Re: Znowu Chiny!

Ewidentnie budynek "przewrócił się" czyli wina jest po stronie > posadowienia.
A pale stosuje się zawsze, czy tylko w trudnych warunkach? Może je
pourywało (nie sądzę), ale wydają się być każdy innej długości, czy to
przypadek,czy raczej ktoś je jakoś tam rachował?
I co można wywnioskować z tak na (moje niefachowe) oko nieregularnej
płyty fundamentowej? Nierówna grubość, otwory itd. Ani piwnic, ani
garaży. Tak to chyba można na litej skale budynki stawiać,co?
Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Dnia 2009-06-28 20:07, Użytkownik Konrad Anikiel napisał:
Najczęściej w trudnych warunkach. Zwłaszcza gdy warstwa nośna zalega głęboko.
Przypuszczam że pale uległy zniszczeniu w trakcie katastrofy, kiedy budynek już "leciał". A pale liczy się zawsze i to dość porządnie (zarówno z uwagi na nośność jako fundamentu jak i na wytrzymałość konstrukcji samego pala) - przynajmniej w polskiej praktyce projektowej, nie wiem jak w chińskiej.
Otwory pasują np. do podszybia windy - którego konstrukcja mogła się oderwać i leży gdzieś w gruncie. A co do reszty - trzeba by lepsze zdjęcia, a najlepiej jakieś rysunki konstrukcji budynku do tego.
Reply to
Michał Grodecki