dobór amortyzatora

Witam,
nie wiem czy z powyższym to dobra grupa, ale spróbuje:
Otóż mam chcę dobrać amortyzator, który będzie działał podobnie jak ten przy
podnoszeniu klapy silnika (bez dodatkowego podparcia tej klapy po otwarciu).
Kąt rozwarcia około 90 st. waga "klapy" około 120-150 kg. Położenie w
spoczynku "__" po rozłożeniu "_|".
Generalnie chodzi mi ozasadę czyli czego i jak szukać.
Reply to
pasek
pasek snipped-for-privacy@sek.pl napisał(a):
Z tego co mi wiadomo to takie coś jak potrzebujesz nazywa się sprężyna gazowa. Ma w zasadzie stalą siłę od początku do końca skoku. Wartość siły jaką rozwija drukowana jest na obudowie. Produkuje się wiele odmian różniących się siłą i skokiem. Szukaj w sklepach motoryzacyjnych. To element powszechnie używany przy tylnych klapach. Najmniejszy jaki miałem w ręku rozwijał siłę na poziomie 2kG największy 160 kG.
Reply to
sok marchwiowy
Użytkownik " sok marchwiowy"
Zawsze mnie zastanawiało jak to jest uszczelnione. Bo ciśnienie pewnie nie małe a i nie rzadko 10 lat trzyma ciśnienie.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Robert Wańkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
Ja też się zastanawiałem i rozebrałem takiego cudaka. A w środku O ringi.
Reply to
sok marchwiowy
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Mam tylko jeszcze taką kwestię. Mam wyliczoną siłę nacisku w odpowiednim miejscu powiedzmy 1000 N. Czyli tak powinienem dobrać sprężynę, aby z położenia zerowego powiedzmy "w poziomie" pomagało mi ponieść ten ciężar 1000 N do góry, ale jednocześnie nie przesadzić z mocą sprężyny bo ręcznie nie wrócę do położenia "zerowego"?
Wiem długie zdanie :)
Reply to
pasek
Użytkownik "pasek" snipped-for-privacy@sek.pl napisał w wiadomości news:gj5uug$o5t$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Musisz w odpowiednim miejscu umieścić węzły. Zauważ, że wraz ze zmianą położenia zmienia się kierunek działania siły, a w szczególności jej składowa wywołująca moment obrotowy.
Reply to
Robert Tomasik
Popatrz sobie jak to jest zrobione w samochodach. Bodajze w drozszych VW jest to czeste.
J.F.