Bluefoam- gdzie kupić

witam, takie pytanko - gdzie można kupić piankę niebieską produkcji DOW tzw. blue foam ( po polsku nazywa się to styropian ekstrudowany) , i chodzi konkretnie
o błękitną, bo inne np. zielone czy różowe są dużo cięższe a mniejszą mają wytrzymałość.
i takie drugie pytanko : mam taki pomysł, żeby zrobić do modelu samolotu pływaki z tejże pianki, ale nie po to żeby lądować na wodzie, tylko żeby ładnie lądowało na trawie, bo podwozie typu kółeczka zawsze się wbija w glebę , a wypuszczam model z ręki. No i te pływaki ładnie by wyglądały w locie, chroniłyby spód modelu przed uszkodzeniami, i możnaby na nich lądować :). Taki pomysł.
Pzdr Sławek
On 8/18/04 3:47 PM, in article cfvmr6$jc9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl, "SPC"

Mam bardzo malutkie doswiadczenia w lataniu a jeszcze mniejsze w ladowaniu ;-) wszystkie moje modele - ok. 1m rozpietosci - laduja aktualnie na brzuchu i nie ma zadnego z tym problemu. W ogole nie rozumiem pomyslu tych "plywakow". Spod modelu zabezpiecza sie tasma klejaca i po sprawie. Kolka, jesli sie wbijaja, sa za male. Jesli trawa jest krotko przystrzyzona to trzeba zalozyc wieksze kolka. Jesli jest za wysoka to nie ma co kombinowac: amortyzacja jest przepiekna. Ja zalozylem najwieksze kolka piankowe jakie znalazlem (65mm) i skonczyly sie moje problemy z ladowaniem. Potem, kiedy podwozie odpadlo po prostu laduje na brzuchu i nie ma zadnego problemu.
Pozdrawiam, Andrzej Kowalski
wrote:

ladowaniu
brzuchu
(ciach)
już mówie, ten model co mam jest średniej wielkosci (1400 rozpietosci) ale lata dość szybko, co prawda dawno nim nie latałem, ale zawsze było tak że latałem na łąkach, i stosunkowo łatwo model wbijał sie przednim kółeczkiem w glebę, a bywało i tak że jakoś kapotował i wbijał sie silnikiem , co jak wiadomo nie służy silnikowi ( to właśnie przewaga elektryków nad spalinowcami). Kółeczka są 50, ale jakie by nie były to i tak będą za małe do poprawnego lądowania na trawie takiej jak na łące :))). No a spód modelu jak i cały model oklejony jest folią dość ładnie, i szkoda byłoby to zniszczyć.
A pianki błekitnej dawno nie widziałem a to fantastyczny materiał, waży tyle co styropian czy minimalnie wiecej, zaś właściwości mechaniczne ma jak słaba balsa, więc rewelacyjne.Kiedyś było do nabycia w "tuplex" co prawda w dużych belach, ale ostatnio jakoś nie mają go i nie wiem nawet kto przejął dystrybucję tegóż.
pzdr Sławek
Witam!
SPC wrote:

Jesli chodzi o te pianke to taka spora plyte (70x150cm ?) zakupilem kiedys w hurtowni materialow budowlanych (za jakies ~20zl). Ciekawa byla reakcja sprzedawcy :o)))))) Spytal sie mnie czemu ja i pare osob wczesniej kupuje takie plyty po 1 sztuce.... ;o)))))))))))))) jak mu powiedzialem ze jest to dobry material na budowe modeli samolotow to facet wymiekl i rzucil, ze "takiego zastosowania jeszcze nie widzial" ;o)))))))
A jesli chodzi o plywaki do ladowania w trawie: czy aby na pewno sprawa jest do konca przemyslana ? Przeciez po wpadnieciu w trawe te plywaki albo zaplacza sie w trawe albo zetkna z ziemia (tarcie bedzie wieksze niz przy kolkach) a wtedy na pewno model skapotuje... Rozwiazaniem bylby jeden szeroki plywak - ale wtedy masa rosnie :o(
--
Arcimek RC

Darek Arcimowicz

konkretnie
Na stronie producenta sa namiary na dystrybutorow w Polsce:
http://www.dow.com/styrofoam/europe/pl/resource/plpody01.htm
Pozdrawiam
Darek