A u mnie juz Gwiazdor :)

Żony modelarzy mają dużo lżej w wyborze prezentu, niż inne żony, na
przykład "teletumisiów". Ci drudzy, rozłożeni na sofach, jak lwy morskie
na skalistej plaży, patrzą dni całe przekrwionymi oczkami na magiczne,
świetliste pudełko, dzierżąc w dłoni swe "berło" i warcząc na każdego,
kto próbuje odwrócić ich uwagę od "hipnotyzera" lub kanał zmienić. I cóż
sprezentować takiemu marzycielowi dużego kalibru, który utożsamia się z
ekranowymi herosami, uwodzicielami, czy choćby zwycięzcami
teleturniejów? Portfel? Nie! Przecież nie będzie on pełny jak ten z
kieszeni Karingtona, nie będzie weń wbudowany laser, jak w bondowskiej
zabawce, ani też nie znajdzie się tam zdjęcie Pameli Anderson ze
wspólnych wakacji na Kanarach. Dostaje więc nasz bohater parę skarpet,
które zapewne przydadzą się na długie zimowe wieczory spędzone przed
telewizorem. Co innego my, prości modelarze. Nasze głowy w chmurach,
lecz potrzeby realne. Nasze żony nie pytają już "Co?", lecz "Który i za
ile?" :)
Podobne pytanie zadała w tym roku moja pani. A wybór mój padł na model
motoszybowca Multi z firmy SAU. Nie będę ukrywał, że zwróciłem uwagę na
ten model po przeczytaniu recenzji na PWM napisanej przez Kojota. I jak
się okazało po otworzeniu przesyłki była to dobra decyzja. Zestaw
zawiera bardzo zgrabny kadłub (z wklejonymi: wzmocnieniami, belką
ogonową, mocowaniem silnika, popychaczami i mocowaniem sterów),
skrzydła, stery i przejrzystą instrukcję ze zdjęciami. Dodatkowy bonus
to klej do montażu modelu. Elementy wykonane są z dużą starannością.
Zamówiłem też dodatkowe skrzydła do eksperymentów - chcę wykonać
sterolotki.
Przeczytałem na tej grupie, że nie musimy wstydzić się rodzimych
producentów dużych modeli. Również firmy oferujące małe modele nie mają
się czego wstydzić. Przykładem mogą być wyroby pana Wrony i pana
Pieńkowskiego, przy których znany mi zachodni Teddy wypada
tragikomicznie (wysoce nietrwały materiał, problemy z wyważaniem, a więc
konieczność przerabiania kadłuba zaraz po zakupie, nieprzemyślana
konstrukcja - mocowanie skrzydeł, "wzmocnienie" belki ogonowej, ciasnota
w kadłubie, kiczowate naklejki itd.) mimo wysokiej ceny.
Rozpisałem się nieprzyzwoicie, a muszę uczyć się statystyki na
kolokwium.
Na koniec życzę Wam wszystkim - latającym, pływającym, jeżdżącym,
plastikowym i kartonowym - aby nadchodzący rok był radosny i jeszcze
bardziej modelarski!
Reply to
PiotrP
Cze¶æ!
U mnie te¿ ju¿ by³ :o). Przyniós³ ARF Gawrona 280 z ModelMaking wersja druga z silnikiem, przek³adni±, regulatorem i ¶mig³em. Modelik bardzo fajny, ³adnie zrobiony. Wkrótce postaram siê napisaæ jak±¶ recenzjê na PWM :o)
Pozdrawiam ¿ycz±c weso³ych ¶wi±t i wszystkiego naj naj naj :o)
Reply to
invalid unparseable
Witam! Do mnie równie¿ zab³±dzi³ Gwiazdor przedwcze¶nie ... Jako pocz±tkuj±cemu "lataczowi" zostawi³ Kyosho Trainer 40 ;-)
Na wiosnê mo¿e zaj±c na Wielkanoc podrzuci mi resztê do modelu ;-))))
Pozdrawiam i ¿yczê Wszystkim zdrowych i pogodnych ¦wi±t Bo¿onarodzeniowych.
Marek
Reply to
Marek
No proszê, do mnie te¿ Miko³aj niesie szybowiec, ale chyba trochê go przysypa³o bo ju¿ ³adnych kilka dni niesie. No nic, mo¿e do gwiazdki siê wyrobi :-) To ma byæ Mefisto Blejzyka. Oj dr¿yjcie krety, bo jak tak± dwumetrow± dech± przywalê to podskocz± sejsmografy w Tokio.
Piotrek.
Pitlab
A mi z kolei siê "kroi" bezszczotkowiec madein wit0 !!!
te¿ od Pani, tej samej, przez któr± spali³em regiel ;-)
Reply to
batched
Jesli made IN ("w") witO to ciekawe ktorym otworem ten bezszczotkowiec naszego szacownego kolege opusci (nawiasem mowiac nic nie wspominal on o tej czesci procesu technologicznego :-)
Wesolych Swiat i udanych lotow
Alex
Reply to
Alex
Witam,
A ja natomiast umówiłem się z Leszkiem Pieńkowskim i moją mamą co do prezentu mikołajkowego. Efekt: Mata OLFA 30x60cm + mały nóż segmentowy tej firmy.
Na gwiazdkę przyjdzie druga dostawa: Skalpel OLFA AK-4 + mały nóż krążkowy RTY-1/G tej marki.
Nie mogłem dostać nic lepszego!
Tylko jest jeden mały problem ;(, otóż, gdy koledzy w szkole pytają się, co dostałem i słyszą "noże" lub "zestaw do cięcia", patrzą się na mnie trochę dziwnie... :))))))))))
Więc wniosek z tego taki, że Św. Mikołaj mieszka w Japoni, a nie w Laponi!!!
Koniecznie zanim pierwsza gwiazdka zabłyśnie ;) , przejrzyjcie:

Pozdrawiam, Szymon
Reply to
Szymon
I jeszcze jedno - przy okazji zawodów modeli halowych i rzutek widziałem się z właścicielem firmy SAU i jego model dwupłata - wyglądał obiecująco!
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
Szymon
Wiadomość od "Szymon" snipped-for-privacy@wp.pl
Miałem twardy orzech do zgryzienia - Multi, czy ten dwupłacik. Twórca polecał ten drugi, ale ja potrzebowałem czegoś do szybowania i eksperymentów, coś co przy odrobinie szczęścia złapie termikę, a nie akrobacji nad głową - tą zapewniają mi depronowce.
Reply to
PiotrP
Z glebin modelarni ...
> [...]
S> Na gwiazdkę przyjdzie druga dostawa: S> Skalpel OLFA AK-4 + mały nóż krążkowy RTY-1/G tej marki.
S> Nie mogłem dostać nic lepszego!
S> Tylko jest jeden mały problem ;(, otóż, gdy koledzy w szkole pytają się, co S> dostałem i słyszą "noże" lub "zestaw do cięcia", patrzą się na mnie trochę S> dziwnie... S> :))))))))))
S> Więc wniosek z tego taki, że Św. Mikołaj mieszka w Japoni, a nie w Laponi!!!
S> Koniecznie zanim pierwsza gwiazdka zabłyśnie ;) , przejrzyjcie: S>

Witam.
Moze nie kakretnie w temacie Mikolajowym ale postanowilem sie podpiac do tematu u OLFIE.
Kakretnie chcialem sie zapytac co jest takiego wyjatkowego w nozach standardowych - o inne nie pytam bo sa wyjatkowe - ze maja takie wysokie ceny? Czy ostrza sa z innego metalu niz standardowe supermatkerowe? Bo jak nie to cena samej raczki jest wrecz zabujcza.
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Tak! Do mnie te¿ przyjdzie kto¶ (mo¿e nie Gwiazdor ale mo¿e ¦w Miko³aj) niestety przyniesie mi bokserki (ju¿ widzia³em ukryte w szafce) dlatego postanowi³em wzi±¶æ sprawy w swoje rêce i naprawiæ ten b³±d... pozwoli³em sobie wys³±æ meilem mojej ¿abce t± krótk± opowie¶æ. Mam nadzieje ¿e poskutkuje... a je¶i nie to i tak nie bêdê smutny bo sam sobie kupi³em ma³y prezent.... mo¿e nie samolot ale piêkn± ciê¿arówkê w skali 1:24... pzdr Rox
U¿ytkownik "PiotrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Reply to
Rox
moj graffiti oczywiscie od SAU :D potrafi petle i lot na plecach :) na zboczu tez ladnie lata wycisnalem na nim loty 2razy po 8 min . Ale termy jeszcze nie udalo sie zlapac :(( a teraz dorabiam mu lotki (na swieta hehe) i zobaczymy co z tego bedzie ...
Reply to
sei1edo
Witaj,
[...]
Odpowiedź prosta - one tną same!
Napewno wypowie się w tej sprawie znany nożownik - Roman Białoskórski, on tnie już nożami OLFA od kilku lat!
ROOOMEEEEK - do tablicy! :P
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt, Szymon
Reply to
szymon.bartus
A nie "Panie Romanie, czy nie zechcialby Pan zabrac glosu i wyrazic swojej opinii?"
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Witaj...
Echmmmm... Napisałem znaczek ":P" aby było wiadomo, że nie rozkazuje mu wyrażać opini, tylko hmmm, robię to w sposób łagodniejszy, nie chciałem broń Boże nikogo przez ten żartobliwy zwrot uraźić. Kilka razy był on na Preclu i Forum używany i jakoś nikt się tym nie przejmował, więc "odgapiłem" go do mojego postu. Może chodziło Ci "tylko" o znaczną różnicę wieku???
Szczerze mówiąc zaskoczyłeś mnie mocno :|.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt, Szymon
Reply to
Szymon
Może żeczywiście lekko (ale tylko lekko) przesadziłem...
Mam wielką nadzieję, że niczym nikogo nie uraziłem.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt, Szymon
Reply to
Szymon
prawde mowiac, na koncu postu zgubil mi sie ";-)" ale w tej roznicy wieku cos jest.....
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
U¿ytkownik "PiotrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
no u mnie jeszce nie ale mam nadzieje ze bedzie modelarski :) rowniez zycze wszystkim modelarzom wesolych swiat i spokojnego klejenia w nowym roku :) pozdr ObCy
Reply to
ObCy
Witaj!
To dużo wyjaśnia. Skleroza nie boli więc nie byłem w zbyt dobrym humorze, gdy zobaczyłem Twój post, odpisałem i poszedłem spać ;-)
Hmmm, mógłbyś jaśniej? Wg. mnie przez Net każdego można traktować tak samo, bo na dobrą sprawę widziałem się "na żywo" z dwoma, trzema osobami (ale z Romanem się widziałem - nie żałuję :-) i troszkę dziwnie by to wyglądało, jeżeli bym miał je jakoś specjalnie traktować.
I jeszcze jedna uwaga - jeżeli mamy tego typu sprawy to nie lepiej na priva gadać? Ja cały czas odpowiadam na Preclu, bo ty pytasz w tym miejscu, ale ja bym chętnie takie sprawy rozstrzygnął na priv, mailowo.
Pozdrawiam i życzę naprawdę wesołych świąt, Szymon Bartuś
Reply to
Szymon
Chyba watek nie zasluguje na tyle pisania. Nie potrzebnie chyba tak sie przejmujesz (moze moja wina nieprecyzyjnego posta). Z pewnym przymrozeniem okaz stwierdzilem, ze do Romana bardziej by mi pasowalo i bylo by zabawniej "Panie Romanie, zechcialby Pan......" niz "Roooomek do .........". Tylko tyle, zadnych podtekstow i pretensji. Jak bym mial - napisalbym na priv. A co do traktowania kazdego tak samo - absolutnie sie nie zgadzam.
proponuje EOT, zwlaszcza ze niektorych pewnie juz uszy nieznoscie pieka ;-)
Reply to
Krzysztof J. Choroszko