcze elastyczny.

Pozdrawiam

Re: Jaki klej

Możliwości dużo - jak trza szybko to żywica 5 minutowa - mocno i pewnie

buwi777

Re: Jaki klej

Bo on zostaje trochę elastyczny - musi taki być, bo styropian nie jest
twardy :) Poza tym jak dasz mu po posmarowaniu (bardzo cienką warstwą)
wyschnąć tak, żeby powierzchnia sprawiała wrażenie suchej (ok 5min.)
to po złączeniu tak przygotowanych elementów chwyta natychmiast i nie
da się już tego rozerwać.

--
__________________________
pozdrawiam - Piotr Konopka

Polimerowy

Re: Jaki klej

On taki jest. Czy go prawidłowo uzywasz?
Smarujesz czystą powierzchnię, cieniutko, zostawiasz na 10-15 minut,
przyciskasz - i trzyma. Jak butapren. Spoina jest zawsze elastyczna
i nieco lepka. Ten klej nadaje się głównie do klejenia dłuższych spoin
np. kadłuba, płata, gdzie nie dużych sił punktowych. Nie nadaje się
do "wypełniania". Pracuje się nim szybko i wygodnie.

Jeśli potrzeba spoiny twardej i mocnej, to albo zywica, np. Distal 10 min,
(po 30 minutach już trzyma), albo polimerowy np. "uniwersalny" Dragona,
też b. mocny ale schnie >= 24h.
W moich deproniakach 80% spoin robię Por-em, 20% (np. łoże silnika,
wklejanie bowdenów, statecznika pionowego u nasady) Distalem.

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

Site Timeline