Frezarka g├│rnowrzecionowa - prosz─Ö o opinie

Witam Zajmuje sie amatorsko obrobka drewna, w wolnych chwilach robie sobie poleczki, podstawki, czasem jakis regal itp. Mysle o kupnie frezarki recznej, bo
wycinanie gniazd i czopow za pomoca dluta jest na dluzsza mete zbyt czasochlonne:) Na frezarke chcialbym przeznaczyc nie wiecej niz 200zl (max 250), wiem ze to bedzie sprzet nizszej klasy ale jak mowilem, zajmuje sie stolarka amatorsko wiec sprzet nie bedzie jakos mocno eksploatowany. Czy ktos z grupowiczow posiada moze frezarke tego typu? Prosilbym o opinie, moze sugestie co kupic, czego unikac, na co zwrocic uwage. Zauwazylem np ze sa rozne glebokosci frezowania, dla mnie min. to 30mm. No i przydalyby sie jakies prowadnice, ale z tego co widzialem, to wiekszosc frezarek je posiada. Bede wdzieczny za odpowiedzi, pozdr klechu

Ôťľ
Tu znajdziesz odpowied┼║. http://www.e-manta.eu/forum/viewtopic.php?t 71
Robert
Add pictures here
Ôťľ

Dzi─Öki!

Ôťľ

Przydatne mo┼╝e by─ç ogl─ůdanie forum CNC. Tam amatorzy sami buduj─ů frezarki, w tym do obr├│bki drewna. Materia┼éem do budowy jest r├│wnie┼╝ drewno. Taka frezarka sk┼éada si─Ö z prowadnic pr─Ötowych, kt├│re mo┼╝na niedu┼╝ym kosztem wykona─ç. Jak si─Ö doda do tego niedrogie a dobre wrzeciono to ju┼╝ mamy dzia┼éaj─ůc─ů obrabiark─Ö, chwilowo bez sterowania komputerem, ale wszystko przed nami.
Add pictures here
Ôťľ

Daj Pan spok├│j. To forum oszo┼éom├│w. Szanowni koledzy robi─Ö sobie frezerk─Ö CNC z prowadnic do szuflady i ┼Ťr├│by budowlanej. B─Ödzie mia┼éa dok┼éadno┼Ť─ç 0,00000001mm. Co s─ůdzicie o takim projekcie. Alerz ┼Ťwietnie tylko za┼éorzy┼ée┼Ť za ma┼é─ů dok┼éadno┼Ť─ç. Ja na swojej mam 0,00000000001, ale to za ma┼éo i b─Öd─Ö poprawia┼é. Wymy┼Ťli┼éem rze jak docisn─Ö prowadnice do sto┼éu spinaczami do bielizny to mi si─Ö dok┼éadno┼Ť─ç poprawi 100 razy. Ze dwa razy tam sobie poczyta┼éem i mam do┼Ť─ç na jakie┼Ť 50 lat.

Ôťľ
kogutek pisze:

No to chyba inne forum masz na my┼Ťli - mam wra┼╝enie ┼╝e w tej chwili panuje opinia "je┼Ťli wa┼╝y mniej ni┼╝ 100kG i nie jest z ┼╝eliwa to si─Ö najwy┼╝ej do balsy nadaje" ;) (mam na my┼Ťli www.cnc.info.pl) Pozdrawiam GRG
Add pictures here
Ôťľ

razy.

Ta co teraz mam wa┼╝y 3,5 tony. Jak bym zwa┼╝y┼é pokr─Öt┼éa, przyciski i ro┼╝ne wajchy co z niej wystaj─ů to b─Ödzie tego wi─Öcej ni┼╝ 100 kilo. A i tak jak za du┼╝ego wi├│ra przybra─ç to szyby dr┼╝─ů.

Ôťľ

Taaa i z┼éo┼╝y┼ée┼Ť j─ů sobie sam ;) Cho─ç w sumie 3,5 tony to raczej nie du┼╝a maszynka,
Gejzero.
Add pictures here
Ôťľ

Jasne ┼╝e sam. Na allegro kupi┼éem. Cz─Ö┼Ťci w paczkach przysz┼éy dlatego wiem ile wa┼╝y. Nie du┼╝a jest. Na dw├│ch taboretach stoi.

Ôťľ