STANAG - obciążenia [mosty]

Witam, mam prośbę - może ktoś mógłby mi przypomniec jakie sa wartości obciążeń poszczególnych osi i w jakim są one rozstawie, dla obciążenia pojazdem STANAG. Z góry dziękuję. Wojtek.

Reply to
Wojtek

Wojtek napisał(a):

podaje za Dziennik Ustaw z 2000 r. > Nr 63 > poz. 735

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie.

ZAŁĄCZNIK Nr 3

POJAZDY SPECJALNE WEDŁUG UMOWY STANDARYZACYJNEJ NATO (STANAG 2021)

  1. Pojazd specjalny - klasa 150 Pojazd kołowy: - ciężar całkowity : Q = 1514 kN

pozdrawiam Kuba

Minimalny rozstaw kół i szerokości opon osi krytycznej:

ś wózka zwrotnego - szerokość opony 610 mm Uwaga: wymiary podano w metrach.

  1. Pojazd specjalny - klasa 100 Pojazd kołowy: - ciężar całkowity : Q = 1023 kN

rozstaw kół i szerokości opon osi krytycznej:

- oś pojedyncza - szerokość opony 533 mm

- oś wózka zwrotnego - szerokość opony 457 mm

oś pojedyncza - szerokość opony 533 mm

- oś wózka zwrotnego - szerokość opony 533 mm

obliczeń powinna być przyjęta oś wywołująca większe wartości sił wewnętrznych w konstrukcji pomostu. Uwaga: wymiary podano w metrach.

Reply to
Swider

Serdecznie dziękuję. To dokładnie to, co potrzebowałem. Pozdrawiam. Wojtek.

Reply to
Wojtek

a tu masz obrazek pojazdu :

wiesniak