Ciąg śmigła a pękatość kadłuba

Przecież właściwie cała powierzchnia śmigła jest zasłonięta przez kadłub. Dlaczego projektowane sa takie samoloty? Przecież szkoda mocy silnika na...
chłodzenie się. Gdzie tu jest haczyk?
http://www.allegro.pl/show_item.php?itemA249156

Nawet hak :-)
Nie jest tak istotna przestrzeń za śmigłem jak przed nim ;-) Rzeczywisty ciąg śmigła przy cienkim i pękatym kadłubie jest prawie taki sam. Oczywiście opór czołowy samolotu z pękatym kadłubem jest znacznie większy, ale jak konstrukcyjnie trzeba wstawić duży silnik (jak tu gwiazdowy), to nie ma często innego wyjścia. Szuka się najlepszego kompromisu.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

> Nie jest tak istotna przestrzeń za śmigłem jak przed nim ;-) Rzeczywisty ciąg

Witam wszystkich Tak dla uzupełnienia wypowiedzi Piotra. Ciąg śmigła rzeczywiście nie zależy od tego, czy coś się za nim znajduje, ale już ciąg "kadłłuba ze śmigłem" czy generalnie całej bryły samolotu już bardzo silnie od tego zależy. W skrajnym przypadku cały strumień zaśmigłowy śmigłowy może zostać wyhamowany przez strukturę płatowca i wówczas, "choć śmigło ciąg ma niemały, samolot z miejsca nie ruszy cały" ;-) To coś jak podnoszenie się za włosy.
Pozdrawiam Jarek