Motoreduktor walcowy wspó?osiowy

Problem - odległość osi nie zgadza mi się. Rozwiązanie - korekcja zazębienia. Teraz pytanie jak to zrobić? Zostawić wszystkie dotychczasowe obliczenia geometryczne i dobrać jakieś współczynniki podcięcia? i z jakich wzorów? jak? czy liczyć wszystko od nowa?

Reply to
wharton

może się trochę uchlałem ale nie kumam - najpierw piszesz o przekładni walcowej ( czyli ciernej ?) a później coś o zębach, wyjaśnij

jeffrey

Reply to
Jeffrey

Pewnie mu chodzi o walcowe koła zębate, w odróżnieniu od stożkowych czy śrubowych.

Reply to
Robert Tomasik

Użytkownik "wharton" snipped-for-privacy@yahoo.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@r34g2000vba.googlegroups.com...

Strasznie dawno czegoś takiego nie liczyłem, więc poczekaj, bo może mnie ktoś poprawi. Z tego co pamiętam oraz z mojego rozeznania wynika, że po policzeniu koniecznej korekty należało by ponownie policzyć wytrzymałość zębów, bo korekta będzie miała na to wpływ i może się okazać konieczne zmienienie szerokości kół zębatych. Sądzę, że podcięcie zębów nie powinno mieć większego wpływu na reakcje, a tym samym wytrzymałość wałów czy żywotność łożysk. W praktyce sądzę, ze można ponowne obliczenia pominąć, ale jeśli to jakiś projekt na studia, to zajrzał bym do stosownych skryptów, bo może wymagają przeliczenia tego ponownie.

Reply to
Robert Tomasik