Ôťľ
(..)

(...)

WM
Add pictures here
Ôťľ

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@trust.no...

A nie jedno i drugie ? Bez przesuniecia fazy nie ruszy, ale moment rozruchowy silnikow 1-fazie dosc slaby.

Moze tarcie tloka duze ?

No wlasnie - nie masz tam jakiegos termistora do wylaczania tego uzwojenia ?
Przy czym wydaje mi sie, ze dawno temu jakos kondensatorow nie lubiano, i uzwojenie mialo inny opor, co powodowalo inne przesuniecie fazy.
Ôťľ

. ki czas), a

(nawet

Add pictures here
Ôťľ
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Czemu ? Faktem jest, ze lodowki nawet dzis pobieraja jakis straszny prad rozruchowy. Moze nie wsystkie, ale duzo.
A w starych lodowkach widziales ten kondensator ?
Przy czym jak to czesto - dobre i sprawdzone rozwiazanie jest czesto kopiowane przez wielu producentow. Az ktos nie zrobi jeszcze lepszego ...
Ôťľ

- It's my life...

- No no, no no no no...
Ôťľ

Nie wiem, dlatego pytam ;)

wentylatora)?
--
Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
nastepuje:
Ôťľ
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@trust.no...

Ogolnie tak musi byc. Jesli wierzyc kalkulatorowi na tej stronie https://www.omnicalculator.com/physics/thermodynamic-processes
to np 4-krotne zmniejszenie objetosci (tzn np z 4 litrow do 1 l) w procesie adiabatycznym powoduje wzrost temperatury azotu z 20 do 237 st C. I wzrost cisnienia do 7 bar - czesciowo z powodu temperatury. Ktore po ostygnieciu spadnie do 4 bar

O ile wiem, to zalezy od czynnika. A Ty sprezasz pewnie powietrze, to byle jaki :-)
Ôťľ

Ôťľ
):

t przy

rce.

Add pictures here
Ôťľ
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

A zabezpieczenia ewoluuja, i to co bylo 30 lat temu, to teraz chyba sie robi inaczej.

Ja tam nie wiem, ale chyba jest sporo sprezarek, co sie uruchamiaja w miare potrzeby. Lepszy silnik, czy faktycznie jakis odpreznik, ktory pozwala na rozruch silnika ?
Czy nie ma takiej potrzeby - nieszczelnosci w cylindrach na tyle duze, ze cisnienie zaraz spadnie i na rozruch pozwoli?

Wow, i te lodowkowe pozwalaja na 200 at ?
Zaraz, duze te butle ? Bo to chyba spora energia powietrza w takiej butli, a lodowkowy kompresorek ma ~100W
Ôťľ

Recepcja hotelu:

Add pictures here
Ôťľ

Ôťľ
(a):

?wek i zbiornika atmosfer regowo, a gdzie jest

Add pictures here
Ôťľ

Ôťľ

Ôťľ