czym myć pędzle po farbach model master?

Witam. Proszę o poradę czym najlepiej myć pędzle po malowaniu emaliami Model Master. Jak czyszczę w benzynie ekstrakcyjnej, to strasznie szybko te pędzle się niszczą. A.K.

Reply to
Artur Kowalczyk

Użytkownik Artur Kowalczyk napisał:

Ja używam normalnego rozcieńczalnika Nitro - odrobinkę na papier toaletowy i trę pędzel aż przestanie zostawiać ślady na papierze. Potem płukam z rozcieńczalnika w ciepłej wodzie. Negatywnego wpływu na żywotność pędzli nie stwierdziłem. Tak samo czyszczę z Humbroli. BTW czym rozcieńczasz ModelMastery? W Krakowie nie można dostać oryginalnego rozcieńczalnika do nich, właściciel sklepu "Pancerka" na Anieli Krzywoń twierdzi że chyba z tego powodu przestanie je sprzedawać. Uniwersalny rozcieńczalnik produkcji Wamodu gryzie się z nimi (źle się łączy). Pytałem już o to w osobnym wątku ale nikt sie nie odezwał...

Reply to
Michal Grodecki

Użytkownik Artur Kowalczyk napisał:

Może być i benzyna, nazważniejsze, żebyś potem umył pędzel PO ROZPUSZCZALNIKU. Albo ciepła woda, jak już koledzy powiedzieli, albo - tak jak robię ja - woda plus kropelka płynu do mycia naczyń.

Pozdrowionka ZzB

Reply to
ZzB

Użytkownik ZzB napisał:

Tylko po wodzie z płynem do mycia naczyń koniecznie porządnie wypłucz w samej wodzie - trudno powiedzieć jak pędzel (a później farba) zareaguje na osad z płynu nie spłukany z włosia.

Reply to
Michal Grodecki