Napięcie na wskaźniku Sanwa VG 6000

Ktoś mi zwrócił uwagę, że mam kiepski pakiet w nadajniku więc wziąłem się za
to i stwierdziłem, że wskaźnik cyfrowy a także graf analogowy wskazują
napięcie o 0,9V mniejsze niż jest w rzeczywistości i aparatura
zaczyna"pikac" alarmująco, że nalezy zmienić zasilanie. Dziś potrzymałem ją
parę godzin na pikaniu i okazało się, że napięcie na pakiecie jest OK. Czy
ktoś wie jak przeregulować to dziadostwo, żeby pokazywało jak należy? Sprzęt
to Sanwa VG 6000, skądinąd niezły ale lekko z opisaną usterką wkurzający.
pozdrawiam
HuSadam
Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>>
HuSadam
Moim zdaniem ten Twoj pomiar "rzeczywisty" jest pomiarem pakietu bez obciazenia. Radyjko pokazuje napiecie mierzone pod obciazeniem dzialania samego nadajnika. Sprobuj zmierzyc napiecie na pakiecie, kiedy on bedzie w wlaczonym nadajniku.
Reply to
sector
Tak właśnie mierzę. Dodatkowe wyprowadzenie 2 przewody na miernik równolegle. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>>
HuSadam
aha, w takim razie moze faktycznie cos nie tak, albo takei bylo zamierzenie producenta.Moze tak bezpieczniej?
Reply to
sector
To by była filozofia naszego rządu. Celowe zniekształcanie informacji celem ochrony obywatela. Jakoś to do mnie nie trafia. Może jednak ktoś coś potrafi poradzić na ten problem? Przypominam: wskaźnik cyfrowy a także graf analogowy wskazują napięcie o 0,9V mniejsze niż jest w rzeczywistości, czy da sie to podregulować? HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>>
HuSadam
Nie bardzo wierzę w taką duży błąd przetwornika pomiarowego. Raczej wynika to z obecności diody zabepieczającej aparaturę przed odwrotnym podłączeniem pakietu - spadek napięcia 0.9V by sie zgadzał. Proponuję zerknąć do aparatury czy po drodze z nie ma jakieś diody. Jeśli takowa jest - zamienić ja na diodę Schottky'ego o spadku napięcia rzędu 0.2V lub - jeśli masz do siebie zaufanie - w ogóle zewrzeć. TG
Reply to
invalid unparseable
Mialem podobny problem w Hitecu (zreszta niedawno przypomniany na grupie). Hitec Flash ma potencjometry do regulacji wewnętrznego woltomierza. Niestety nie mam pojecia jak jest w Sanwie. Na liscie AFAIR taki problem nie byl opisywany. Chyba pozostaja google lub telefon do Riku - dystrybutora Sanwy. No - moze Jarek Hajduk to wie - Jarkuuuuuuuu! Slyszysz???
Reply to
kojot
Jest dioda zaporowa, gruba jak fasola. Zmostkowałem zamiast wyjmować i już jest tak, jak powinno być. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam HuSadam
HuSadam
Co do HITECA Flasch 5 i miernika napięcia czy ktoś próbował to regulować tymi dwoma potencjometrami? Bo ja to robiłem dzisiaj i układowo jest to tak rozwiązane że obydwa potencjometry są współzależne. Niestety jeżeli ustawić pożądne (zgodne z prawdą) wskazania voltomierza to alarm zasilania włączy się i tak gdy woltomierz aparatury wskaże 9,2V, oznacza to że alarm zasilania włącza się o cały 1 V za wcześnie, a to bardzo dużo, nie do przyjęcia. Niestety ta wartośc załaczenia alarmu (9,2V wskazanie aparatury) zasilania jest w aparaturze Flash jest niezmienna i nie daje się ustawić np. 8,2V. Jedyne wyjście to ustawić alarm zasilania na 8,2V rzeczywistego ale jego załączenie i tak odbywać się będzie przy wskazaniu miernika aparatury na 9,2V. Według mnie problem dotyczy wszystkich aparatur tego typu, i jest to sprawa układowo-programowa sprzętu bo trudno sobie wyobrazić że producent nie potrafi regulować poziomu napięcia. Jeżeli ktoś problem cwiczył praktycznie to proszę o opinie, bo według mnie sprawa tkwi w oprogramowaniu fabrycznym EPROMU które jako alarm napięcia ma ustawione nap 9,2 a nie jak powinno być 8,2V. Bo gdyby było ustawione 8,2V to sprawy by nie było. SW
Użytkownik "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisał w wiadomości news:42fb2d5e$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Reply to
SW