Czego brakuje Wam na rynku modelarskim ? Wizja sklepu marzen :)

Witam Chcilabym sie dowiedziec od Was Szanowni koledzy, czego Wam brakuje na rynku modelarskim, w czym uleprzylibyscie dzialajace dzisiaj sklepy internetowe ,
co zmienic, jakiego asortymentu brakuje itd. Informacje te niebeda uzyte nigdzie dalej, chce sie zorientowac poprostu w rynku.
Za podjecie dyskusji w tym temacie wszystkim z gory dziekuje :)
Pozdrawiam Gumis

rynku

PINIĘDZY !!!!!
w czym  uleprzylibyscie dzialajace dzisiaj sklepy internetowe ,

silników benzynowych w przystępnej cenie Pozdrawiam ARO

Ja chciałbym TowerHobbies.pl :P Ulepszone (cenowo) - ale i nasze sklepy internetowe są niezłe :)
Marek

rynku

Nowości rynkowych, które nie wchodzą z rocznym opóźnieniem, ASORTYMENTU, niższych CEN przede wszystkim, odrobinę większej troski o klienta i zorientowania na temat własnych towarów. Jednak najbardziej właśnie niskich cen i asortymentu mi brakuje. Taki np. Tower Hobbies czy Hobby Lobby (szczególnie to drugie) kilka razy w miesiącu ogłaszają nową, atrakcyjną dla klientów promocję. Polskim sklepom jeszcze "troszkę" do tego brakuje... ale trzeba optymistycznie przyznać że "idzie ku lepszemu", bo jezcze kilka lat temu było sporo gorzej.
Jeżeli założyciel tematu chce założyć sklep to życzymy powodzenia!
Pozdrawiam, Szymon

Ops... Nie pomyślałem o tym, że mogłeś zapytać o to, czego nam brakuje w sklepach modelarskich w ogóle, nie tylko w Polsce. Mam nadzieję, że o to Ci chodziło.
Pozdrawiam, Szymon

Dużej ilości klientów. Bo na razie to jesteśmy egzotycznym i rzadko spotykanym folklorem...
--
pozdrawiam - Piotr Konopka
http://teemto.republika.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl wrote:

czego brakuje: Asortymentu, ceny nieproporcjonalne do zarobków, możlwości płatnicze i przesyłki za granice...
Akurat ja mieszkam w Wiedniu i oglądam sklepu "żywe" i on-line i sobie porównuje... i głos się na głowie jeży (??ż czy rz??) jak w Polsce to idzie pod górę. Jest lepiej, ale żeby to lepiej szło szybciej cholera...
Asortyment - jak ja potrzbuję blache miedzianą 0.1 mm to sobie idę do sklepu i kupuję... w W-wie byłoby trudniej... W Wiedniu mam co najmniej 4 miejsca gdzie mogę wybierać... plus profile mosiężne, ceowniki itd.
Narzędzia - Proxxon - mogę wybierać do jakiego sklepu pójde... i porównać cenę, a do tego jeszcze się targować!!!
ceny no cóż... przykład. piła tarczowa Proxxona (ta mniejsza) cena katalogowa w Austrii EUR105, w Polsce - 549zł !!!! no co ta za przelicznik. I tak się mają niestety ceny... do tego dla mnie 100 EUR, to jak pójść do sklepu na zakupy weekendowe z żarcia... nie będę dalej się rozwijał...
Polskie sklepy są tańsze jeszcze i mogą zdobyć marke za granicą, np firma AMBER chyba (elemnty trawione) ma ogromną oferte w Niemieckich sklepach.. Takich firm powinno być więcej... Polskie silikony np są tańsze i lepsze... ale na ich stronie nie mogę ich zamówić za granicę... dlaczego??!!! Nawet, jakbym mógł to jak mam zapłacić, czemu kart nie są przyjmowane??!!! bo polskie banki mają chore prowizje?!
Pozdrawiam Jurek =====================================www.jerzybin.com =====================================
Metale kolorowe w dowolnej ilości i asortymencie bez problemu w dużych miastach kupisz w Polsce. No może z wyjątkiem tytanowej blachy bo ta występuje tylko jako 0.5 , 0.8 i 1 mm .
Ceny Proxona są faktycznie chore. Skoro dystrybutorzy lekceważą stan naszych portfeli to my lekceważymy Proxona ....i tak to leci. Najczęściej kłopoty z zakupami w Polsce biorą sie z nieznajomości źródeł zakupów i oczywiście bardzo wysokich cen (Euro x1,5 )

Gdzie Romku w Krakowie kupujesz blachę tytanową i ile to kosztuje? Nadaje się toto na zrobienie podwozia?
--
Lukasz
N 50 05' 04"
Lukasz pisze:

Czysty tytan jest kruchy. To co się tytanem potocznie nazywa, to stopy tytanu z aluminium (2-6%) i innymi :)
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

A mnie brakuje tartaczkow malych spalinek, pod silniki 1.5...2.5ccm. Praktycznie u nas nie ma takiej oferty(pomijam, ze ogolnie jest ich malo).
A ogolnie - jak to wszyscy podkreslili... ceny...
--
Mariusz

HTTP://Doman.XT.PL

Podpisuje sie pod tym obiema "lapkami" ;-)
pozdrawiam Ben.
Witam!

rynku
,
Jeszcze się taki nie narodził co by wszystkim dogodził. Mnie np. brakuje akcesorii szkutniczych - śruby napędowe trój i cztero łopatowe prawe i lewe z plastiku i mosiądzu o różnych średnicach zewnętrzynych i wewnętrznych [gwinty na wały]. Wałów napędowych dłuższych niż 225mm, przekladni redukcyjnych i wielu innych. Nie sposób wszystkiego tu wymienić. Każdy sklep tradycyjny i internbetowy też ma jakiś asortyment stały, który schodzi jak przysłowiowe "bułeczki". Nikt nie będzie zamrażał kapitału obrotowego w asortyment schodzący sporadycznie. I to jest prawidłowość. Moim zdaniem w ofercie sklepu powinien znajdować się towar czyli "bułeczki" który sprzedawany powinien być od ręki. Natomiast ten mało schodzący powinien właściciel sklepu sprowadzać na indywiduwlne zamowienie w określonym czasie. W ofercie powinna być taka forma zaznaczona, a czas realizacji określony. Na stronie powinna być zakłada gdzie można by wpisywać asortyment jaki powinien sklep sprzedawać. Sprzedający miałby rozeznanie o co modelarzom chodzi i czas rozpoznać rynek hurtowy pod wzgledem cen i czasu realizacji zamówienia. W ofercie towaru powino być zdjęcie i trochę obszerniejszy jego opis niż tylko jego nazwa. Powinny się też znajdować opinie i porównania z towarem innych firm. W sprzedarzy powiny być też plany modeli i czasopisma modelarskie krajowe i zagraniczne. Marże powinny być tak ustalone aby zyski były generowane z dużego obrotu a nie z wysokich marż. Towar powinien być dobrej jakości. Asortyment powinien zaspokajać wszystkie działy modelarstwa [albo tylko jeden]. To ja miałbym tyle sugestii.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w uruchomieniu takiego sklepu a później dużych sukcesów.
"Hadżi"
Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Brakuje materiałów ,ciężko kupić w sklepie blache Al czy pianki XPS,EPP i Święty gral czyli fornir na skrzydła . Trzeba szukać i jeżdzić po jakiś hurtowniach które zazwyczaj w hurtowych ilościach sprzedają . Przydał by się jakiś lepszy wybór balsy bo w sklepach normalnych albo niema albo jest badziew a zamawiając on line nigdy nie wiesz czy przyjdzie miękka czy twarda .

Czytam Wasze wywody i pozwólcie, że podzielę się moimi doświadczeniami. Kiedyś byłem poważnie zainteresowany założeniem sklepu internetowego. Spóźniłem się trochę, bo może kupiłbym cały sklep od pana Zenka... Rozmawiałem też z kilkoma "hurtowniami" z Polski. Pewna pani z ... uświadomiła mnie, że nie ma w modelarstwie miejsca dla tak zepsutych marżowo branż jak komputerowa. Wszyscy się dobrze znają i nikt nie wyskoczy z niskimi cenami. Rozmowa z panem Dzikiem była jeszcze mniej przyjemna. Najwięcej dowiedziałem się od pana ze sklepu Leszna, który zapytany czy kupuje w Polsce wyśmiał mnie. To dało mi do myślenia i zrezygnowałem, przynajmniej na jakiś czas... Dopóki większość rynku opanowana będzie przez byłych instruktorów, ludzi w wieku emerytalnym nie ma wielkich szans na polepszenie sytuacji cenowej. W polskich realiach TANIEJ i PRZYJEMNIEJ jest jechać do Czech po 10 serw niż kupić je w krajowych "hurtowniach". Wyjaśnienie: nie mam nic przeciwko ludziom starszym i emerytom         nie mam nic przeciwko byłym istruktorom, chylę czoła przed ich wiedzą         nie jestem zwolennikiem PIS         mam 31 lat
DMazur

Jeśli tak jest, to nie może trwac wiecznie, bo żyjemy w kapitalizmie i zawsze znajdzie się ktoś, kto złamie zmowę cenową i odbierze pozostałym klientów.
Podejrzewam, że po prostu popyt na art. modelarskie jest tak mały, że aby zrekompensować niewielką sprzedaż należy podnosic marże, żeby jakoś wyjść na swoje.
Dlatego jestem egistycznym gorącym zwolennikiem modelarstwa i bardzo się cieszę, gdy widzę nowego modelarza. Bo duży popyt, to niskie ceny!
--
Lukasz
N 50 05' 04"