Tartaczek - jak przygotowa─ç do malowania?

Witam, Mam na warsztacie Spitfire. Tartaczek z plan├│w z netu. Ca┼ékowicie pokryty bals─ů - kad┼éub 2 mm, skrzyd┼éa 1,5 mm. Prawie sko┼äczy┼éem prace
ciesielskie :) i w tym momencie zastanawiam si─Ö jak go przygotowa─ç pod malowanie. Prosz─Ö koleg├│w o sugestie i rady. Czy pokry─ç bals─Ö japonk─ů albo np. Litespanem, czy malowa─ç bezpo┼Ťrednio? Je┼╝eli malowa─ç bezpo┼Ťrednio to jak przygotowa─ç bals─Ö? Jakich farb u┼╝y─ç (model b─Ödzie elektryczny) i czym malowa─ç (pistolet, aerograf, p─Ödzel)? Pozdrawiam i z g├│ry dzi─Ökuj─Ö! S┼éawek
Add pictures here
Ôťľ
Ja bym to oklei┼é foli─ů. Balsa jest upierdliwa do malowania a i tak na wadze nie zaoszcz─Ödzisz. Musisz po┼éo┼╝y─ç kilka warstw. Od Roha mam taki przepis: japonka na nitrocellonie, Capon, szlif 200, jaki┼Ť glut, szlif 400-800, lakier. Malowa─ç pistoletem, albo aerografem, ale je┼Ťli nie masz, to p─Ödzel te┼╝ przejdzie. Je┼Ťli si─Ö postarasz, masz talent, po┼Ťwi─Öcisz kilka dni, to wyjdzie ci to tak ┼éadnie, jakby┼Ť oklei┼é foli─ů :)
--
Lukasz
N 50 05' 04"