profilowanie ściernicy

czy ktos z szanownych grupowiczow ma linki do informacji o profilowaniu sciernic interesuja mnie metody profilowania, jakie narzedzia sie stosuje itp
bede wdzieczny za wszelkie informacje w tej kwestii
pozdrawiam wlemac
wlemac wrote:

Metoda "podwórkowa" na zwykłe wygładzenie: Trzeba nazbierać kilkanaście brzeszczotów od ręcznej piłki do metalu. Powinny być dwustronne (szerokie). Taki pakiet trzeba ścisnąć śrubą na jednym końcu przez otwór w brzeszczotach. Teraz trzeba je wszystkie przeciąć kątówką mniej więcej w połowie. Trzymając w grubej rękawicy, uciętym końcem elegancko się ściernicę wygładza (one drgają, przez co uczucie jest nieprzyjemne)- pojedynczy brzeszczot by się starł szybko, ale pakiet wytrzymuje długo.
Konrad

Prostrza , bezpieczniejsza, skuteczniejsza metoda polega na nabyciu np. droga kupna w sklepie ze ściernicami kawałka "koksu". Tomek

Pytający pyta o obciągacz do profilowania ściernicy. Profilowania ściernicy nie robi się "koksem", ktory służy do innych celów niż obciąganie profilowe podobnie jak obciągacz "podwórkowy".
Szukaj pod hasłem 'obciągacze do ściernic', obciąganie i profilowanie ściernic.

Zauważ że nie odpowiadam pytającemu tylko zwracam uwagę że istnieją inne lepsze metody niż robienie niebezpiecznego gówna z brzeszczotów. A co do profilowania ściernic. Ja wiem jak to się robi i czym. Takie informacje są już w książkach do szkoły zasadniczej o kierunku " obróbka skrawaniem". Na podstawie książki do technikum mechanicznego można teraz pracę magisterską napisać. Tomek

Tomek wrote:

Jak się ma koks pod ręką to jest fajnie. Jak się ma książkę od szkoły zasadniczej, to też może się da. Ale czasem trzeba być Adamem Słodowym. Konrad

Różnica między Adamem Słodowym a tym od brzeszczotów jest zasadnicza. Pan Adam Słodowy jest inżynierem a nie partaczem. Było to niedawno widać na jednej z reklam. Miał na niej, mimo swojego wieku, obydwie ręce. Tomek

Tomek wrote:

A ja o tych brzeszczotach przeczytałem dawno temu w jakiejś całkiem mądrej książce. Nie miałem okazji sprawdzać, ale chłopaki na warsztacie ten sposób znają. Zdarzało się, że z tej samej szlifierki korzystali frezerzy, którzy potrzebowali obciągniętej równo ściernicy do zaostrzenia wiertła i spawacze, którzy wolframowymi elektrodami eleganckie rowki rzeźbili. No i jakoś ze sobą musieli żyć. Konrad
On Thu, 06 Apr 2006 09:28:36 +0200, KA wrote:

Ale czy te brzeszczoty maja jakies zalety z uwagi na to ze to paski blach ? Bo kawal twardej stali .. pilnik :-)
J.F. napisał(a):

Oczywiscie: Sa tanie i zuzyte i ich nie szkoda. W przeciwienstwie do pilnika :)
zbigi wrote:

Nie, to raczej chodzi o drgania, po prostu one wpadają w jakiś rezonans. To podobno może być równie dobrze pakiet blach z transformatora. Konrad
On Thu, 06 Apr 2006 20:31:19 +0200, zbigi wrote:

Pilniki tez bywaja stare i zuzyte :-)