Ceramika berylowa szkodliwa?

Interesuje mnie stopień szkodliwości ceramiki berylowej.W necie sporo pisze się o szkodliwości berylu i zatruciach.Natomiast nie znalazłem nic o
szkodliwości ceramiki berylowej. Dokładniej to chodzi o szlifowanie tejże ceramiki w cieczy. Jak grożna jest ciecz nasycona pyłami ceramiki w kontakcie ze skórą? Jak grożne sa pyły ceramiki berylowej?
GAL

technik farmaceutyczny http://medyk.zgora.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=38