Dawkowanie paskudnego plynu, poradzcie prosze.

Sytuacja jest taka. Zleceniodawca ma 1000L zbiornik (taka europaleta) z zelem (powiedzmy ze bardziej przypomina mi to olej a nie zel - gesty olej) i ma zamiar wmieszac w ten zel aromat. Sadzilem ze tego aromatu bedzie szklanka - dwie ;-) a okazuje sie ze jest tego praktycznie 30 litrow (moim zdaniem to przeklamanie, ale nie smiem podwazyc wiarygodnosci zakladowego chemika). Teraz reguly:

  1. aromat jest lekki, wiec trzeba go podac wprost na mieszadlo (mieszalnik ma taka mozliwosc - jest wlew prowadzacy do turbinki),
  2. dostarczany jest w 200 litrowych beczkach, a trzeba odmierzyc powiedzmy 30 litrow,
  3. nie mozemy rozlac - strasznie bedzie smierdzialo na hali ;-),
  4. czort wie jakie to ma wlasciwosci i czy na sniadanie nie uwielbia przypadkiem gumy :-(
  5. proste, latwe, tanie i przyjemne w uzyciu dawkowanie, gdyz bedzie uzywane powiedzmy raz dziennie ;-)))

Jednym slowem szukam mozliwosci zaaplikowania dokladnie 30 litrow (z dokladnoscia powiedzmy 0.5 litra) aromatu wprost z beczki stojacej na ziemi do wlewki znajdujacej sie 1.5m nad ziemia. Poczatkowo myslalem o jakiejs pompie, ale jak z odmierzeniem ilosci zrobic? Zamocowanie beczki ponad mieszadlem i swobodny splyw nie wchodza w gre - za wysoko by trzeba bylo je dzwigac (w koncu to prawie 200kg) wiec pomyslalem tez o zamocowaniu mniejszego zbiornika na mieszadle i _pojenie_ go z pompki na ziemi - pompki zamocowanej na beczce. Zbiornik nie musial by byc nawet taki duzy - mozna przeciez na 2-3 razy podawac aromat.

A moze Wam przyjdzie do glowy jakies dobre rozwiazanie? __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

"antidotum: nieznane, Postepowanie w razie zatrucia: powiadomic kostnice, lekarz nie zdazy" :-)

No wlasnie - mechanik u ktorego zmieniam olej ma takich sporo.

A nie mozna zamowic w gustownych kanisterkach po 30l ? :-)

Alez prosze Cie bardzo. To ze ja nie wiem nie znaczy ze nie wiadomo :-) Nie mam pojecia jaki jest sklad chemiczny, na jakim ADR-rze jest to importowane do Polski, ale zapewniam Cie ze wszystko jest jak najbardziej legalnie i poprawnie.

Wiadomo - na etykiecie jest napisane wszystko co trzeba wiedziec i osoby majace z tym kontakt zapewne to wiedza. Byl juz zreszta przypadek, ze zatkana dysza w nalewarce nagle puscila i chlapnelo w oko. Lekarz nie mial problemow - skonczylo sie na zaczerwienieniu oka.

THX, zaczalem sie martwic ;-)))

Gume tak, ale zwykla to nawet olej bierze. Za to wiem ze nie tyka kwasowki (nierdzewki) i nic sie nie dzieje z wezami cisnieniowymi z ...Boze drogi z czego to bylo zrobione, musial bym poszukac po fakturach. Tak wiec chyba nie az tak wredne. W pompie sa wkladki z teflonu, sa elementy z czegos co mi przypomina talamit i nic sie z tym nie dzieje.

Nie mam pojecia, na razie szukam rozwiazan, jak wymysle to wycenie i zobaczyny co klient wybierze. Pewne jest ze nie beda to grube tysiace PLN :-(

Ale czy mamy gwarancje ze kazde przelaczenie da dokladnie taka dawke jak trzeba? Co z poczatkowymi taktami? Chyba ze zawsze bedzie _zalana_ i tylko koniec bedzie zamykany jak nie bedzie potrzeba pompowac. Podoba mi sie - gdzie szukac dostawcy wiesz moze?

A czy przy malych przeplywach mozna zaufac wskazaniom przeplywomierza?

Ilosc wyjdzie pewnie przypadkowa. Zastanawia mnie natomiast, czy mozna by zabazowac na samym zbiorniku. Przeciez maja takie same wymiary, wiec gdyby mierzyc poziom plynu to pewnie dalo by sie oszacowac ilosc wpompowanego aromatu. Pytanie tylko jak z dokladnoscia?

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Alez skad - tylko ze w beczce nie widac - metalowa jest :-( Za to mozna patrzec ile przybylo w zbiorniku. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

I Ty Brutusie? ;-)))

A odmierza ilosc dokladnie ta pompeczka? Co do ilosci - nie mam pojecia, pewnie tanie jejst w 200 litrowych. Poza tym jak sie okaze ze nie 30 litrow a 25 to maja miec _przechlapane_? ;-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ja tylko polemizuje z przedmowca - bedzie taka substancja i co robic ? unikac wypicia :-)

Czy dokladnie to nie wiem, ale ma dwie czy trzy cyfry po przecinku.

A coz to za aromat, ze beczka nie kosztuje tysiecy PLN ? I coz to za tani zel ? :-)

Ale alternatywny koszt .. prosta wiata do odmierzania metoda przelewania na swiezym powietrzu :-))

:-)

O! no to zaskoczony jestem - pozytywnie.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Wlasnie to mnie zastanawia. Jesli to faktycznie jest tylko aromat to 200 litrow powinno kosztowac majatek ;-) Poza tym dlaczego az 30 litrow w 1000 litrowy zbiornik, przeciez to duze stezenie jest! Pamietam jak na korytarzu UC wylano doslownie naparstek aromatu truskawkowego. W calym budynku na wymioty ludzi naciagalo ;-)

Wlasnie to mnie limituje - zapach. Nie wyobrazam sobie metody recznej - nie w hali produkcyjnej. :-(

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Użytkownik Ireneusz Niemczyk napisał:

To zawieś nad zbiornikiem z glutem 30l przezroczysty zbiorniczek rozchodowy. Pompujesz do niego, potem tylko odkręcasz zaworek.

Reply to
Adam Moczulski

Wiesz, ludzie używają instalacji, gdzie się wytwarza kilkadziesiąt ton HCN dziennie@15MPa. Ta beczka nie stoi przy wejściu do centrum handlowego.

Z tą pompką to może być tak, że się ją kupi i jak przyjdą dwustulitrowe beczki to zaraz się je pokonfekcjonuje pompką do małych, po 30l. A potem któregoś dnia przypadkowo dostawca tych dużych beczek to zobaczy i zapyta czemu nie zamawiają w 30l, skoro beczka kosztuje 1% zawartości?

Konrad

Reply to
KA

Ja troche tez. Tym bardziej ze miernik chyba na baterie, a pompka .. zasilana sprezonym powietrzem ..

Posredni przezroczysty zbiornik 30 litrow.

Reply to
melon

Oczywiscie, na razie to nawet nie _przedspiew ofertowy_. ;-) Poczekam na chemika i dowiem sie jak to ma wygladac i co to jest.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ireneusz Niemczyk snipped-for-privacy@w.starym.archiwum> napisał(a):

To może być bardziej kłopotliwe niż sądzisz :(

Z jaką dokładnościa? Jaki czas dozowania (Jak szybko jesteś wstanie to wymieszać bo z 3 wynika że ten "aromat" jest lotny) Czy znasz chociaż potrzebaną moc mieszania? kW/m^3?

Jaka jest to beczka? Specjalna do "zapachowych wynalazków" czy typowa?

Jak nie wiesz co będziesz dozował to odrazu sobie odpocznij. Bo potem może to być wymuszony odpoczynek # :(

Albo tanie albo przyjemne w użycie? Zdecyduj się na coś!

To "powiedzmy" to 1.6% błędu wiec pompa dozująca (albo układ - przepływomierz, zawory, by-pass itp, itd) Zapomnij odrazu o pompach typu Wilden (choć mają gotowe zestawy do typowych beczeka ale nie są to pompy dozujące - nawet przy zastosowaniu specjalnych dodatków) jak chcesz (potrzebujesz) takiej dokładnosci. Z pneumatycznych to raczej powinieneś iść w kierunku Williams (Milton Roy), lub typowych pomp do beczek typu Lutz, Flux, Jusco (ale tylko z dobrym przepływomierzem)

I dobrze myslałeś (pompa dozująca - ale mam watpliwości czy to rozwiązanie dla twojego klienta - z tego co napisałeś wynika że to jakas manufaktura i szuka on jakis chałupniczych rozwiazań :( )

:) :)

Chciałeś raczej napisać: "A może wasza szklana kula podpowie coś więcej?" O to należało by chyba zapytać Harrego Potera.

Najlepiej to zacznij od danych. Zastanów sie co ma być zrobione (mieszanie) i po co oraz jaki jest parametr kontrolny (sprawdzający - czyli kiedy uznaja że sie wymieszało) z tego plus własności pompowanej substancji (czy ciecz palna, toksyczna, szkodliwa itp) wyjdą Ci wymagania dla pompy (lub układu dozującego). Dowiedz się dokładnie jaką wymagaja dokładnośc bo to może byc parametr limitujący np. dokładnosc dozowania +/- 10% przy 30 litrach to +/- 3 litry ale te 3 litry w zbiorniku 1000 litrowym to +/- 0,3%.

Jak będziesz miał dane to wtedy warto startować z pytaniami, w chwili obecnej jest więcej niewiadomych niz danych.

Pozdrowionka, Piotr

Reply to
PJ

PJ <ja snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

Jest jednak jedna pewna informacja. Pytający chce za zrobienie czegoś takiego kase od zleceniodawcy i nie pisze że się podzieli. Tomek

Reply to
Tomek