Chłodzenie silnika Speed 400

Witam
Jestem początkującym pilotem. Na koncie mam 4 loty moim Jerrym 400.
Pierwszy skończył się odbudową przedniej części kadłuba a pozostałe ok. Na
marginesie lata się trudniej niż FSM ale o wiele przyjemniej, no i lepiej
widać.
Sam budowałem i jestem z siebie chyba trochę dumny.
Mam jedną wątpliwość dotyczącą chłodzenia silnika.
Silniczek SPEED 400 ma z przodu cztery otwory do chłodzenia.
Jest wbudowany do kadłuba szybowca przy pomocy wręgi ze sklejki.
W sklejce wyciąłem takie same otwory - wloty powietrza.
Po skńczonym locie silnik jest bardzo gorący, akumulator ciepły (zasilanie
8x500AR Sanyo NiCd śmigło składanie 6x3).
Nie trzeba zrobić lepszej wentylacji ?
Drugie pytanie. Jak lekko powinno się składać śmigło żeby się złożyło w
locie - chyba mi się nie składa ( w moim jest lekki ale wyczuwalnu opór.).
Pozdrawiam Piotr Piechota
Reply to
Piotr Piechota
strasznie powerujesz w tym w koncu motoszybowcu - mniej gazu ;-) no i zawsze mozna po bokach zrobic otwory chlodzace - minimalnie pomoze .....
IMO bez jakiegokolwiek oporu - idealnie luzno na bolcach. BTW a hamulec w reglu masz?
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Mój MIG 280 Race też grzał się nieprzyzwoicie. W bokach kadłuba wykonałem - po jednej stronie wlot powietrza z rurki (obcięta strzykawka 2ml) ustawiony pod kątem do przodu, po drugiej wylot ustawiony pod kątem do tyłu. Pomogło.
Pozdrowienia PiotrP
--------------------------------------------------------- Cytat miesiąca: "...tylko coraz bardziej bolało. Odciąłem więc palec od stołu." Adam Niedzwiadek
Reply to
Piotrp
Hamulec mam, ale chyba za bardzo skrecilem sróbli od lopatek - tam nie ma bolców tylko dwie srubeczki - smiglo chyba graupnera. Balem sie ze jak dokrece za slaba lopatki beda sie przekrecac i smiglo straci sprawnosc.
Pozdrawiam Piotr Piechota
Reply to
Piotr Piechota
Lopaty powinne byc calkiem luzne. Jesli nie masz bolcow tylko sruby z nakretkami to za mocno dokreciles nakretki. Nakretki maja pierscienie przeciwposlizgowe. Nie dokreca sie ich na sile, bo jarzmo ulega scisnieciu i blokuje lopaty.
Co do chlodzenia, to otwory eliptyczne w kadlubie, tak jak mowili poprzednicy (patent z zagarniaczami powietrza mi sie podoba :)
Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Śruby nie mają nakrętek. Są wkręcone bezpośrednio w plastikowy element śmigła - plastikowy gwint.
Wkręcę je lekko i posmaruję końce klejem CA.
Piotr Piechota
Przypuszczam, ze ten plastikowy gwint ma wlasciwosci hamujace. Czujesz opor przy wkrecaniu? Na wszelki wypadek mozna dodac paste przeciwposlizgowa. Przypuszczam, ze dostepna conajmniej w serwisach rowerowych. Kleju bym nie dawal bo bedzie klopot z rozkreceniem, jesli... odpukac... uszkodzisz lopaty. Chyba, ze kupisz debonder do CA. R
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
PP> Śruby nie mają nakrętek. PP> Są wkręcone bezpośrednio w plastikowy element śmigła - plastikowy gwint.
PP> Wkręcę je lekko i posmaruję końce klejem CA.
PP> Pozdrawiam
Jesli to takie same smiglo jak posiadam (kolpak z gory mocowany wkretem, piasta dociskana dwoma malymi imbuskami i srubki mocujace lopatki wkrecane w sam plastik) to nie motrzeba zabezpieczania. Trzyma to jak beton. smigielko przezylo trzy ziemiobicia, w tym jedno az z pogieciem oski silnika i nawet o pol milimetra nic nie drgnelo. czy sie pogielo/polamalo. Producent wiedzial co robi.
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Dokładnie takie. Posmarowałem już wystający gwint klejem ale nie CA tylko pliuretanowym. Łatwo się usuwa. A łopaty w miejscu zawiasu musiałem dopiłować żeby ładnie się składały.
Na marginesie ile oporu daje stałe śmigło przy motoszybowcu. Jest to wyraźnie odczuwalne?
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota
Byla kiedys taka pisenka polskiego zespolu rokowego - mniej niz zero.
Użytkownik "Piotr Piechota" snipped-for-privacy@cbidgp.pl napisał w wiadomości news:bi0sdm$pdl$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
invalid unparseable
Trudno mi powiedziec jaki bylby opor zatrzymanego, nie zlozonego smigla, ale jesli swoje zostawiam na malych obrotach (pod koniec pakietu) to widze wyrazne, a nawet bardzo wyrazne wlasciwosci hamujace. Juz lepiej wtedy calkiem wylaczyc naped, zeby smiglo sie zlozylo, niz probowac ciagnac na silniku poki regulator nie odetnie, bo mozna nie doleciec do planowanego miejsca tylko przeciagnac. Druga niewatpliwa zaleta zlozenia lopat przed ladowaniem, to ich ochrona przed zlamaniem. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski
No i jeszcze jedno: W prawdziwym samolocie, wprzypadku awarii jednego z silnikow smiglowych, ustawia sie lopaty smigla w tzw. "choragiewke" (rownolegle do strug) aby wlasnie ograniczyc opor aerodynamiczny niepracujacych lopat, tak wiec ten opor nie jest bez znaczenia :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski