Best Rated threads in Engineering Science (Polish)show all threads

Subject Author Posted Replies

Uszczelnianie, co zamiast taśmy teflonowej ?
Witam Na potrzeby własne składam sprężarkę - agregat od lodówki plus osprzęt. Osprzęt stary, odczyszczony z korozji, ale na zwojach gwintów pozostały ubytki. W przypadku gwintów nowych...
4
4

Śruby klasy 5.6, a dyrektywa PED.
Witam. Czy ktoś wie może, czy śruby tej klasy i pozostałe zawarte w normie ISO 898-1 można stosować na króćce do aparatów ciśnieniowych (zbiorniki, wymienniki itd) podlegające po dyrektywę...
31
31

Napełnianie kufla od dołu
Jak działa zaworek w tym plastikowym kuflu? A brief demonstration of the Bottoms Up beer dispenser, which was built by Montesano natives. The dispenser pours glasses of beer from the bottom, reducing...
21
21

gniazdo elektryczne błyski
W momencie wyjmowania wtyczki z gniazdka (gdy żelazko bylo włączone) pojawił sie błysk. Gniazdko jest nowe. Czy jest to niebezpiczne? Elektryk który zakladał gniazdko powiedzial żeby nie brac...
3
3

Wymiary węży strażackich
Witam wszystkich. Poszukuję informacji o wymiarach węży strażackich. Wymiar wewnętrzny i grubość ścianki. Bardzo przydatna była by jakaś norma na takie węże. Planuję użyć takiego węża...
4
4

matryca do wtryskarki
Witam; Planuję wytwarzać drobne elementy plastikowe; jaki może być przedział kosztów zaprojektowania i wykonania matrycy? Siedzi ktoś w tym?
6
6

Przehartowność i utwardzalność
Witam wielkimi krokami zbliza mi sie termin egzaminu w sesji wrzeniowej z metaloznastwa, mam zatem do Was pewne pytanie, dane są trzy próbki, w A zawartosc chromu wynosi 1,2%, w B 0,2% a w C 0,35%...
22
22

Drukarka do samochodu
Witam, będę musiał zainstalować w samochodzie służobowym drukarkę A4. Pytanie tylko jaką? Wymagania: - mała - odporna na wstrząsy, - laserowa - możliwość podpięcia do instalacji...
10
10

Śruby teflonowe.
Czesc. jakiś czas temu widziałem śruby wykonane z materiału podobnego do plastiku, jak sie pozniej dowiedzialem byl to teflon. Czy wiecie gdzie mozna kupic (internet?) detalicznie śruby z...
3
3

Zawleczka puszki do piwa?
Czy kto¶ móg³by mi uprzejmie wyja¶niæ jaki jest dok³adnie sk³ad chemiczny materia³u, z którego wykonana jest zawleczka (uchwyt, kluczyk - nie wiem jak to nazwaæ) puszki do piwa Tyskie....
2
2

termometr dylatacyjny
Witam ! Czy kto¶ móg³by mnie o¶wieciæ i wyja¶niæ co to jest termometr dylatacyjny ?? Z góry dziêkujê.. Pozdrawiam Patryk L
3
3

Jak rozpoznać żeliwo
Organoleptycznie? zyga
15
15

spirytus rektyfikowany- co to dokladnie znaczy?
witki. co to znaczy spirytus rektyfikowany? na czym polega proces rektyfikacji (dobrze napisalem?) dziekoowa za re i milej niedzielki
2
2

kulki od łożysk - co z nimi zrobić ?
Macie jakie pomysły co można ciekawego zrobic ze spora iloscia kulek od łożysk ??
13
13

jak obliczyc przepustowosc rury?
witam Z jakiego wzoru mozna obliczyc przepustowosc rury? Cisnienie 0,2 bar (ponad atmosferyczne), dlugosc ok 10m i teraz czy dla 20 m3 / h wystarczy fi 25 czy fi 32 GT
19
19

Jak obliczyć oddawanie ciepła
Witam, Musze obliczyć rozkład temperatury w elemencie którego kształt nie jest jeszcze dokładnie określony, ale bedzie zbliżony do prostopadłościanu, zresztą nie ma znaczenia bo obliczenia...
2
2

Winda,dźwig - zabezpieczenia
Czy windy osobowe mają jakieś zabezbieczenie kabiny przed "spadkiem swobodnym" - coś redukującego prędkość swobodnego zjazdu kabiny? Pewnie jakiś rodzaj hamulca jest na silniku ograniczający...
15
15

Zgrzewanie gumy ??
Witam, czy ktos z was wie cos na temat zgrzewania gumy? Czy jest to w ogóle mozliwe? Chodzi o po³aczenie dwóch elementów o grubo¶ci ok 3 mm Za wszelkie info ..............dziekuje! Pozdrawiam
23
23

Jak wygiac rurke stalowa ?
Witam, Potrzebuje _nieco_ wygiac rurke stalowa 1/2 cala, taka czarna, jak do gazu; ocynkowanej nie chce, bo pozniej i tak bede spawal. Wygiecie ma wygladac mniej wiecej tak: _ _ _____________________/...
7
7

Próbnik wykrywa fazę na uziemieniu listwy/przedłużacza
Witam! Kupiłem poniższy przyrząd: ówka z zestawu wykrywa fazę (220V) na bolcu uziemiającym listwy oraz przedłużacza, po podłączeniu przedłużacza do gniazdka bez uziemienia na uziemieniu...
7
7