Dobór świecy żarowej na zimę.

Witam Od niedawna posiadam samochód z silnikiem spalinowym. Niestety nie wiem dlaczego nie mogę (nie potrafię) uruchomić go na dworze. Teraz jest odwilż
ale gdy robiłem swoje próby to był mrozek tak -3 albo -5 stopni. Silnik ma 'rotostart' kręcę nim naprawdę długo i nic. Natomiast jeśli robię te same czynności w domu (z uwagi na smród spalin muszę zamknąć się w łazience) silnik uruchamia się bez problemu w 3 góra 5 sekundzie kręcenia. Dlatego pomyślałem że może na zimę potrzebuję jakiejś innej świecy żarowej. Tylko czy na zimę to kupuję się świecę 'zimną' (od mrozu) czy też 'gorącą' aby bardziej rozgrzać silnik. To co jakieś sugestie? A może robię coś źle i to nie wina ciepłoty świecy. Do tej pory i w domu i na dworze: 1 przytykam tłumik i troszkę kręcę aż zobaczę paliwo w rurce do gaźnika 2 klips, grzałka, czy jak to się nazywa, od góry na świece żarową 3 znowu kręcę aż do rozruchu. 4 zdejmuje tą grzałkę (raz się zdarzyło że po tym silnik zgasł i musiałem powtórzyć) Jak już napisałem w domu silnik staruje a na dworze nie. No to jak, kończąc klasykiem, świeca to czy nie świeca oto jest pytanie?
Pozdrawiam MArek
Pozdrawiam MArek

odwilĹź
kręcenia.
Ĺźarowej.
też 'gorącą'

świecy.
gaĹşnika
musiałem
kończąc
Kup inną swiece i po problemie

snipped-for-privacy@tlen.pl wrote: [ciach]

To chcę zrobić. Pytanie było jaką kupić
MArek
ToTylkoJa pisze:

Na autkach sie nie znam ale kup cieplejsza . M

http://www.osengines.com/accys/glowplugs.html
na zime zmieniasz na cieplejszą - łatwiej będzie zapalac bogatą mieszankę
na lato zmieniasz na zimniejszą - gdy będzie gorąco nie będzie powodowała wcześniejszego zapłonu i dzwonienia silnika
np. na lato A5, np. na zimę #8
w zależności od pojemności to mogą być inne świece - małe silniki (.12-.15) zwykle potrzebują cieplejszych swiec, większe (.21-.28) zadowalają się chłodniejszą
PMK
PeKlesyk wrote: [ciach]

Dziękuję za podpowiedz, to był 'strzał w dziesiątkę'. W angielskim opisie 'jak właściwie dobrać świecę' było wprost napisane w punkcie 4 (przynajmniej ja to tak sobie przetłumaczyłem) czym cieplejszy dzień tym zimniejsza świeca. Rozumiem że działa to też i w drugą stronę. Jeszcze raz dziękuję może ten opis przyda się nie tylko mnie.
MArek