Słup żelbetowy

Budują następny market. Taka technologia jest standardowa?
Mają takie słupy jak ten.
że te co tam leżą są w całości, czyli stopa fundamentowa i słup
konstrukcyjny jako jedna całość i u góry jakiś występ do belki.
Nie wiem czy odlewali to na miejscu czy przywieźli. Chyba przywieżli bo leżą
wszędzie dookoła.
W jaki sposób oni to ustawią do pionu i na równej wysokości? Widać, że te co
ustawili, to stoja na piasku (chyba).
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 19:12:05 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Geodeta im mówi jak ma stać.
Reply to
kogutek444
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
Standardowa to chyba nie, ale czemu nie ?
Postawia dzwigiem, a jak sie postarali przy wylewaniu chudego betonu, to i rowno beda staly.
Duze te slupy ? Ciezkie ? Gdzie widzisz problem ?
J.F.
"J.F."
Koło 10 m. Z tego co widziałem (a może źle widziałem) to stoją na piasku. Ale jeżeli robią wylewki i na to stawiają te klocki, to chyba nie ma problemu.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 19:46:38 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Jasne że słuchają. Wiem jak rurowe maszty telefoniczne stawiają. Zalewają betonem kawał rury w ziemi. Bardzo się starają żeby w pionie był, co nie jest trudne ani pracochłonne. Rura ma kołnierz do przykręcenia reszty. Stawiają i przykręcają maszt. Geodeta mierzy i mówi w którą stronę krzywo stoi. Odkręcają i krzywy łącznik przykręcają. Mają przy montażu kilkanaście różnie krzywych łączników i mają z czego dobrać. Trafienie jest za pierwszym razem. Tak samo pewno przy tych kolumnach. Najpierw geodeta wyznacza im poziom dla wszystkich podsypek. A potem stawiają i mierzy czy stoi jak powinien. Podejrzewam że dopuszczalne odchyłki są w centymetrach a nie milimetrach.
Reply to
kogutek444
Dnia Fri, 10 Apr 2015 20:06:59 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
No, wylewki byly na Twoim rysunku :-) Jesli stawiaja na piasku ... wystarczy podniesc i opuscic aby bylo 5 mm nizej :-)
J.F.
"J.F."
Rys. był przykładowy jak wygląda taki słup. Ten z rysunku odebrałem jako stawiany w stopę osobno. Najpierw wylewają stopę z otworem i w to wstawiają słup. Takie widziałem, nawet robiłem dębowe kliny do blokowania słupów.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski